Your Eventide H9 becomes a Killer Tool with EvenMidi
Niet gloedje nieuw, maar ik heb op dit forum er nog niets over gevonden en het zou zo maar kunnen zijn dat iemand hier op zit te wachten. Het is absoluut niet goedkoop, maar wel een hele mooie aanvulling voor de Eventide H9. En als je er meerdere hebt, dan wordt het helemaal leuk. De H9 is natuurlijk ook prima te bedienen via tablet of PC, maar zoals zovelen hier prefereer ik toch gewoon echte knoppen en het liefts van het soort wat lekker draait (jawel, daar worden hele studies naar gedaan). Ik heb er dus een op de kop weten te tikken en ik ben er erg tevreden over. Ik had vroeger de Space en hoewel de H9 dezelfde algoritmes kan hebben was het toch niet hetzelfde. Ik wil altijd nog wat tweaken tijdens het spelen.
Gemaakt door een fransman die er eerst een voor zichzelf had gemaakt. Hij kreeg zoveel verzoeken na het posten van wat foto's dat hij ze in kleine batches is gaan maken. De kwaliteit is echt top te noemen en dat voor een Frans product!
Transform your H9 as a Factor stompbox and
access to all parameters in live with EvenMidi H9.
Features V02
2 large digits display
10 potentiometers
4 "soft(quiet)" footswitches momentary
4 Midi channels to set
MIDI IN/OUT/THRU
EXPRESSION PEDAL Input TRS + Calibration
2.1mm DC 9V negative center (standard Boss)
Solo Mode or Live Mode (to control 4 devices simultaneously or separately)
Live Mode : Direct access to 9banks of 3 presets, fully editable.
Select almost preconfigured devices (H9 and factors pedals, Strymon Timeline BigSky Mobius)
Strymon are pre configured for pots and Looper (Timeline)
4 Generics and customizable devices (edit control change (CC) for the 10 pots, Pitchbend or CC0-99 for Expression pedal and Bypass preset (CC0-99 or PC 0-99) to control any MIDI device. For example your amp, your whammy...
. Test before Storing.
Looper Mode to access Looper on Eventide H9 or Strymon Timeline
Preset limitation. 1-99 can be 1-25 for example.
Bank limitation in Live Mode : select number of bank from 1 to 9
Fast scrolling in Solo Mode by pressing up or down 1 second
Send multiple Program changes : In Live Mode, You can edit the 4 Program change sent to your 4 devices and Test it before to Store
Choose the device where your pots and expression pedal is active in program change mode. PSW : performance switch if you use only one H9
Quick Pots ON / OFF for live situation: hold Up and Down 2 seconds (prevent)
Screenprinted Enclosure
Firmware update with miniUSB
So if you understand well : this controller is not limited to H9 but works with any Midi device so this is a even cooler tool
.
Linkje: klik hier
Niet gloedje nieuw, maar ik heb op dit forum er nog niets over gevonden en het zou zo maar kunnen zijn dat iemand hier op zit te wachten. Het is absoluut niet goedkoop, maar wel een hele mooie aanvulling voor de Eventide H9. En als je er meerdere hebt, dan wordt het helemaal leuk. De H9 is natuurlijk ook prima te bedienen via tablet of PC, maar zoals zovelen hier prefereer ik toch gewoon echte knoppen en het liefts van het soort wat lekker draait (jawel, daar worden hele studies naar gedaan). Ik heb er dus een op de kop weten te tikken en ik ben er erg tevreden over. Ik had vroeger de Space en hoewel de H9 dezelfde algoritmes kan hebben was het toch niet hetzelfde. Ik wil altijd nog wat tweaken tijdens het spelen.
Gemaakt door een fransman die er eerst een voor zichzelf had gemaakt. Hij kreeg zoveel verzoeken na het posten van wat foto's dat hij ze in kleine batches is gaan maken. De kwaliteit is echt top te noemen en dat voor een Frans product!
Transform your H9 as a Factor stompbox and
access to all parameters in live with EvenMidi H9.
Features V02
2 large digits display
10 potentiometers
4 "soft(quiet)" footswitches momentary
4 Midi channels to set
MIDI IN/OUT/THRU
EXPRESSION PEDAL Input TRS + Calibration
2.1mm DC 9V negative center (standard Boss)
Solo Mode or Live Mode (to control 4 devices simultaneously or separately)
Live Mode : Direct access to 9banks of 3 presets, fully editable.
Select almost preconfigured devices (H9 and factors pedals, Strymon Timeline BigSky Mobius)
Strymon are pre configured for pots and Looper (Timeline)
4 Generics and customizable devices (edit control change (CC) for the 10 pots, Pitchbend or CC0-99 for Expression pedal and Bypass preset (CC0-99 or PC 0-99) to control any MIDI device. For example your amp, your whammy...
. Test before Storing.Looper Mode to access Looper on Eventide H9 or Strymon Timeline
Preset limitation. 1-99 can be 1-25 for example.
Bank limitation in Live Mode : select number of bank from 1 to 9
Fast scrolling in Solo Mode by pressing up or down 1 second
Send multiple Program changes : In Live Mode, You can edit the 4 Program change sent to your 4 devices and Test it before to Store
Choose the device where your pots and expression pedal is active in program change mode. PSW : performance switch if you use only one H9
Quick Pots ON / OFF for live situation: hold Up and Down 2 seconds (prevent)
Screenprinted Enclosure
Firmware update with miniUSB
So if you understand well : this controller is not limited to H9 but works with any Midi device so this is a even cooler tool
.Linkje: klik hier
Laatst gewijzigd: