[old-skool trance] The Age of Love

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Aangezien er nog niet genoeg versies zijn van The Age of Love heb ik er ook eentje gemaakt. Zwaar geïnspireerd door de Jam & Spoon Watch out for Stella Club mix. De mixing is nog wat grof, dus het is nog een WIP.

Attachments

• The Age of Love.mp3
    11,6 MB · Bekeken: 88
Oh, de goede oude tijden, één van mijn lievelingsplaten. Je hebt dat goed gedaan man. Lang aan bezig geweest ? En vanwaar heb je de vocals ? Ben ik wel benieuwd naar ;)

Gloomer> Vocals kan je uit het origineel knippen.

Beetje veel bass, wel leuk gedaan. Krijg een beetje een 80's feel ervan.

Mooi gedaan hoor! Oldskool zonder te cheezy te zijn... Top!

Dat teveel bas heb ik geenszins last van (luister op een goed afgestelde 2.2 setup)

Als 'ie helemaal af is, ga je dan nog een Youtube video maken waarin je laat zien wat je precies gedaan hebt? Als je alleen de track laat horen en die klinkt goed dan is dat heel knap werk natuurlijk, maar als je ook nog een beetje laat zien hoe je patches er uit zien, waar je de geluiden vandaan hebt gehaald, en hoe je arrangement in je DAW eruit ziet is dat een meerwaarde.

Leuk idee blijft mooi maar vind de echte versie beter
Die bas is wel leuk dat ze elkaar weg drukken of kruisen in laag normaal zou je zo iets voorkomen maar je kan het juist ook gebruiken voor een mooie bas effect

Ik zou er ook wat meer percussie bij gooien een mooie beat ofzo?

De synths vind ik te erg midi achtig dus daar bedoel ik mee als je een mid file afspeelt
een tip probeer deze vst maar

ravegenerator2.png

De beat is inderdaad nog niet 100%. En hoe bedoel je dat de synths midi zijn? Dit zijn gewoon hardware synths, strak getimed wel maar het is gewoon een moog op bass, SY-77 voor de oohs en een oberheim op de andere sounds, dat klinkt niet als een standaard midi library mijns inziens...
Al kan ik wel natuurlijk wat live tweaken bij de opname, de synths worden wel getriggerd met Midi natuurlijk.

De beat is inderdaad nog niet 100%. En hoe bedoel je dat de synths midi zijn? Dit zijn gewoon hardware synths, strak getimed wel maar het is gewoon een moog op bass, SY-77 voor de oohs en een oberheim op de andere sounds, dat klinkt niet als een standaard midi library mijns inziens...
Al kan ik wel natuurlijk wat live tweaken bij de opname, de synths worden wel getriggerd met Midi natuurlijk.

sorry misschien denk je er anders over
maar als ik bepaalde standaard midi bestanden afspeel op VLC hoor al die sounds die ik nu ook hoor in jou track die jij uit jou hardware maakt van 15 jaar oud linkt net zo als een midi wat nu uit ons standaard geluidskaart komt

Ik wil je het wel even iets laten horen een midi stukje file
heb er 50.0000 op mijn pc staan waar jou 8bit hardware geluiden in zitten ?

Back