Leuke spulletjes van Alessandro Cortini

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Alessandro Cortini doet wat leuke spulletjes weg, helaas wel tegen exorbitant hoge prijzen. Je betaalt zo'n beetje de gangbare (hoge) marktwaarde + flinke bonus omdat het van hem is geweest. $1200,- voor een Nord Modular G1 is best fors te noemen iig...:doei:
Maar goed, als je een dikke buidel hebt en nog een Synthi AKS of Wasp zoekt:
https://reverb.com/shop/official-alessandro-cortini-reverb-shop

Alesandro wie>
Oa Nine Inch Nails, Sonoio, blindoldfreak. Maakt mooie dingen hoor, zoals dit samen met wijlen Don Buchla:

Of dit, met die AKS die te koop is:

En nog een leuk item van SonicState over zijn studio, hij heeft zo te zien nog zat andere leuke spulletjes over...:

Al zijn die spullen van de paus geweest, dit is gewoon uitbuiten van je eigen naam IMO. Valt me wel vaker op bij van die Reverb shops.

Begrijp me niet verkeerd, hij is erg goed, maar wat mij betreft is het echt niets extra's waard als gear door iemand "bekend" is gebruikt.

Begrijp me niet verkeerd, hij is erg goed, maar wat mij betreft is het echt niets extra's waard als gear door iemand "bekend" is gebruikt.
Ja, helemaal mee eens. En wellicht valt er wat te zeggen voor een klein percentage er op (hij is tenslotte nu ook weer niet héél bekend), maar die bedragen die er nu staan zijn een beetje absurd. Maar er hoeft uiteraard maar 1 gek te zijn die het er wel voor over heeft...

Het hangt er m.i. van af in hoeverre een instrument visueel aan de artiest gelinkt kon worden, bv doordat het zijn hoofdinstrument op het podium was ofzo. Dan zit er een verzamelaarswaarde in. bv de Telecaster van Springsteen is zo goed als een andere Telecaster, maar specifiek zijn afgeragde beest is wel uniek en de link met de artiest belangrijk. Als hij in de studio een andere Telecaster gebruikte waar hij niet steevast mee op podium kwam en die geen albumhoes siert, wordt het veel minder belangrijk wie erop gespeeld heeft.

Idem als het instrument een uniek stuk is als zodanig de klank van een bekende song gemaakt heeft. Als de artiest een standaard instrument ergens in de studio gebruikt heeft, is het niet veel meer dan een leuke anekdote.

Wat ik hierboven omschrijf wordt overigens regelmatig duidelijk in veilingen met instrumenten van artiesten. Enkel hun onafscheidelijke troeteldiertjes brengen echt significant veel op tov een anoniem exemplaar; hun studiospul brengt maar procenten meer op dan van een onbekende eigenaar. En bij alles was mijn indruk dat je toch al een heel legendarisch instrument van een heel legendarische artiest moet hebben om echt kruiwagens geld ervoor te krijgen.

ik vind t vooral een beetje triest voor de artiest zelf, dat ie denkt zo zijn naam te gelde te moeten maken.
dat je denkt dat jouw synthi meer waard is, omdat jij m aangeraakt hebt. is net zo iets als willem alexander die wakker wordt en denkt dat ie de koning van alle nederlanders is.

Hangt er ook weer vanaf wèlke artiest het is. Ik denk dat die Synthi die in de tentoonstelling van David Bowie stond wel (ruim) meer zal opbrengen dan een "gewone". En hoewel ik Cortini erg waardeer behoort hij absoluut nog niet tot die klasse.
Ik vermoed trouwens ook dat gitaren het in de categorie ik-wil-iets-van-mijn-favoriete-artiest-hebben beter doen. Synths zijn toch wat minder populair bij het grote publiek om als pronkstuk te gebruiken. Een Stratocaster blijft beter aan de muur hangen dan een CS80. En je hoeft minder vragen te beantwoorden; "dus je bent DJ?", "weet je van elk knopje wat die doet?", "alessandro wie?", etc... ;)

Ik ken de beste man verder niet, maar zoals met alles dat wordt aangeboden is het vrij makkelijk om absurde prijzen te ontlopen: gewoon niet kopen die hap :D

yes, 1 v mn favoriete artiesten, cortini >>>> bowie en / of NIN

Onlangs dit v hem gekocht, gemaakt met modular make noise systeempje
maakt ni uit wat je hem geeft, n blokfluitje n steentje , hij maakt er altijd iets
zeer inspirerends van ...

& zowaar n generatie genoot

Back