NAMM 2018 wensen/speculaties

dannykorrson

gebruik standaard
Op Donderdag 25. Januari 2018 gaat de National Association of Music Merchants (NAMM) in Anaheim van start.

Wat zijn jullie dromen, wensen en/of voorspellingen?

mijn wensen:
-polymoog
-reissue van de 2600
-een kompleet analoge synth van roland
-reissue van de korg polysix

mijn voorspellingen:
-model d clone van behringer word officieel gelaunched/meer details
-misschien meer details van de andere copycats van behringer
-een polysynth van arturia (polybrute of zoiets)
-polysynth van korg (de poseidon word als opvolger van de kronos gespeculeerd)

Ik zou wel een nieuwe Virus willen.
En een nieuwe Nord Modular.

Maar geen van beiden lijkt erg waarschijnlijk. Hopelijk een eerste versie van de Behringer OB-Xa clone?

Mijn droom is een betaalbare EMS VCS 3 (clone). 8~

En ik hoop / verwacht een VP-330 clone van Behringer. :)

Nieuw goede analoge Roland met goede knoppen,. Geen priegel dingen. Daar wacht ik al zo veel jaar op.

Een simpele, recht toe recht aan standalone sampler zonder gekke toeters en bellen met een goede sequencer voor een degelijke prijs. Iets als een SP1200 ala 2017 met toffe sample modulatie mogelijkheden. Of iets als de digitakt maar dan wat meer volledig als echt sampler ipv drumsampler!

Ik hoop dat Waldorf wat meer loslaat over de Quantum.
Verder hoop ik verrast te worden met iets dat ik niet kan verzinnen, iets total nieuws.

Ik hoop op een Behringer Deepmind 6 desktop voor een leuk prijsje....en ik heb verschillende keren gelezen dat ze een drumdoos overwegen dus ik ben benieuwd....?
En wat ik ook wel zou kunnen waarderen is een betere/makkelijker implementatie van Roli seabord zodat je niet ik geloof 8 verschillende midikanalen hoeft aan te maken want dan zou ik dat ding van 310 euro zeker overwegen.

Ik zou wel een nieuwe Virus willen.
En een nieuwe Nord Modular.

Maar geen van beiden lijkt erg waarschijnlijk. Hopelijk een eerste versie van de Behringer OB-Xa clone?

confirmed :dubbel::dubbel:

sqr3Lx5.jpg

Een gebruiksvriendelijke synth met een PCM sound engine die je toestaat om meerdere (veeeeel) parts te stacken zoals een Wavestation destijds of de Ensoniq samplers, maar dan met grote, goede samples anno 2017. Maarrrrr dan zonder dat ze in een 3k toeters en bellen wonderdoos ala Kronos of PA4X komen. Het probleem lijkt te zijn dat zodra men features gaat minderen, de geluidskwaliteit (of sampleskwaliteit) ook naar beneden gaat. Kom nu eens met een performance synth die deze truc goed doet, met supersamples maar zonder 8 andere engines, workstation features, en 3000 berberstyles. O ja, richt het ook nog een beetje op orchestraal en new age. En als de prijs er significant door beïnvloed zou worden: vergeet een goede akoestische piano maar en focus op de rest.

Tweede wens: een JD-XA update met transpose op de sequences, een knop die als dataslider dubbelt, en een arpeggiator die op clock ipv aanslag triggert. En een JD-XAXL met een extra octaaf, een dedicated dataslider knop, en een verbeterde digitale synthengine.

Ik hoef eigenlijk niks meer. Maar ik zou het leuk vinden als er nieuwe en innovatieve dingen op het gebied van hardware sequencing of sampling uit komen.

Hopelijk niks, kan GAS missen als kiespijn. En als 't dan toch moet: iets dat de prijzen van een juno 60 doet kelderen, idem arp 2600 ;)

Waldorf Blofeld XT
Nord Modular G3 waar je gewoon een KVM aan kan hangen, dus zonder PC
Eventide H9 Factor ( met extra knoppen)

Een Elektron Analog mkIII met alle bugfixes van de mkII

Van mij mag Waldorf nog wel eens een door niemand verwachtte synth module à la de Rocket etc. uitbrengen.

En Arturia een Keystep met hamerklavier.

Is die keystep onderhand al een beetje betrouwbaar eigenlijk? Ik las veel rampberichten over de eerste batch.

Heb hem nog niet zo lang maar vooralsnog geen probleem ermee ondervonden. Moet er overigens best wel een beetje aan wennen hoor, vooral de aanslag. De aftertouch wordt bijvoorbeeld wel goed onderscheiden van de gewone aanslag maar die laatste vind ik persoonlijk best wel een beetje zompig (wil niet voor niets een hamer-exemplaar ;))

Back