NAMM 2018 wensen/speculaties

Helemaal mee eens. Musikmesse is gewoon een trieste vertoning de laatste paar jaar. Een hoop grote merken zoals je zegt zijn er gewoon niet. Je hebt wel een hoop chinees spul/stands met zure mensen, die kijken zo onvriendelijk, dus loop je maar gewoon snel door....ook met al die merken waarmee ze komen, Yamamiti....Korgozo...Rolanchini... etc. beetje teren op de grote jongens en zo maar hopen dat we erin trappen....ik mooi niet :) Je mist gewoon Europese/Amerikaanse marketing en grote namen/mensen, met deze trend zal het alleen maar erger worden. Jammer.... :(

De Messe is al een paar jaar op zijn retour, al werd ook de populariteit van Superbooth genoemd als oorzaak. Ik vind het ook de moeite niet meer waard als je kijkt naar de tijd en kosten die je kwijt bent. Of het de schuld van internet is weet ik niet, uiteindelijk kan een YouTube filmpje natuurlijk niet tippen aan het daadwerkelijk zelf bepoetelen van zo'n apparaat. Maar dan moeten ze er wel staan natuurlijk.

Het is eigenlijk wel logisch natuurlijk... je gaat naar een beurs omdat ze daar spullen presenteren. Dat doen ze omdat er mensen op af komen, wat ervoor zorgt dat je daar je spullen wilt presenteren, wat er weer voor zorgt dat er mensen op af komen enz. Als één van de twee wegvalt of minder wordt, loopt het leeg - 't is een 'bubble'.

:)

Attachments

• nintendo-labo-piano-180118.jpg
    nintendo-labo-piano-180118.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 73
een nieuwe dj-mixert van reloop
bij de naamgeving hebben ze kennelijk niet aan de Nederlandstalige markt gedacht

News_ReloopKUT(3).jpg

Nice 1 Danny! Eindelijk hebben ze bij Reloop ook door wat ik van hun producten vind.....

"Going to NAMM? We're not. Like Moog, Dave Smith Instruments and Tom Oberheim, I (Roger) have decided to skip it this year. It seems odd to me to have a music product dealer convention in the internet era, given there are so few remaining independent music product dealers."

=(

quote van roger linn
In NLD hebben we binnenkort - 17 en 18 februari - Dancefair nog in de Jaarbeurs van Utrecht. Waar tig jaar geleden ook Music & Harmony was (en nog langer geleden in Rotterdam).

Die standplaatsen zijn gewoon te duur voor het handjevol mensen dat er nog komt. Maar het is ook logisch dat er nauwelijks nog interesse voor is, want er staan steeds minder merken die boeien. Bovendien rijzen de kosten van een bezoekje de pan uit: entreekosten, reiskosten, maaltijden, snacks, drankjes, overnachting, de (waardeloze) gadgets die je toch nog even snel mee pakt... reken maar even uit.

Ik zou nog wel interesse hebben, mits (vrijwel) alle merken er staan (en de kosten van een bezoekje fors lager zijn).

Ik zie 't nut van een beurs ook al jaren niet. Boel gedoe en drukte en op 'n weekdag kan je bij de dealert nabij rustig ongestoord prutsen aan de speeltjes. Bovendien is vers vd pers soms ook nog met gratis kinderziektes. Ik herinner me de MODOR, wat een gamele bak, onbegrijpelijk dat die 1000 + moest kosten. Knoppen met levensdepressie, houten zijkanten waren hun lijm al verloren. Ellendig.

Oooh, die gaat het goed doen in Maaskantje :-D

lekker plaatje draaien met paul estak, jonguh!

Nice 1 Danny! Eindelijk hebben ze bij Reloop ook door wat ik van hun producten vind.....

wacht maar tot de kut mkII komt 8)

Die standplaatsen zijn gewoon te duur voor het handjevol mensen dat er nog komt.

ja dat is jammergenoeg wel zo. ik vind toch dat het wegblijven van de grote merken een beetje de dynamiek van de hele business door elkaar gooit. vroeger wist je als bedrijf dat je tot NAMM (of messe) de tijd had om dan je nieuwste product te presenteren en alle ogen uit de branche stonden op jou gericht. ons als consument stoort de wegvallende populariteit toch ook alleen maar dat we nu niet met zekerheid weten waarneer (en of) er überhaupt nieuwe speeltjes aankomen. nu kan ome roland ook gewoon in bv juni een teasert op youtube fli**eren en het nieuws verspreid zich vanzelf.

NAMM of niet, nieuwe producten zullen er altijd wezen :W

in de tussentijd wacht ik nog steeds op een 100% analoge poly van roland of een cs80 reissue van yamaha zelf

Ja, viola, 't is eigenlk NAMM nieuws

Roland Cloud Adds TR-808, TR-909 VST, AU Plugins

Check effe Synthopia, voorlopig:

Ahead of the 2018 NAMM Show, Roland Virtual Sonics has announced that it is making software versions of the Roland TR-808 and TR-909 available via Roland Cloud ...

Ja, viola, 't is eigenlk NAMM nieuws

Roland Cloud Adds TR-808, TR-909 VST, AU Plugins

Check effe Synthopia, voorlopig:

Ahead of the 2018 NAMM Show, Roland Virtual Sonics has announced that it is making software versions of the Roland TR-808 and TR-909 available via Roland Cloud ...
Ik heb zojuist een kijkje genomen op die Roland Cloud (kost je $20 ... per maand!). Maar ik heb geen idee hoe ik die virtuele instrumenten kan gebruiken. Kun je met dat abonnement een VST downloaden ofzo? :?

Waldorf quantum produktierijp en ...3900 euro,toch eerst wat meer weten en horen.

Back