Loome deep house jam

Zo eventjes lekker op de koptelefoon luisteren... lekker hoor! Synthje met noise en bassline zijn super. De percussie kan nog wat verbeterd worden imho. Klinkt nog niet als 1 geheel met de track, maar meer als losse samples. Kan denk ik sterk verbeteren met wat compressie.

Thanks! Mooi dat je het kan waarderen. Goede tip! Snelle jam ik heb Idd geen drumgroup aangemaakt die het allemaal wat in elkaar glued.

De hele track is gemaakt met een iPad door de UAD Apollo ssl9000 Channelstrip opgenomen.
Synth stab is de minimoogV. Basje de Odeissei, drums Funkbox en de YouTube app voor een sample uit een toespraak uit 1962 ergens buiten bij LA in de buurt. Vervolgens met Push2 hier en daar live wat getriggered en gedubbed terwijl er 16 tracks via de Dangerous 2Bus+ weer in de Appollo kwamen. Analoge Summing dus.
Bd en bassline mono channels.

Alles ingespeeld op de ipad. Ableton audio quantize gebruikt. Dat was wel nodig;)

zitten best lekkere sounds in en die toespraak past ook goed

ben het wel met SB_SIX eens, dat de drums er nogal los van lijken te staan en in verhouding ver naar voren. beetje reverb op de drums en volume misschien wat omlaag zou het al kunnen verhelpen denk ik

En ben zelf niet zo'n fan van zo'n heel klein klik/plok kickje
dat zorgt er volgens mij ook minder voor dat de kick en bas niet echt samen een groove creeren maar ook wat los van elkaar staan

Verder leuk, met een ipad.. zoveel gear is er dus niet nodig :D

Leuk nummertje hoor, er kan idd nog wel iets aan de drum gedaan worden maar het luistert lekker weg iig. Misschien wat minimaal idd, maar mij stoort het het niet zo erg.

Back