probleem met voeding/busboards eurorack

koediman

--<{(OoO)}>--
Heb net een zelfbouwkastje in elkaar gezet voor m'n eurorack met Meanwell voeding en tweedehands doepfer busboards.

Als ik de voeding aanzet gaan de lampjes op de busboards branden (12v,-12v,5v)
Zodra ik er een module inprik (na eerst uitzetten natuurlijk) werkt het niet. Lampje van de 5V stopt met branden, middelste -12v lampje dimt en andere (+12v) lampje brandt nog wel.
Dit gebeurd ook als ik er een module inprik die geen 5v gebruikt.

Wat kan er aan de hand zijn?

Bedankt PWM.

Toen ik'm de eerste keer aanzette zaten er een stuk of 6 modules in. Dat werkte niet, alles eruit gehaald toen heb nog twee modules na elkaar getest (die het allebei afzonderlijk ook niet deden). Net nog even 1 van die modules in m'n werkende rack gehangen en daar doettie't wel.

Doormeten gaat helaas niet want ik heb daar geen apparatuur voor. Ik denk dat ik volgende week bij iemand langs ga die er verstand van heeft. Ondertussen kan het geen kwaad hier wat advies te vragen lijkt me...

Okee. even telefonische hulp gehad van Paul van Errorinstruments. Wat een geweldige gozer is dat toch. Net vannacht terug uit China en mij direct terugbellen voor m'n stomme probleempje. Dat is pas service van de bovenste plank.

Ik had dus een fout gemaakt bij het aansluiten van de voeding. Aarde gewoon aan elkaar geknoopt in de veronderstelling dat aarde aarde is maar dat blijkt dus niet het geval. Anyway, m'n kastje doet't!

Ik had eerst gewoon dit plaatje moeten bekijken:

bb92aa87f510cf1d58e2e2d2e48fa1d3fa125ddd.jpg

Maar ik had dus de aarde van de busboards aan de aarde van de 230v geknoopt. Nu weer losgeknoopt en waar die hoort (COM) gestopt. Niet dat ik technisch begrip heb waarom het zo hoort maar zolang het maar werkt he. :)

Aardekabel van stekker en aardekabel van busboard bij elkaar aan de aarde poort van 220V gedeelte van voeding gehangen (dus COM niet gebruikt).
Ik begrijp dus ook niet waarom dat verkeerd is maar m'n modules werkten niet en nu wel.

Back