10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 mei 2004

Eric Snelders

Ingeburgerd
Het Alfa Centauri Electronic Music Festival, weer terug van (heel even) weggeweest.

De inmiddels 10e editie vindt plaats op 15 mei 2004 in theater de Graaf Wichman in Huizen.
Een hele dag synthesizerconcerten, standjes met CD's, LP's, boeken, tijdschriften, demonstraties van (analoge) en modulaire synths van 1200 uur tot 2400 uur en nog veel meer....

De line up:

Free System Projekt (NL)
Dweller at the Threshold (USA)
Fragment of a Dream (USA, met ondermeer Giles Reaves van Spacecraft en Paul Vnuk van Majale)

én we zijn in onderhandeling met de befaamde Nederlandse synth groep Par Example en hopen jullie binnenkort te kunnen melden dat wij hun exclusieve come-back performance live op ons podium hebben.

Kaarten kunnen worden besteld vanaf 15 november a.s.
Kaarten kosten: 23 euro voor Alfa Centauri leden
of 26 euro voor niet-leden

voor meer informatie over het festival en over de manier van kaarten bestellen, over het theater en de artiesten enz. zie onze website www.alfacentauri.nl

Je kunt je ook abonneren op onze gratis tweewekelijkse nieuwsletter (waarin berichten over evenementen, concerten, gear news, gratis advertenties, releases, artiesten en nog veel meer) door een email te sturen naar:

Alfacentauri-subscribe@yahoogroups.com

je mag ons ook een mailtje sturen zodat wij je abonneren.

Tot zaterdag de 15e Mei voor een van 's werelds grootste evenementen op het gebied van synthesizer muziek !

Inmiddels is er al wat meer duidelijk..

We are proud to announce the 10th edition of the Alfa Centauri Electronic Music festival, taking place

Saturday, may 15, 2004
Theater de Graaf Wichman
Huizen (Netherlands)

In the near future we will publish more details such as route and public transport info, hotel accomodations, a detailed schedule and overview of activities, a list of participants and much more. So please keep coming back to this page to get the latest info.

Featuring: Dweller at the Threshold, Fragment of a Dream (including Paul Vnuk and Giles Reaves), Free System Projekt, Intelligentsia, and.....Par Example on stage again
http://www.alfacentauri.nl/Alfa_Centauri/Announce_Festival10.htm

Of te wel.. Twee synthesizers.com systemen aan het werk, live en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Arp met Par Example!

Ik heb al twee nummers van Par Example mogen horen onlangs en petje af!
Ik ga er naar toe!

Re: 10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 mei 2004

Origineel geplaatst door Eric Snelders
én we zijn in onderhandeling met de befaamde Nederlandse synth groep Par Example en hopen jullie binnenkort te kunnen melden dat wij hun exclusieve come-back performance live op ons podium hebben.

Is dat met Wout Blommers?

ok, vet! Ik laat tot die tijd even een mat groeien en trek een strakke leren broek aan, en ga natuurlijk duits praten..

maar ik kom ook denk ik

Origineel geplaatst door sander
Gave foto's van Par Example. Nu nog de vraag of ze op het festival ook nog met zo'n setup komen.

http://www.alfacentauri.nl/Alfa_Centauri/images/Festival_10/Artists/TonHaring_01.jpg
http://www.alfacentauri.nl/Alfa_Centauri/images/Festival_10/Artists/TonHaring_02.jpg

Zoek een overeenkomst!

http://www.tonyblack.org/images/allmodular.jpg
http://www.tonyblack.org/images/modulars2.jpg

:)

Is met SaintEric, niet met Wout.

En ja, ze nemen veel mee op het podium. Als ze de formant willen lenen dan is dat te regelen.

Overgins: "Free System Projekt"
Die nemen die twee synthesizers.com systemen mee...

Er zitten nog wat verassingen in het verschiet..zeker wat de bezetting betreft. Maar ik neem in ieder geval dus veeeeel arp mee.(zie ..https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20066.).en wat Moog en wat Peavey en wat er nog meer voorbij komt waaien... Maar m'n Rhodes laat ik thuis, die is net zo zwaar als de rest bij elkaar...
En (bedankt JohnnyBusca...)de reacties op de nieuw geschreven muziek zijn uiterst positief. Niet slecht dus, ik heb zeker tien jaar geen muziek geschreven maar zit er nu weer middenin. Nu al die reparaties en modificaties de deur nog uit werken..:)
En nu maar weer verder schrijven...en opnemen, want we proberen voor die tijd ook nog een CD af te hebben...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
... Is met SaintEric, niet met Wout. ...

Oeps, sorry mannen voor deze blooper.

Ik heb afgelopen weekend heel wat berichtjes gelezen op de NM-list en Wout's naam stond nog in m'n cachegeheugen gebrand.

Origineel geplaatst door sander
Allebei een MC-303 :D

hahaha! ja man! Het is het ultime bewijs dat het niet de machines zijn de de prijzen opdrijven maar de mensen die met deze machines de betere dingen gemaakt hebben (tb 303,tr 808, allemaal technisch waardeloze troep, maar waarom is die sound dan zo "goed" omdat je de platen die ermee zijn gemaakt "goed vindt" ).
Over een paar jaar maakt iemand een vette legendarische plaat met de mc 303 prutbox en in een keer is diemachine dan kult en selling voor 1000 euro. OMdat een of ander wizzkid er iets kools mee kon, denkt iedereen dan dat als je de mc koopt dat je er dan zowat bent!:)

deze foto is natuurlijk ook ultiem empyrisch bewijs voor "gaat om de kok en niet de keuken" debat

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
hahaha! ja man! Het is het ultime bewijs dat het niet de machines zijn de de prijzen opdrijven maar de mensen die met deze machines de betere dingen gemaakt hebben (tb 303,tr 808, allemaal technisch waardeloze troep, maar waarom is die sound dan zo "goed" omdat je de platen die ermee zijn gemaakt "goed vindt" ).
Over een paar jaar maakt iemand een vette legendarische plaat met de mc 303 prutbox en in een keer is diemachine dan kult en selling voor 1000 euro. OMdat een of ander wizzkid er iets kools mee kon, denkt iedereen dan dat als je de mc koopt dat je er dan zowat bent!:)

deze foto is natuurlijk ook ultiem empyrisch bewijs voor "gaat om de kok en niet de keuken" debat
Ik snap deze niet..

Wat is het ultime bewijs dat niet machines de prijs opdrijven, enzovoort... Over welke machine heb je het? Een mc-303? Is de prijs daarvan omhoog gegaan? Of over die formant... die letterlijk dezelfde is..

Ken jij par example? heeft niet echt iets met een mc-303 te maken... En over welke keuken gaat het?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik snap deze niet..

Wat is het ultime bewijs dat niet machines de prijs opdrijven, enzovoort... Over welke machine heb je het? Een mc-303? Is de prijs daarvan omhoog gegaan? Of over die formant... die letterlijk dezelfde is..

Ken jij par example? heeft niet echt iets met een mc-303 te maken... En over welke keuken gaat het?

ik heb het dus over bijvoorbeeld de tr serie, of de sh van roland - mijn post had niet zozeer met de band te maken al geloof ik best dat ze zeer hoogwaardige muziek maken

mensen als par example bewijzen dus dat alle discussies over welke apparaat onu beter is en waarom eigenlijk overbodig zijn. Je kan zelfs een mc 303 gebruiken om toffe dingen te maken

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
mensen als par example bewijzen dus dat alle discussies over welke apparaat onu beter is en waarom eigenlijk overbodig zijn. Je kan zelfs een mc 303 gebruiken om toffe dingen te maken
respect, nu snap ik er helemaal niets meer van.. Maar goed..

Weer op het onderwerp!

Voor de liefhebbers..

Op www.parexample.nl zijn onder de rubriek 'news' wat nieuwe fragmenten te beluisteren.

De site is nog lang niet klaar. we gaan oa met een mens of tien het podium op en nu staan er nog maar 4 vermeld...

maar, daar wordt aan gewerkt.

Ik ben benieuwd naar commentaar. (ja en dat de stukjes erg kort zijn weet ik...)

Alfa Centauri Electronic Music Festival, 15 Mei 2004

Alfa Centauri Electronic Music Festival, 15 Mei 2004

Hello Electronic Music-friends & -Fans:

this is just a quick posting to remind you to to visit the 10th edition of the Alfa Centauri Electronic Music Festival, taking place on Saturday May 15, 2004
the festival will take place from 12.00 hours till 24.00 hours in the Graaf Wichman venue, in Huizen, the Netherlands (details see below)

featuring:

Dweller at the Threshold & Fragment of a Dream
Free System Projekt
Intelligentsia
Par Example

the concerts will take place in the large theatre hall, supported by a huge sound system and laser/lightingshows, visual presentations and more...

furthermore during the day a stallprogram with over 30 stalls full of cd's, records, magazines, equipment and a lot more
and there will be a demo/workshop program featuring the new Clavia G2 modular (full workshop by Clavia & Music House) and a demo on the Roland 700 systems modular synth, demo's of the Schrittmacher (by Manikin) and more...

advanced ticket booking is closed since May 1, but we have some tickets left for sale at the box office
you are advised to arrive in time (box office opens 10.30 hours) because we expect to sell out during the day

more details about the festival schedule, latest news, route-descriptions, a list of participants, artist info etc can be found on our website www.alfacentauri.nl

if you want to receive the latest news about Alfa Centauri events and other relevant EM news, you can subscribe the Alfa Centauri EM newsletter, which is issued every two weeks by email
just send a message to Alfacentauri-subscribe@yahoogroups.com

Or send a mail to me (eric.snelders@planet.nl) personally if there are any questions

Thanks
Eric

10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 Mei 2004.

10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 Mei 2004.

Hello Electronic Music-friends & -Fans:

this is just a quick posting to remind you to to visit the 10th edition of the Alfa Centauri Electronic Music Festival, taking place on Saturday May 15, 2004
the festival will take place from 12.00 hours till 24.00 hours in the Graaf Wichman venue, in Huizen, the Netherlands (details see below)

featuring:

Dweller at the Threshold & Fragment of a Dream
Free System Projekt
Intelligentsia
Par Example

the concerts will take place in the large theatre hall, supported by a huge sound system and laser/lightingshows, visual presentations and more...

furthermore during the day a stallprogram with over 30 stalls full of cd's, records, magazines, equipment and a lot more
and there will be a demo/workshop program featuring the new Clavia G2 modular (full workshop by Clavia & Music House) and a demo on the Roland 700 systems modular synth, demo's of the Schrittmacher (by Manikin) and more...

advanced ticket booking is closed since May 1, but we have some tickets left for sale at the box office
you are advised to arrive in time (box office opens 10.30 hours) because we expect to sell out during the day

more details about the festival schedule, latest news, route-descriptions, a list of participants, artist info etc can be found on our website www.alfacentauri.nl

if you want to receive the latest news about Alfa Centauri events and other relevant EM news, you can subscribe the Alfa Centauri EM newsletter, which is issued every two weeks by email
just send a message to Alfacentauri-subscribe@yahoogroups.com

Or send a mail to me (eric.snelders@planet.nl) personally if there are any questions

Thanks
Eric

Re: Re: 10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 mei 2004

Re: Re: 10e Alfa Centauri Electronic Music Festival op 15 mei 2004

Origineel geplaatst door Hover
Is dat met Wout Blommers?

Ik ben me nergens van bewust :-)
Par Example is oa St. Eric!!!

Zie ik nog iemand op Alpha?
Ik zit bij iets van Roland en bij die rare rooie bakkies...

Wout

zover ik weet zal Wout Blommers voor Music House (samen met Rob Hordijk en nog iemand) demo's verzorgen en de stand doen
De optredens zijn van:

Dweller at the Threshold (Fulton, Reaves, Duval, Vnuk) USA
Intelligentsia (Mirai met consorten, o.a. op theremin, synths, lasers en nog veel meer !)
Par Example: inderdaad met St Eric (v Baaren)
Free System Projekt (analoog modulair geweld !)
Ian Boddy

maar ook zijn er optredens door Schonwalder, Keller, Broekhuis
demo's van de Schrittmacher
een G2 workshop en nog veel veel meer

eric

Origineel geplaatst door Eric Snelders
zover ik weet zal Wout Blommers voor Music House (samen met Rob Hordijk en nog iemand) demo's verzorgen en de stand doen
Wout Blommers, is dat die gozer die ook bij het darten constant in beeld was?
:)

Ik heb een verplicht feest zaterdag... alweer een gemiste kans.

Back