S2000 - MPC2000XL zelfde outputboard?

Disco Stu

Stamgast
Hallo,

zijn die outputboards nou hetzelfde?? Of is het voor allebei een ander type. Op thomann staat een outputboard (mutec) voor mpc2000 & XL. Maar voor de rest lees ik alleen dat de S2000 en MPC2000 gelijk zijn. Wie helpt!?

Ik heb al vaker gelzen dat mensen dachten dat je em in de MPC kon stoppen, maar hij past toch echt niet.
Zoek anders effe op forum.

nouja vooral uit de threads van backdrop en mensch-machine maak ik dus op dat het wel kan. Maar verder op internet lees ik er nergens wat over. Weet iemand meer?

hoi

ja - je hebt het goed gelezen
het kan dus wel met die mutec board
Alleen - je moet een beetje handig zijn - waarom? Omdat de flatcable die met de board meekomt te kort is voor de mpc 2000 xl - je moet een langere flatcable halen -
maar hier zit het probleem - omdat die flatcable van een speciaal soort is - niet uit een computer is er nergens (althans in amsterdam) een flatcable te krijgen - daarom moet je een flatcable (4 euro per meter :)) halen - en 2 elementen - alles sanmen rond de 5 euro - dan moet je naar een fietsenmaker (of iemand anders met een bankschroef) en voorzichtig - de flatcable tussen de elementen plaatsen een aandraaien - dan je creatie in je mpc plaatsen (voorzichtig!) dichtschroeven en klaar is ahmed!

veel succes - laat weten of het gelukt is

der mensch - maschine

de ibm board wordt als betere omschreven - en proffesioneler - maar volgens mij is dit gelul - wat kan nou beter zijn aan uitgangen?

je gaat toch geen 700 gulden (350 oiro) voor uitgangen betalen?

haal nou die mutec board en probeer het! als je vlakbij amsterdam woont - kan ik het je evt laten zien :)

nog even terug komen hierop. Ik kan dus een s2000 met outputboard op de kop tikken. Dan haal ik die eruit en die wil ik dan in een mpc2000xl zetten.

Kan dit nou??

Origineel geplaatst door Disco Stu
nog even terug komen hierop. Ik kan dus een s2000 met outputboard op de kop tikken. Dan haal ik die eruit en die wil ik dan in een mpc2000xl zetten.

Kan dit nou??

ok - t zit zo - achteraf zeg ik - t kan - maar in principe niet.

want je moet handig zijn en zelf de flatcable vervangen en aanmaken (zelf uit 3 componenten in elkaar zetten. Zie mijn andere thread hierover van toen).
Dan is er nog een probleem van het vast maken van de board aan je mpc. Dat is een groot probleem omdat er tussen de board en mpc geen coresponderende gaatjes zijn. Je moet de board dus vast maken aan de buitenkant - dus door schroefjes aan de outputs vast. Dat zijn van die schroejes die je bijv bij gitaar ingangen hebt. En dit is nou het probleem - die zijn van een vage maat en dus nergens te krijgen. En daarmee bedoel ik ECHT NERGENS. Je hebt in principe maar twee nodig om je board redelijk vast te maken. Wat ik dus gedaan heb is noodgedwongen een schroefje uit de SMPTE ingang te halen, eenje uit mijn hoofdelefoon ingang van mijn yamaha su 700 (paste toevallig!) en eentje gejat bij een vage gitaar in een gitaarwinkel waar even niet op me gelet was...
dus jah...

Back