Ensoniq EPS (16+) rack

Status
Please reply by conversation.
EPS-16 Plus wordt het dan. (die anderen bestaan niet ��)

Goeie keus trouwens.

Robin.

Bedankt voor de berichtjes :)
Ik ben ook redelijk nieuw in de EPS reeks. Heb ooit, terug in de dagen een ASR nieuw gekocht en daarom de EPSen een beetje vergeten misschien. :)
Maar na de aanschaf van de EMAX I een tijdje terug (en de EMAXII ooit te hebben gehad vroeger) is een EPS misschien wel een logische volgorde :D

Het rack uit USA laten komen is wel een beetje een prijzige optie. Het liefst haal ik em ook zelf op.. maar bedankt iig :)

Ik heb momenteel 3 aanbiedingen voor een EPS16+, dank daarvoor :mega: maar hoop toch stiekem op een rack. Als dat niets wordt ga ik voor een keyversie :)

@ Matthew: Zou de titel naar Ensoniq EPS (16+) rack kunnen? Tnanx :mega:

True Jay,

En de SCSI en Memory expanders zijn op dit moment ook nog nieuw (re-engineered) te krijgen voor een goeie prijs. Een kennis van me maakt ze en heeft er nog een paar.

Maar...Mac wil een Rack ������

Robin

Tja, de rack is een beetje uit ruimtebesparing ook, heb een beetje veel keys, vandaar.. maar de outputs zie ik ook wel zitten.

@ Robin: Volgens mij heb ik me vanmorgen op jouw kanaal geabonneerd, had al eerder wat dingen bekeken van jouw experimenten met de EPS.. wat een gave dingen doe jij ermee.. :halleluja

Ga je even een pb sturen met nog wat vragen over uitbreidingen. :)

Ja, ik zag het. Leuk!

De EPS-16 Plus is ook echt een leuke sampler waar meer mee kan dan met de meeste andere samplers. De kracht van dat ding zit 'm in de synthesis engine.

Ik ga binnenkort een keyversie ophalen maar ondanks dat nog steeds interesse in een rack versie. :)

Eindelijk de tijd gevonden om de Keyversie op te halen die me is aangeboden.. 340km gereden maar meer dan de moeite :)
Brings back ASR10 memories.. net als de Emax II vs Emax I :) Bedankt Slovov :) erg blij mee!!

Ondertussen ga ik me hier wel mee vermaken maar mocht je n rackversie kwijt willen dan heb ik nog wel n plekkie denk ik.. :mega:

Thanx Robin :) echt n goeie keuze idd.. er zat ook nog een geheugenuitbreiding in dus heb nu 2mb.. :mega:

@ Jayoverdose: Heheh.. Ik zou wel wat weg kunnen doen maar wil ik dat wel?? :D

Vet die laatste.. :okdan: maar is wel in losse takes/sporen opgenomen neem ik aan? :)

Ik heb dat filmpje over de bitrates eerder gehoord.. en nog ergens iemand die het over het filter had wat je uit kunt zetten tijdens het samplen (zodat ie meer die alaising artifx behoud bij lagere samplerates).. Hij klinkt idd heel anders dan een Yamaha of de nieuwere EMU samplers, dat lekkere randje heb je daar niet als omlaag gaat met de samplingrate..
De Emax I heeft dat randje ook trouwens..
Ik vind drums echt heerlijk klinken als je het lager sampelt.. maar een synthesizergeluid wat je chromatisch gebruikt.. (ermee speelt zeg maar) klinkt iets minder vind ik.. dan gooi ik de samplerate liever omhoog..

Voor zover ik me kan herinneren had de ASR ook wat bij geluidjes maar weet niet meer of die nou ook zo gritty klonk als de EPS (16+) op lagere samplerates.
Ben ook wel benieuwd hoe de gritty-ness van de EPS zich verhoudt tot de Mirage.. daar kan Roshi Ai vast meer over vertellen aangezien hij ze beiden heeft :)

Status
Please reply by conversation.
Back