Harvester

Vet, een soort heel dansbare soundscape. Zou zo out een soundtrack kunnen, heel 'menacing' ofzo.

Ik hoorde vanmiddag trouwens een track van je vorige album op Beneden NAP ;)

Goeie track.
De Modular toch die soft van Tube?Als dat zo is heb ik wel zin die aan te schaffen.

Mooie track, is het single recorded of heb je gesampled knippen en plakken in een daw?
Zo op 1.54 mooi hoe je dat geluidje een soort van laat weg stutteren.

vroeg ik me ook af ja
mooie sounds, mooi trekkie

@sinew, nee dit is niet softtube hehe

Wow thanks jongens, bedankt voor de leuke reacties op een toch wat minder conventioneel stukje muziek :)

Six, mooie track man, heeft me geen seconde verveeld, zoveel afwisseling, knap hoor, well done ;)
:mega:

Goeie track.
De Modular toch die soft van Tube?Als dat zo is heb ik wel zin die aan te schaffen.
Nee geen softtube. Denk ook niet dat die deze hoeveelheid aan lagen en modulaties aan kan, zeker niet op m'n mac mini. Dit is het bakbeest waar ik het uit tover:
IMG-20170825-_WA0000.jpg

Mooie track, is het single recorded of heb je gesampled knippen en plakken in een daw?
Zo op 1.54 mooi hoe je dat geluidje een soort van laat weg stutteren.
Ik ben meestal een paar avonden zoet met patchen tot ik iets heb wat ik wil opnemen, dan in 1 take alles multitrack opnemen zodat de track voor 80% staat. Dan nog de laatste 20%, overgangen, dingen wegknippen/inkorten en soms een laagje erbij totdat ik er zelf blij mee ben :)

vroeg ik me ook af ja
mooie sounds, mooi trekkie

@sinew, nee dit is niet softtube hehe

Die rare stutters komen van een nieuwe module van doepfer, a-110-6 (A-110-6 Trapezoid Thru Zero Quadrature VCO, alleen de naam al :)), welke volgepropt is met audiorate modulaties en de verschillende outputs door een switch heen gaan, en daarna door een lowpass gate (LxD) met korte gates . TL/DR: korte FM sounds dus.

Mooi hoor. Bouwt goed op. Je bent goed op dreef met je modulair! Komen de drums uit de Rytm? Lekker punchy.

Yep de snare is alleen wel een sample uit de rytm.

Stapel gave geluiden zitten hier in zeg. Erg gaaf gedaan. Het enige dat ik een beetje mis is een element dat alles tot een geheel brengt. Een mooie pad lijn of zo. Verder leuk gedaan hoor.

Stapel gave geluiden zitten hier in zeg. Erg gaaf gedaan. Het enige dat ik een beetje mis is een element dat alles tot een geheel brengt. Een mooie pad lijn of zo. Verder leuk gedaan hoor.

Thanks, ik ga er over nadenken. Ik heb nu eigenlijk nog geen idee waar of wat ik er nog tussen krijg zonder afbreuk te doen aan de sfeer, heb je zelf iets in gedachte al?

+1, maar dat wist je al.

Verder heel gaaf gedaan :okdan:

:okdan:

Nice. Lekkere geluiden, soms bijna organisch, en ook gewoon een tof stuk muziek (in plaats van een verzameling geluiden).

:mega: ja dat organische ben ik altijd naar op zoek, goed om te horen dat dat er ook uit komt.

Thanks, ik ga er over nadenken. Ik heb nu eigenlijk nog geen idee waar of wat ik er nog tussen krijg zonder afbreuk te doen aan de sfeer, heb je zelf iets in gedachte al?
Nee niet concreet. Zou deze track gewoon zo laten, misschien iets om mee te nemen voor de volgende :).

Beetje late to the game met m'n reactie, maar moest toch Ff reageren. Geweldige track weer hoor, vind 'm denk ik nog beter dan de EP die je pas postte. Mooie geluiden, veel detail, je wordt echt meegesleept in een verhaal. Doet me denken aan Dead Cities van FSOL, had daar niet op misstaan.

Vind het ook knap dat je niet in de valkuil van het modulaire gebeuren bent getrapt dat je wel mooie sounds maakt, maar geen tracks afmaakt. Dit nummer is voor mij iig een voorbeeld van hoe het wèl kan! :halleluja

Back