Scarbee Fair

mooi!

maar ik hoor de jazz niet echt erin

meer leuke muziek heb je op sloundcoud!

Echt een heel mooi stukje werk!

De bass, de gitaar, rhythm, de overige klanken.
De gitaar is "live" neem ik aan? Zal toch niet allemaal sequencer werk zijn toch?

Echt mooi zo.

Ik moest vanwege die bas insteek ook denken aan muziek van bassist (en keyboardist / multi instrumentalist) Patrick O'Hearn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_O'Hearn

Een vraagje aan Azzje:

nog veel meer mooie muziek op je soundcloud!

wat gebruik je voor de drums? klinkt redelijk als echte drums! of is het dat ook?

Hoi MarsMusica, voor mijn drumpartijen gebruik ik de laatste tijd de vsti 'Superior Drummer'.
Ik speel de partijen zelf in met een electrisch drumstel of keyboard.
Deze vsti klinkt heel natuurlijk, omdat samples random worden afgewisseld. Dus elke snare hit klinkt anders! Ook kan je nog heel veel finetunen in de gebruikte bekkens, ketels, microfoons etc.

ok!

van alle software de enige die ik nog niet ken of heb gecheckt!

vind het meeste te steriel klinken,,,te doordacht,, vooral geschikt
voor moderne hyper jazz fusion metal muziek
strak, zielloos, geen dikke sound,,, dun,, te high tech

ik wil eigenlijk gewoon de klank van echt hout, metaal en vellen,, gerammel
overspraak via mics, resonantie van het drumstel,,de ruimte,, enzvoort
dat is toch nooit te imiteren met software en samples,,,maar met wat kunst en vliegwerk
kan je wel in de buurt komen, iets suggeren

zit nu al een tijd te broeien op de main drumklanken waarmee ik verder ga werken
voor gitaar heb ik bijvoorlbeeld ook nu echte buizen voorversterkers inplaats een line6 POD
en dergelijke,, software en moderne spullen geven mij niet de klanken waar ik van hou!

ok, ik ga dit later checken,,,'Superior Drummer' !

Leuke track, erg muzikaal. Ook fijn dat je de gitaar live hebt ingespeeld, dat hoor je. Ik mis wel een beetje richting en een melodie die blijft hangen. Nu kabbelt het wat teveel voor mijn gevoel. Maar of dat erg is?

Beslist eens checken idd als je graag veel controle hebt over de klank en een natuurlijke siund zoekt :)

ik heb me vandaag ooraal zitten verdiepen en ik blijf de ballen van een echte drum kit missen!
ik blijf denk ik bewust zo veel mogelijk weg van die drum-software, niet slecht verder
maar ik zoek wat meer karakter,,eh,,,flink wat meer karakter! ballen!

in een test heb ik eens het verschil beluisterd van mono opgenomen
cymbals, links en rechts gepanned,,en een stereo-opname met twee mics,,

de gepannde was steriel, oninterressant, levensloos,,, de stereo versie
vol met fase-verschuivingen, leven,,,echtgheid, ruimtelijkheid, enz

daarom heb ik hier de mogelijkheid gecreëerd cymbals met mics op te nemen , toms, snare en kik gaat niet lukken vanwege kleine ruimte en buren

je moet toch wat in het leven! :mexico:

(dit allemaal los van je muziek !)

@MarsMusica: ik snap je punt hoor, en als je de mogelijkheden hebt moet je ook zeker echte drums gebruiken. Maar ik heb daar zelf geen ruimte voor en dan is dit een bruikbaar alternatief. En ik krijg nu heel regelmatig de vraag, of het echte drums zijn, dus dat vind ik een goed teken :)

Back