Let op dat er twee soorten zijn: PCM cards en program cards. De eerste zijn essentieel, de tweede prima met sysex op te lossen. Losse program cards heb je niet zo veel aan. Op ebay kleinanzeigen biedt iemand een heel stel aan.
Let op dat er twee soorten zijn: PCM cards en program cards. De eerste zijn essentieel, de tweede prima met sysex op te lossen. Losse program cards heb je niet zo veel aan. Op ebay kleinanzeigen biedt iemand een heel stel aan.
Dus als ik het goed begrijp, gebruik je een pcm card om je originele geluiden te kunnen inladen. Met sysex kun je geluiden inladen op je M1 die eventueel te vinden zijn op het net?
De PCM kaarten bevatten de samples. Sommige programs hebben die samples nodig, meestal een aantal van de programs die op de kaart uit het setje komt. Laad je deze programs via sysex zonder PCM kaart dan valt ie terug naar een ingebouwde sample en klinkt het dus afwijkend.
Zal wel een n00b vraag zijn maar ik stel hem toch:
Kunnen die samples (waveforms) via sysex in de M1 geladen worden?
En hoe zit dit eigenlijk met andere synths (beantwoorden van deze vraag is natuurlijk onbegonnen werk)...
En:
Als die PCM data op de kaart staat en niet via sysex in de machine geladen kan worden, betekent dit dan ook dat je deze kaart altijd in de machine moet hebben zitten als je deze waveforms wil aanspreken?
Of kan je via de kaart wel waveforms in het interne geheugen laden (en waarom zou dat dan niet via sysex kunnen?).
Ja maar dat is anders he...
Dat is in feite shit die je zelf zou moeten kunnen maken.
Ik zeg niet dat jij dat kan en ik zeg al helemaal niet dat ik dat kan, maar programs zijn geen hardwarematige toevoeging aan de synth. PCM data blijkbaar wel.
Had eindelijk tijd om het goed uit te zoeken nu.
Gewoon M1 Librarian op je pc zetten en je kan onbeperkt banken downloaden die te vinden zijn op het net (zoals Blanka al aan gaf, bedankt dus )
Wil je weer naar je originele sounds, zet je die weer gewoon terug.
Geen eens een kaart nodig.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.