Tom Petty

KatieMusic

"Why! ..."
Afgelopen nacht is Tom Petty op 66-jarige leeftijd na een hartstilstand overleden. Hij werd in 1976 bekend met zijn band The Heartbreakers en later in 1988 als lid van de Traveling Wilburys, een all-star band die ook bestond uit George Harrison, Roy Orbison, Bob Dylan en Jeff Lynne.

Refugee (uit 1980)....

en Stop draggin' my heart around (uit 1981) met The Heartbreakers & Stevie Nicks...

Last edited by a moderator:
Ha, ik ben ook van die tijd hoor! Ik bedoelde meer dat TP nou niet echt bekend staat om synthforumgerelateerde deuntjes. Toch?

Ik was toch al flink in de 20 tegen dat ik besefte dat Refugee niet van Bon Jovi is. Maar dat terzijde. Veel mooie muziek gemaakt en op 66 toch wel vroeg om te gaan.

Ik bedoelde meer dat TP nou niet echt bekend staat om synthforumgerelateerde deuntjes. Toch?
Tom Petty kon volgens mij ook keyboards spelen. Hij was een groot muzikant, maar in Nederland was hij niet zo bekend. Misschien leuk om even te kijken hoe de toetsenist van The Heartbreakers zijn deuntjes maakte. De Leslie-sound maakt hij met zijn Nord en een Neo Instruments Ventilator 2. Die was vroeger zo groot als een koelkast.

Damn the torpedoes vond ik indertijd een erg goed album.
Hij is nou echt into the great white open om maar even in zijn eigen bewoordingen te blijven.

Op 25 september jl. had Tom Petty net een tournee van vijf maanden er op zitten (naar aanleiding van het 40-jarige bestaan van The Heartbreakers). Daarna had hij nog genoeg mooie (tour + muziek) plannen , maar er was hem ook aangeraden om het wat rustiger aan te doen. Dat vond hij erg moeilijk, maar hij zou dat nu toch gaan doen. Ook omdat hij graag zijn kleinkind wat vaker / regelmatiger wilde zien.

Een video van zijn allerlaatste optreden (op 25 sep jl.) in de Hollywood Bowl van LA...

1k0.jpg

Back