Wat moet ik kopen, de Korg Minilogue of de Arturia Minibrute

Je moet helemaal niks.

Bedenk eens even wat je precies wilt.
poly met aardig wat modulatie opties, of mono met brute-factor en cv-opties?

Ik heb het idee dat dit eerder besproken is. Ik denk overigens dat je de Korg Monologue bedoelt (niet de Minilogue) want die is ong. dezelfde prijs als de Arturia Minibrute.
  • Argument voor de Monologue: de gebuiksvriendelijke sequencer.
  • Argument voor de Minibrute: arpeggiator. Argument voor de Microbrute: goedkoper, modulair-achtige patch bay.
Let op: de Arturia's hebben geen geheugen voor patches. Er is ook de Minibrute SE die houten wangen heeft en metalen bovenkant. Die ziet er g.e.we.l.d.i.g uit. Alleen al voor z'n uiterlijk zou ik 'm willen hebben terwijl ik vind dat dat de aller- allerslechtste reden is om voor een synth te gaan. ;)

P.S. Ik zie dat de Monologue bij Bax nu € 360 is. De "reguliere" prijs is € 330. Ik zou even wachten tot na de vakantie tot het vakantiegeld op is van de mensen en dan droppen de prijzen weer. Tweede hands is ook een optie.

Ik zou ze beiden gaan proberen. Ik heb de minibrute verkocht omdat ik de filter echt shit vond klinken.

Ik zou ze beiden gaan proberen. Ik heb de minibrute verkocht omdat ik de filter echt shit vond klinken.
Echt? Arturia hyped met een befaamd Steiner-Parker filter ("Beefy filter"). Dan zul je het 12 dB (= 2 pole) filter v/d Monologue ook wel nix vinden.

Volgens mij worden de Micro en Minibrute vaak niet leuk gevonden omdat niet duidelijk is dat de vcos oversturen als de levels boven 50% komen ongeveer. Dus klinkt het snel wat agressief. Als je ze half open zet zijn het best lieve apparaatjes.

Van de Minilogue hoor je vaak dat er issues zijn met de envelope (clicks ofzo).

Mij persoonlijk spreken de Brutes me meer aan. Maar probeer ze lekker uit inderdaad. En ook andere synths in die prijs klasse.

Van de Minilogue hoor je vaak dat er issues zijn met de envelope (clicks ofzo).
Dat is in het begin een hardnekkig gerucht geweest. Uit ervaring kan ik vertellen dat het niet zo is. Ik weet ook niet meer wanneer die klik zou kunnen ontstaan, maar het was eenvoudig te verhelpen. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat de Monologue beter is dan de 'Brutes. :)

Back