wat is een roland thunderchild????

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
staat echt in de gearlist hier..
synthesizers used arps, yamaha, roland thunderchild. programmer ken prof freeman

Attachments

• P1040615.jpg
    P1040615.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 105
  • P1040624.jpg
    P1040624.jpg
    47 KB · Bekeken: 82
Slechts 6 tot 10 van gemaakt, uiteindelijk niet op het WOTW album belandt want men kreeg plots een CS80 en heeft de Thunderchild partijen daar dan opnieuw mee ingespeeld. Het zou wel een vet klinkend beest moeten zijn. En onstabiel.

tringgg ojee de bel.. daar is de buurman weer.......... [buurman modus] KAN DIE HERRIE NOU NIET EENS WAT ZACHTER!!!!!!! [ik modus] dat is helemaal geen herrie!! dat is het legendarische album van jeff wayne......!!!!!!

Ik ben niet echt een vinylverzamelaar maar The War of The Worlds zou ik ook graag op LP hebben.

Nooit stilgestaan dat 'thunderchild' eigenlijk een synthesizer was en dus niet een persoon.
Weer wat geleerd vandaag :geslaagd:

De HMS Thunderchild is eigenlijk gewoon het marineschip dat het aflegt tegen de Martianen. ;)

Mijn allereerste (en voor lange tijd enige) plaat….die heb ik wat afgedraaid zeg, op mijn Lenco mono pickupje :) Ik had toen wel de “luxe” uitvoering in de rode box, inclusief een boekje met afbeeldingen in het formaat van de platenhoes, en het leesboek van H.G. Wells zelf (in de Nederlandse vertaling). Kon ik via mijn zus aan komen, die toen een tijdje bij CBS werkte.

Van een synthesizer had ik destijds waarschijnlijk nog nooit gehoord, maar aan de andere kant vraag ik mij af of de luisterervaringen van nu nog net zo “intens” zijn als toen - ondanks de veel betere apparatuur waar ik nu over beschik. Het maakte gewoon allemaal veel indruk op me, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog een kind was.

geweldig album, kippenvel, elke keer weer!

Mijn allereerste (en voor lange tijd enige) plaat….die heb ik wat afgedraaid zeg, op mijn Lenco mono pickupje :) Ik had toen wel de “luxe” uitvoering in de rode box, inclusief een boekje met afbeeldingen in het formaat van de platenhoes, en het leesboek van H.G. Wells zelf (in de Nederlandse vertaling). Kon ik via mijn zus aan komen, die toen een tijdje bij CBS werkte.

Van een synthesizer had ik destijds waarschijnlijk nog nooit gehoord, maar aan de andere kant vraag ik mij af of de luisterervaringen van nu nog net zo “intens” zijn als toen - ondanks de veel betere apparatuur waar ik nu over beschik. Het maakte gewoon allemaal veel indruk op me, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog een kind was.

Het album met de plaatjes die zo vals getuigen van een Martiaanse inval zat ook in de gewone dubbel LP. Erg mooie tekeningen en dat op het formaat van een LP hoes. Dat je het er tegenwoordig vaak niet meer in tegenkomt heeft met slordigheid of inkaderwoede van vorige eigenaars te maken. Ik heb het album 2 keer moeten kopen: 1 keer ontbrak dat tekeningenboek, de tweede keer ontbrak 1 van de LP's. :) De rode luxebox versie heb ik nog niet gezien.

[off topic] N.a.v. de tour v/e aantal jaar geleden zijn een Live DVD en een zeeeeeeer deluxe versie v/h album uitgekomen (die ik ooit eens wil kopen).

[off topic 2] Ook wat mij betreft is de passie voor synths aangewakkerd door dit album uit 1978. Ik heb het op LP en CD.

[semi-on topic] Ik dacht dat de Thunderchild synth door Wayne zelf gemaakt was omdat de credits ervan cryptisch zijn en een nummer v/h album toevallig ook 'Thunderchild' heet. Weet iemand of ergens na te lezen is welke synth waar gebruikt is op dit meesterwerk?

Back