Roland PG 300 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Op ebay staan ze voor 900 dollar ... :/

ik heb deze met mooie ledschuifjes, ik heb hem aan mijn redominaor hangen, maar hij is 100% alpha / mks50 geschikt
http://www.synthcity.nl/programmers/dt300.html

dt300_n2.jpg

Zijn die faders een beetje prettig qua hoe ze aanvoelen? (Scherpe randjes enzo)

Ze zijn wel scherp/hoekig, maar functioneren prima voor de rest. Geeft me geen indruk dat het makkelijk kapot gaat.

Ja ik weet wat je bedoeld, ik vind het niet zulke prettige faders vanwege dat puntige.
Misschien kunnen er nog kapjes op, dat moet ik eens uitzoeken, dan zou het een goed alternatief zijn.

Wat vind je van die redominator plugin? Waardige vervanger voor het origineel?

REdominator is een hele goede alpha/mks50 emulatie. Klinkt zeer goed. Alleen het filtertje wat erin zit heeft een ietwat andere respons/curve voor mijn gevoel. Maar de PWM en chorus zijn erg goed ervan.

Het is een plugin, dus je mist net dat kleine beetje 'Fidelity' wat bijvoorbeeld wel de Sytem8 kan leveren, ik haal sinds ik de SYSTEM8 heb alle gabberleads/hoovers en alpha sounds uit de SYS8, je mist dan wel de specifieke multistep ENV van de alpha series, maar daar kan je wel enigzins omheen werken, mocht ik echt die multistep env actie nodig hebben dan pak ik de Redominator. Maar ik de praktijk gebruik ik tegenwoordig meer de system8 ervoor dus. Maar het is zeker voor die 99 (?) euro zijn geld waard, zeker als je dan meerdere livesporen alpha sounds wilt hebben.

Wat trouwens misschien wel een punt van kritiek is op de DT300 dat de keuzes niet "dented" zijn, dus geen voelbare weerstand bij bereiken andere opties/waarde (bijv osc wave select), het glijdt traploos van boven naar beneden en vice versa. Kwestie van niet te ver doorschuiven en op tijd stoppen dus :P

Deze zijn ook weer leverbaar, iets betere specs, maar minder mooi vind ik zelf. En meer gedoe om te bestellen.

http://midiclub.net/
Angle-edit.jpg

Thnx! Ik had m ook net ontdekt, hij is wel wat goedkoper dan de DT300, dat is mooi.

Ik ga me er even op bezinnen. :-)

Status
Please reply by conversation.
Back