VST Plug ins

MrBoembas

Stamgast
Beste Synth Vrienden,

Op E-bay kom ik vaak tegen Kontakt files / Wav Files van o.a. de Yamaha Tyros-2, Roland JP 8000 en de Roland JV 2080 en nog vele voor lage prijzen.

Zijn dit VST plugins die je in elke D.A.W. kunt stoppen zoals FL Studio 12 ?

Omdat ik zelf de Roland JP 8000, JV 1080, Yamaha Motif Rack ES, Emu Virtuoso 2000 en de Korg O5 R/W, samen met de Yamaha Tyros-2. En omdat de JP 8000 beneden staat en de rest op de zolder.

Dacht ik als er van al mijn Synthesizers Echte Plugins bestaan met alles erin dat scheelt ook steeds alles mee na boven te slepen 8).
Die het gewoon doen in FL Studio 12.

Voor dat ik weer dingen koop waar ik totaal niets aan heb.

Dit zijn gesamplede geluiden van de genoemde synthesizers, in .wav formaat, of in Kontak formaat,

Kontakt is een sampler, waar je die bestanden dan in kunt openen.
De wav bestanden kun je in heel veel verschillende daws, maar ook samplers openen.

Dit zijn dus geen vst instrumenten, met een mooie interface die jouw synthesizers kunnen vervangen. Het zijn statische samples, zonder de mogelijkheid om je geluiden te bewerken, zoals je gewend bent in je synthesizer.

Als je zo'n geluid in Kontakt zet, kun je natuurlijk wel weer veel doen, wat betreft bewerken van je sample, maar dat klinkt totaal anders dan je gewend ben in bijvoorbeeld een JP8000.

Er zijn wel vst instrumenten die bijvoorbeeld een JP8000 nabootsen, maar dat wordt hier niet bedoeld. Ik zou je synthesizers lekker houden.

Beste Synth Vrienden,

Op E-bay kom ik vaak tegen Kontakt files / Wav Files van o.a. de Yamaha Tyros-2, Roland JP 8000 en de Roland JV 2080 en nog vele voor lage prijzen.

Zijn dit VST plugins die je in elke D.A.W. kunt stoppen zoals FL Studio 12 ?

Omdat ik zelf de Roland JP 8000, JV 1080, Yamaha Motif Rack ES, Emu Virtuoso 2000 en de Korg O5 R/W, samen met de Yamaha Tyros-2. En omdat de JP 8000 beneden staat en de rest op de zolder.

Dacht ik als er van al mijn Synthesizers Echte Plugins bestaan met alles erin dat scheelt ook steeds alles mee na boven te slepen 8).
Die het gewoon doen in FL Studio 12.

Voor dat ik weer dingen koop waar ik totaal niets aan heb.

Dat zijn bijna altijd kopieen van de factory sounds van die specifieke synthesizer. Verwacht dus geen synthesizer kopie, maar het is puur de factory sound per program die gesampled is.

Dat kun je heel eenvoudig doen met bijvoorbeeld een programma als SampleRobot.
Wat je dan doet is je synthesizer aanzetten (bijvoorbeeld een Roland JP8000 of een Virus TI), dan druk je op het clone knopje en dan ga je een uurtje weg. Als je dan terugkomt zijn alle presets kwa samples inclusief looppoints klaargemaakt voor je en save je de set als Kontakt file voor gebruik in Kontakt of als wav files voor generieke doeleinden, of als SF2 of KMP file als je ze wilt gebruiken in een Korg Kronos of Pa4x, etc.

Het is extreem simpel te maken maar ook wel erg gelimiteerd aangezien je natuurlijk niet de synthesizer hebt maar puur de factory samples op die gekozen velocity waarden.

Ik zou nooit mijn Synthesizers weg doen, mijn vraag was gewoon

kun je Kontakt files ook openen in FL Studio 12 ????
(Of alleen maar in een programmaatje van Kontakt ?)

En omdat enkele Synthesizers op een andere kamer staan en niet bij de Computer op zolder dacht ik, als dat programma de JP 8000 bijvoorbeeld even kan evenaarden dan koop ik die en installeer ik die in FL Studio,

zonder elke keer de JP 8000 naar boven te slepen en me andere keyboards naar beneden te slepen, dat is ook niet goed voor het instrument.

ipv samples van de jp8000 gebruiken zou ik zoeken op: 'jp8000 vst'. Dus een synth met de supersaw sound..

Ik zou nooit mijn Synthesizers weg doen, mijn vraag was gewoon

kun je Kontakt files ook openen in FL Studio 12 ????
(Of alleen maar in een programmaatje van Kontakt ?)
.

Nee, je hebt toch echt Kontakt nodig. FL heeft DirectWave die compatible is, en schijnaar Kontakt-patches kan laden, maar in hoeverre dat zo is is de vraag; een hoop power van Kontakt zit in scripting, en als je DirectWave niet er bij hebt bij je versie gaat het niet werken. Met die scripting kun je complete drummachines, arpeggiators en zo bouwen, en bijvoorbeeld iets wat bij bepaalde toetscombinaties andere samples kiest zodat je realistische glissandos en zo krijgt.

Wat je JP betreft; er is een hele ris plugins die dat geluid kan maken. Kijk eens naar Adam Szabo JP6K, en U-he Diva heeft er een JP8000 oscillator volledig gemodelleerd er inzitten dus die is nog een stapje authentieker.

Punt is dat die DVDs goedkope en slechte kopietjes zijn, gemaakt op precies de manier die quifster aangeeft. Plus ook nog niet eens legaal, de samples in een Fantom of Motif zijn copyrighted.

Als je bij SampleRobot de effecten niet op de synth uitzet heb je op elke noot reverb en chorus en zo zitten, dat gaat ook nergens naar klinken. Als de maker van de DVD dat heeft gedaan heb je er nog niks aan.

Laatst gewijzigd:
Ik heb al eventjes gegoogeld op "JP 8000" VST, kom allemaal verschillende tegen.

@Yoozer : Die Adam Szabo JP6K is maar € 25.- dat valt reuze mee en ik heb ook even een U-he Diva Demo gedownload.

Ik zal deze eens gaan proberen in FL Studio 12.

Thanks !!!!!

Back