Op Marktplaats staat een 303 en 808 tekoop

900 euro voor een 808
tsja et is de euro he

Gewoon proberen af te dingen naar 750/800.
Ik heb zo'n 2 maanden geleden nog gratis een nieuwe fine tempo knop van Roland ontvangen.

Ik heb een reply op m'n mail gehad. Hij was heel schappelijk. :)

Alleen jammer dat ik geen 750 eypo's in de zak heb zitten.

De prijs staat er bij, maar je mag hem voor 750 euro meenemen.

ik had er net 1 gekocht, met kenton midi, voor 750 euro, van robbie 'syntecno' (dezelfde uit amsterdam).
afgesproken en wel, definitief, maar hij doet het toch maar niet. van sommige mensen kan ik dat wel hebben, maar meestal heb ik dan echt de pest in.
en het ergste is: mijn vrouw heeft die 750 euro in mijn zak gevonden, die had ik al opgenomen. ze is net weg naar de bijenkorf.

wat zou een faire prijs zijn voor een tr808 met ontbrekende knop en (hopelijk) verder in goede staat?
ik dacht zelf zo'n 650..

Leo, welke knop mist die. (tempo?). Zoals ik al eerder hierboven vermeld heb, is die knop niet zo'n probleem. Daar is weer aan te komen.
Als de 808 verder in prima staat is, dan lijkt
mij 750 goed. 650 is echt te laag.

nou eh, als jij eens een mono/poly van mij gekocht hebt wel.
het lijkt zo lang geleden, dat komt door alle rommel die hier door mijn kamertje waait.
het klopt vast, sander van de siel, toch? monopoly/vf11 en nog wat... zoiets?

Inderdaad, naast die twee nog de MAM MB33II.
Je bent dus nog steeds een actieve koper/verkoper.
Ik dacht dat je de edit mogelijkheden op de 808
te beperkt vondt? Maar je wil er toch maar weer eentje. Ik doen die van mij in iedergeval nooit weg. Als je nog eens heeeeeel goedkoop een 707 tegenkomt laat het me dan gaarne effe weten.

Sansder

jouw geheugen is beter dan het mijne, of minder belast.
ik vond (en vind) dat inderdaad jammer van de 808; eigenlijk zou er zo'n analog solutions kastje aan moeten hangen.
ik ben er wel achter intussen, dat het geluid niet te kloppen is.

ik had 675 geboden en ook nog wat ruimte opengelaten, voor 700 of zo, maar ik heb niks terggehoord.
nu heb ik er 1 gekocht, met midi ingebouwd, waardoor de sequencer het niet meer doet.
zelf kan ik dat vast niet, maar ik hoop iemand te vinden die de sequencer aan de gang krijgt; het liefst met midi, maar eventueel moet de midi kit eruit (en dan maar hopen dat-ie weer wil lopen....) vrienden hebben geen geheimen voor elkaar: de prijs was 600 euro.

Das vreemd, als er een midikitje in zit moet de sequencer het nog gewoon doen. Ze hebben je weer eens te pakken Leo. Maar dat gebeurt de laatste tijd wel vaker geloof ik :)

tja, ik heb nog niet betaald. zou ik genaaid worden? verstand van dat soort technische zaken heb ik niet, maar ik hoorde pas iemand vertellen van een kenton kit met een schakelaar om tussen din sync en midi te schakelen en ik las in de 606 handleiding dat met de dinsync schakelaar op 'in' de sequencer niet loopt. als je die 2 dingen met elkaar in kosmisch verband brengt, een plakje hash-cake neemt, dan zou het toch best kunnen, dat een midi kit (er zijn toch veel verschillende met verschillende eigenschappen) zo wordt ingebouwd dat de sequencer niet loopt..... en dat de sequencer weer gaat lopen als die kit eruit gehaald wordt (tenzij er met de midi modificatie dingen zijn doorgesneden of zo.
of zie ik het niet goed?
misschien een goed moment om te melden dat ik vorige maand een soldeerapparaat heb gekocht en ik heb m'n eerste stekkertje al gesoldeerd.

Je kan ook Kenton effe mailen en vragen hoe of wat het zit met die sequencer als de 808 gemidificeerd is.

Wat werkt er eigelijk nog wel, als je em zonder midi gebruikt en je de sync switch on "in" hebt staan.

Je kan dan toch nog wel gewoon naar write mode gaan, op start drukken, een geluid selecteren en een pattern maken dmv v/d 16 step knopjes.

Of niet??

Als dat die 808 is van keyboards.de, dan hebben ze volgens mij de processor eruit gehaald en er een doe-het-zelf MIDIkit voor in de plaats gezet. Zo dacht ik dat namelijk daar te hebben gelezen. Misschien dat het inderdaad anders zit en dat er ergens een schakelaar op zit waardoor de sequencer weer aan de praat komt. In dat geval is er niet zoveel aan de hand, maar in het eerste geval heb je toch een groter probleem. Misschien dat de eigenaar de processor dan nog ergens heeft liggen of dat je hem via Roland kunt krijgen. Zo niet, dan heb je een redelijk groot probleem.

Ik zou trouwens het gebrek aan de juiste kennis en gegevens bij koper en/of verkoper over de staat van een apparaat niet tot het 'naaien' willen rekenen...

ach, naaien, ik bedoel het niet echt rot. maar ik heb namelijk wel specifiek gevraagd aan de verkoper of de sequencer weer zou lopen, als ik de midi aanpassing eruit zou halen. vandaar.
het liefst zou ik midi + sequencer willen hebben, maar anders geef ik de voorkeur aan origineel boven midi.

Gevraagd: tempo-knop voor een tr808.
(toch maar naar Utrecht gereden.)

Back