[Vangelis]Chariots of fire remix

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ten eerste, ik ben GEEN fan ofzo dus bespaar me aub dat dit niet mag of kan enz..

heb zelf niet eens t nummer gekozen, maar een vriend vroeg me een intro voor em te maken voor de DJ wedstrijd waar ie aan mee gaat doen en hem leek dit nummer wel wat..

Dus, niet t hele nummer, en heb veel begeleiding weggelaten,

alles gemaakt met mn CS6x op 144BPM (eigenlijk 72 maarja, beats zijn in 8e noten dus...)

:)

chariots

Ik ga het niet afkraken,
Maar ik vind de melodie strings in het begin en die verder doorlopen in de track echt veel te hard staan.

[Edit]Ik bedoel specifiek op 0:22 en 0:45[\Edit]

Ehm heb de tweede versie gedownload, en die is zwaar overstuurd. crunch crunch...

Maarreh, waarom niet gewoon het orgineel pakken, de bass vervangen, klaar! :dj:

Denk namelijk dat de orginele mix moeilijk te benaderen is, met alle respect voor jouw mix skillz!

Kweet niet wat je maat er precies mee wilt, maar ik kan me voorstellen dat het makelijker te combineren is in een dj set als je alleen wat hihats programmeerd of zo, maar daar zal ik me verder niet mee bemoeien :D

succes!

nouja, hij wilde gewoon een beetje bombastische opening, hierna doet hij gewoon zn ding, weet verder ook niet,

dit is ook niet mooiste wat ik gemaakt heb, deed t gewoon ff voor hem.. ga nu weer met mn eigen muziek verder :D

Sjesus wat een bagger.

(iets anders kan ik er niet van maken hoor, sorry)

aangezien ik verder geen persoonlijke emotionele waarde aan dit werkje hecht intresseert me dat ook werkelijk geen lor :D

tja het idee gaat wel maar zit nu je master te luisteren... jezus wat een bagger master... sorry dat ik het zeg maar ik luister nu door me HPS3000 headphones en de zooi staat echt slecht afgesteld in die mix van je. gebruik wat meer eq en schuif de volumes onder de 0 graag ;)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
aangezien ik verder geen persoonlijke emotionele waarde aan dit werkje hecht intresseert me dat ook werkelijk geen lor :D

waarom laat je hem dan horen hier?

En het boeit je niets, goed, maar iets meer werk had je er wel van kunnen maken.

Origineel geplaatst door bambamstudio
maar iets meer werk had je er wel van kunnen maken.

..of nog beter...iets van jezelf.

Het klinkt trouwens als een cheape groefbox demo, hoe dat komt weet ik niet....erg dunne sounds denk ik..:confused:

Dat ik dat eens mee maak, algemene reactie op deze track:

}:| NEE }:| namens de andere leden dan he.... en mij inclu...

Toch zag ik er wel wat positieve elementen in maar het klinkt mij ook veel te rechtoe rechtaan, wat dat betrefd heb je goed je best gedaan voor je vriend.
Met rechtoe rechtaan bedoel ik vooral dat ik me een goede voorstelling kan maken hoe de track in zn verdere verloop gaat klinken, dus is erg doorschouwbaar...

Ga zo door

Zal binnenkort ook eens iets uploaden (kan ook een demosong zijn, maar wie raad dat al)......

:L

Btw....
luister vooral niet naar mn reactie, ik ben zeker niemand die beweerd het wel te kunnen.....

Vond wel leuk om eens fijn csx2 mix te horen.

Groeten Sascha

Ga ik ook maar even ongezouten kritiek geven.

De opbouw van het nummer klinkt goed, maar het zit hem meer in je klank.

- de bassdrum klinkt gewoon slecht (zie eerdere posts), maar dit is natuurlijk wel op te lossen met wat eq, compressie misschien wel een andere bass-drum.

- je achtergrond string zou ik niet verander, maar je lead wel. In mijn optiek moet deze veel voller en meer naar de voorgrond omdat het de kern van je nummer is.

Tot zover mijn opbouwende kritiek. Het idee om dit nummer als intro te gebruiken spreekt me trouwens wel aan.

download een vangelis MIDI file, flikker het in je sequencer, Sluit je CS2 aan en: voila..
Is dat remixen?

Arf

Origineel geplaatst door Arv
download een vangelis MIDI file, flikker het in je sequencer, Sluit je CS2 aan en: voila..
Is dat remixen?

Arf

Voor 1 keertje ben ik het eens met Arv :)

Ik wil maar zeggen : het idee dat je zulk een remix maakt met enkel het bewuste toestel maakt ook dat het klinkt als 1 of andere goedkope demo.
Toch vind ik het idee van een "Chariots" remix geen slecht idee, maar dan wel even anders dan hetgeen we nu te horen krijgen.
Nog meer van deze remixen en daar gaat al je credibility...

Origineel geplaatst door Arv
Is dat remixen?

Arf
Die midi fils zijn meer voor mensen die bij bijv centerparks een deuntje willen spelen;
even een nummer in je keyboard proppen en spelen maar.:D

Dan even het nummer... Tja, kan er niet veel van zeggen want alles is al gezegt...
Het nummer idd wat rommelig.
Je heb te veel synth-sounds gebruikt en de volumeverhoudingen zitten ook niet echt lekker.
Als je iets meer andere samples had gebruikt (zoals een piano)de volume bijstelt en het nummer per spoor
met een eq "inkleurt"
dat het dan allemaal wat rustige klinkt.

tis goed verkracht :r

Back