Cubase vst plugin

eak

Nieuwkomer
Hey gasten,

Ik ben al een tijdje aan het klote met cubase, en leer steeds ,meer. Maar ik heb laatst vst plugin halion geinstalleerd, maar als iik daar een wav bestand in verdeel onder mijn keyboard krijg ik een vertraging van een sec.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Ik heb gehoord dat ik iets met Latency moet doen maar ik kan niet vinden waar dat zit onder cubase.

reageer ff snel AUB.

mzzl,

eak

als het goed is heb je dat dan met al je vst instrumenten...
onder functions->audio system kan je wellicht je latency verminderen. waarschijnlijk heb je echter een 'consumenten' geluidskaart die er niet op afgesteld is om de latency [vertraging] zo min mogelijk te maken. zeg anders even wat je systeem / geluidskaart is.

Ik heb een Pentium amd 850Mhz Met een soundblaster live.
Ik gebruik de joystick uitgang voor mijn midi.
Ik heb er ook een midi plug op zitten, maar daar heb ik geen lang genog kabeltje voor. maar ik denk ook niet dat dat het probleem is.

een geluidskaart met een joystickpoort klinkt inderdaad als een geluidskaart die meegeleverd is met je systeem. dat is niet erg, maar dan kom je niet van dat latency 'probleem' af. wat je wel kan doen [deed ik vroeger ook] is de melodie die je met je softsynth wil spelen spelen via de GM synth van je geluidskaart [zonder vertraging!] en dan opnemen en vervolgens die midi noten toewijzen aan de softsynth naar keuze. het is wat omslachtig, maar het werkt wel. of natuurlijk gewoon de noten intekenen in de midi-editor met dat rare potloodje. dus helaas, die vertraging blijf je houden [met deze geluidskaart] :(

oops te snel gelezen... ik had niet gezien dat het een Live was :stupid

Het was een hele dure geluidskaart, ik had wel verwacht dat het moest lukken. Het is alleen bij pugins.
Als ik bv. mellosoftron gebruik krijg ik geen vertragin.
Of als ik via vienna een *. sf2 bestand maak en het vervolgens in cubase laad, krijg ik geen vertragin.

Hehehe nu heb ik tesnel gelezen, zag je 2de antwoord niet.
Maar kan het nu wel of niet met live???

dus IN halion doen SF2 files het WEL zonder vertraging en WAV files hebben WEL vertraging??? dat is echt gek! heb je meerdere wav files geprobeerd?

Nee, in helion kan je volggens mij geen *.fs2 bestanden openen. Ik kon vroeger wel in cubase gewoon *.fs2 bestanden openen. maar dat vind ik een kut manier, want dan moet je eerst in vienna alles indelen, en dat gaat super langzaam.

Ik heb nu dat ik met sample rate de Latercy kan verlagen...
Maar hij gaat niet lager dan 750 mili sec.

Weet je een andere oplossing??

Het kan volgens mij niet aan mijn soundkaart liggen, want met andere programma's kan het wel.

een SB live is niet bepaald geschikt voor lage latencies, ook niet met die gehackte ASIO drivers....tenminste dat is mijn ervaring...

die vertraging krijg je er vrees ik niet uit, ook omdat Halion niet bepaald easy met je CPU omgaat... een snellere PC met een betere geluidskaart met ASIO2 drivers is volgens mij de enige oplossing..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
een SB live is niet bepaald geschikt voor lage latencies, ook niet met die gehackte ASIO drivers....tenminste dat is mijn ervaring...

die vertraging krijg je er vrees ik niet uit, ook omdat Halion niet bepaald easy met je CPU omgaat... een snellere PC met een betere geluidskaart met ASIO2 drivers is volgens mij de enige oplossing..

Olaf

precies...
ik heb zelf niet zoveel ervaring met de Live, maar het lijkt erop dat je [met die geluidskaart] gewoon vastzit aan die vertraging...=(
trouwens HALion kan wel SF2 [soundfonts] openen en afspelen bij Options [geloof ik] zit zo'n knopje van Open Soundfonts of Open Other Audioformats ofzoiets...
als je echt een kolerehekel aan die latency hebt, dan zit er echt niks anders op dan een [semi]professionele geluidskaart te kopen met goede latencyvermindering, ASIO2 enzovoorts ;{
ikzelf heb bijvoorbeeld een Echo Mia, die heeft echt superlage latency van een paar milliseconden plus meerdere virtuele outputs *D

Origineel geplaatst door eak
Het kan volgens mij niet aan mijn soundkaart liggen, want met andere programma's kan het wel.

wat kan wel? met halion wavs afspelen zonder latency?

ook omdat Halion niet bepaald easy met je CPU omgaat...

hmmm... halion is juist erg easy op je CPU want hij slaat alleen het begin van de samples op in je RAM en de rest streamt ie van je harde schijf

Ik kan met andere programma's wel wav bestanden afspelen zonder vertraging.

B.V met Mellosoftron, maar daar gebruik ik dus nix van cubase.
ook met fruity loops had ik een vertraging.

mellosoftron is een simpeler programma dan cubase of fruityloops [trouwens ook veel lelijker, maar dat terzijde], ik denk dat die programma's niet met elkaar vergeleken moeten worden. zolang een programma VSTi's kan gebruiken blijf je dus die latency houden en kan ik je alleen aanraden om OF bovenstaande manieren te gebruiken om toch je melodieen te kunnen inspelen OF een betere geluidskaart te kopen. sorry!

Origineel geplaatst door olafmol

11ms *D

Maar bugvrij? Hou op schij uit =(

je zou deze drivers ff kunnen proberen;

http://come.to/sblive

op mijn P2 233Mhz haal ik niet lager dan 35ms zonder kraken..

Olaf

Origineel geplaatst door eak

Kom er niet echt uit, wat ik allemaal moet downloaden

Welk OS gebruik je?

Deze drivers zijn voor 98/ME/2k/XP

http://www.nix-lab.spb.ru/

Hier kan je direct downloaden, maar misschien is het wel handig om de faq even te lezen.

http://www.nix-lab.spb.ru/mirrors.php#kxdrv3515.rar

En mocht ie bij de installatie vragen om ontbrekende .dll's moet je dit nog ff downloaden en uitpakken naar c:\windows\system voor win98 of c:\windows\system32 voor XP of naar c:\winnt\system32 voor w2k.

http://people.freenet.de/kxdev/libs.rar

Succes iig, en lees ff de manual op de site. ;)

Back