[Cinematic] - Tales from the void

SB-SIX

Ouwe rot
Zo, ik ben mijn project aan het afronden, maar voordat ik m definitief ga releasen ben ik benieuwd hoe deze jullie bevalt, of dat er nog zaken niet helemaal goed zijn. De sound/sfeer is puur elektronisch een beetje zoals achter films en series kan zitten, vandaar dat ik de stijl maar even cinematic heb genoemd.

Als experiment heb ik ook bij elke track een kort verhaaltje gemaakt, alle tracks bij elkaar vormen het volledige verhaal. De muziek vertelt ook (een deel van) het verhaal.
Het is met name symbolisch bedoeld, maar ben wel benieuwd of de symboliek te volgen is of dat het allemaal erg ver gezocht is, of dat een verhaaltje totaal geen toevoeging is. Het verhaaltje staat in de description van iedere track.

Dit is de afspeellijst:

Het zijn 7 tracks. Ik denk dat ik 'm ergens volgende week wil gaan releasen, dan kan je 'm ook downloaden.

Zojuist de eerste paar nummers geluisterd. Het zit allemaal erg knap in elkaar, met zeer veel mooie geluiden. De eerste track vind ik tof, en doet me wat aan de nieuwe blade runner soundtrack denken. De overige drie tracks die ik beluisterd heb vind ik knap gemaakt, maar niet direct fijn om naar te luisteren. Het klinkt vooral als een verzameling geluiden, zonder dat er echt iets interessants in zit dat je door de track heen trekt. Wat dat betreft mis ik toch wat structuur of zo, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Verder druipt het eurorack plezier van je tracks :D.

Leuk dat jullie alvast even geluisterd hebben, thanks!

Zojuist de eerste paar nummers geluisterd. Het zit allemaal erg knap in elkaar, met zeer veel mooie geluiden. De eerste track vind ik tof, en doet me wat aan de nieuwe blade runner soundtrack denken. De overige drie tracks die ik beluisterd heb vind ik knap gemaakt, maar niet direct fijn om naar te luisteren. Het klinkt vooral als een verzameling geluiden, zonder dat er echt iets interessants in zit dat je door de track heen trekt. Wat dat betreft mis ik toch wat structuur of zo, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Verder druipt het eurorack plezier van je tracks :D.

Grappig, dat is ook eigenlijk een beetje de bedoeling binnen het verhaal. 2de nummer gaat over de verwarring van verdwaald zijn en het 3de over wakker worden in een andere realiteit. Gaandeweg komt er meer structuur in de nummers. Natuurlijk wel jammer dat het onprettig was om te luisteren, maar weet nog niet goed of ik daar wat mee kan nog...

zeer mooie geluiden, je hebt lang aan deze EP gewerkt, dat hoor en zie je ook. Well done hoor, ik wacht op de download ;)

Thanks Gloom! Ja ben er wel ff mee bezig geweest, maar de tijd vliegt als je er plezier in hebt. Ach ja je kent het wel :)

Ik moet zeggen dat de tracks mooi in elkaar zitten, maar ik vind dat er net iets te veel klikjes/bliepjes/blopjes in zitten. Na een aantal tracks begint dat een beetje te veel te worden.
Ook deden de sounds me erg aan je voorgaande album denken. Hoop niet dat je setup een 'one-trick-pony' wordt :P

Wel erg knap gedaan. Ik krijg nog niet zoveel moois uit mijn modular ;)

Thanks, goed punt van de glitches, twijfelde zelf ook wel eens of het niet teveel was, ik ga daar nog even naar kijken!
En teveel lijken op de vorige, die zag ik niet aankomen :) Had zelf wel het idee dat de nummers een eigen identiteit hadden. Natuurlijk heb ik voorkeur voor bepaalde sounds/sfeer maar veel van deze nummers zijn met hele andere modules gemaakt. Wel hebben een tweetal nummers al eerder hier op het forum gestaan in een eerder stadium, misschien dat je ze daar nog van herkend? Of kan je misschien een voorbeeld geven van wat je teveel op elkaar vind lijken?

Ik heb er ook even geluisterd, er zitten interessante stukken in, maar over het algemeen vind ik het te veel een brei van sounds. Ik hou persoonlijk meer van harmonische melodieën met akkoordprogressies in composities, dus dan is dit behoorlijk doorbijten voor mij.....

Je hebt die glitchgeluiden vooral in het hoge frequentiegebied gekozen met veeeeel reverb en dalay, waardoor het nogal schel en rommelig klinkt allemaal. Ik zou ook wat lage sounds (zonder reverb en delay) toevoegen, meer In Your Face, waardoor er meer contrast ontstaat.

Heel erg mooi Six. Ik ben het er wel een beetje mee eens dat het wat rommelig klinkt en wat ik ook wel een beetje heb dat mijn aandacht na een paar nummers verslapt. Maar daarentegen als je de stukjes verhaal erbij leest en je een beetje inleeft het wel goed in elkaar valt. De sounds zijn mooi en je laat je modulair het verhaal vertellen. Het doet erg filmisch aan en wat dat betreft ben je geslaagd in je opzet. Top!

EDIT: Zit ook wel te denken... De keuze van de modules is ook wel echt een smaakdingetje en je duwt jezelf een bepaalde kant en sound op. Ik ben daar ook wel een beetje mee aan het stoeien...

Laatst gewijzigd:
Ik heb er ook even geluisterd, er zitten interessante stukken in, maar over het algemeen vind ik het te veel een brei van sounds. Ik hou persoonlijk meer van harmonische melodieën met akkoordprogressies in composities, dus dan is dit behoorlijk doorbijten voor mij.....

Je hebt die glitchgeluiden vooral in het hoge frequentiegebied gekozen met veeeeel reverb en dalay, waardoor het nogal schel en rommelig klinkt allemaal. Ik zou ook wat lage sounds (zonder reverb en delay) toevoegen, meer In Your Face, waardoor er meer contrast ontstaat.

Als het doorbijten is zeker niet doen dan, ben me heel goed bewust dat dit niet voor iedereen is. Modulair is vrijwel nooit met akkoorden, omdat je voor iedere gelijktijdige noot een serie modules nodig hebt dan. Toch bedankt voor de moeite :)

Heel erg mooi Six. Ik ben het er wel een beetje mee eens dat het wat rommelig klinkt en wat ik ook wel een beetje heb dat mijn aandacht na een paar nummers verslapt. Maar daarentegen als je de stukjes verhaal erbij leest en je een beetje inleeft het wel goed in elkaar valt. De sounds zijn mooi en je laat je modulair het verhaal vertellen. Het doet erg filmisch aan en wat dat betreft ben je geslaagd in je opzet. Top!

EDIT: Zit ook wel te denken... De keuze van de modules is ook wel echt een smaakdingetje en je duwt jezelf een bepaalde kant en sound op. Ik ben daar ook wel een beetje mee aan het stoeien...

Ha het verhaaltje, daar had ik nog niemand over gehoord! :) Vind je zoiets toegevoegde waarde hebben of eigenlijk zonde van de moeite? Maar thanks Krek, en de message van rommelig en teveel glitches ga ik zeker wat mee doen.

Ik ben ondertussen aan een opschoonronde begonnen en wat glitchy laagjes eruit gehaald. Misschien draagt het bij tot een rustiger geheel. Nummers met meer structuur en zowiezo al weinig glitches zitten meer achteraan (pendency / disenthrall) maar daar is denk ik nog niemand aan toegekomen :) Snap ik ook wel hoor... als je achter je pc zit is het ook te lang om naar te luisteren. Zelf zet ik dit soort dingen vaak in de auto op, dan vind ik het 't beste tot z'n recht komen.

Ik ga hier nog eens goed voor zitten, maar op het eerste gehoor helemaal top!
Puik werk!

Ha het verhaaltje, daar had ik nog niemand over gehoord! :) Vind je zoiets toegevoegde waarde hebben of eigenlijk zonde van de moeite? Maar thanks Krek, en de message van rommelig en teveel glitches ga ik zeker wat mee doen.

Ik heb ooit ook zitten denken zoiets te doen, was eraan begonnen maar het werd een beetje een onsamenhangend iets. Nu met mijn modular probeer ik het met illustraties en beeldvorming en dat vind ik dan iets beter werken. Ik denk dat die verhaaltjes minder toegevoegde waarde hebben als je ze zo los onder een track zet, heb ook het idee dat als je het niet gezegd had het niemand op was gevallen, mij ook niet overigens. Misschien als gesproken tekst in het nummer dat het iets meer tot zijn recht komt. Maarja, dat is wel iets wat je moet willen.

Ik vind het wel tof dat je de feedback gaat doorvoeren voordat je het geheel released, altijd goed om wat andere oren te laten luisteren, je hebt zolang op een nummer zitten bouwen dat je van achter niet meer weet wat je van voren heb gedaan. Ik kijk uit naar het eindresultaat!

Heerlijk om te luisteren dit. Voor mij redelijk nieuw, ben over het algemeen meer van de (progressive) techno. Maar de laatste jaren ben ik steeds meer het spelen met en dus ook luisteren van synths (in wat voor vorm dan ook) aan het waarderen. Deze ga ik zeker nog even terug luisteren thuis op mijn hedds =)

Ik vind ze heel erg vet!

Ik heb zo van die periodes dat ik ook veel van die gefreakte niet voor iedereen makelijk weg te luisteren muziek maak, daar is dit trouwens nog heel chill bij :)
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik mij dan ook wel eens afvraag of het niet te veel is voor anderen. Zelf trek ik dat bijzonder goed, het kan mij niet gek genoeg.

@ Chris-w; Richard Devine is er groot mee geworden :) . Zeker geen mainstream muziek, maar er zijn veel mensen die dat wel trekken.......en anders ben je je tijd gewoon vooruit.

Over tijd ver vooruit gesproken. De huidige modularscene doet me een beetje denken ( niet de muziek zelf, maar de ‘verschijning’) aan de tijd dat ‘house’muziek’ (inmiddels vele namen) voor het eerst voor handen was. Dat was voor een select gezelschap. Erbuiten werd er om gelachen of werd het afgedaan als herrie, troep dan wel niet muzikaal. Inmiddels weten we waar dat naar toe is gegaan :) . Nu zal dat met de modularscene niet zo een vaart nemen, maar enige vergelijking zie ik wel.

Back