Sundaze "O Jardim" (latin downtempo)

oe erg lekker! typische joe claussell "spiritual life" sound..misschien moet je daar maar es een demootje naartoe sturen?

enniewee..wat me niet bevalt: de fluit-sample....volgens mij is dat een sample-loopje ofnie? dat ding is veel te statisch en blijft maar herhalen, juist hier past dat niet, het moet organisch en "live" aanvoelen..probeer het ofwel veeeeel minder in de mix te verwerken, ofwel gewoon iemand live met zo'n fluitje mee te laten jammen over het hele nummer...

enne...als je nog een remix wilt hou ik me aanbevolen, je weet m'n email :)

Origineel geplaatst door Googol
Mooi nummer en goed opgenomen.
Toch mist het nummer iets...
Namelijk een bass loop en een basskick.
Hierddoor krijgt het nummer veel meer groove.(lijkt me)
Verder...:okdan:

hmm das grappig, had juist eerst een kick na de break gedaan, maar vond eerlijk gezegd dat dat m juist weer zo "housy" maakte... maar een nummer is nooit echt af bij mij, dus wie weet verander ik weer van gedachte!

Origineel geplaatst door olafmol
oe erg lekker! typische joe claussell "spiritual life" sound..misschien moet je daar maar es een demootje naartoe sturen?

enniewee..wat me niet bevalt: de fluit-sample....volgens mij is dat een sample-loopje ofnie? dat ding is veel te statisch en blijft maar herhalen, juist hier past dat niet, het moet organisch en "live" aanvoelen..probeer het ofwel veeeeel minder in de mix te verwerken, ofwel gewoon iemand live met zo'n fluitje mee te laten jammen over het hele nummer...

enne...als je nog een remix wilt hou ik me aanbevolen, je weet m'n email :)

jah klopt, tis een sampletje, wel goed idee om er iemand live op te laten pingelen, word ie wat levendiger... van mij mag je een remix maken hoor, ben wel benieuwd wat meneer mol ermee zou doen... zeg maar hoe of wat je wil

Erg mooi gedaan! :okdan:

Klinkt goed samenhangend en vol. Ik geef Olaf inderdaad wel gelijk wat betreft dat fluit sampletje van E-Lab. Misschien een aantal sampletjes door Recycle halen en daarmee wat experimenteren, kan leuke effecten geven. Een subtiele kick en een bassline eronder, zoals Googol al opmerkte zouden het trackje echt afmaken denk ik. Heb je de percussie met Stylus gemaakt? Het lijkt nu nog iets teveel op een loopje, probeer er wat meer variatie in te gooien.

Maar goed, vind 't een van de betere tracks die ik hier de afgelopen tijd heb gehoord!

Beste track van wat ik de afgelopen maand hier gehoord binnen het loungegedeelte.

Heb niet heel gefocused kunnen luisteren, maar vond het zeer relaxte. Zou er NIET een beat/bass/kick bijgooien, zo had je het nummer niet bedoeld, anders had je het toch al gedaan. Lekker laten zo, misschien af en toe de percussies uit en in faden (lees=filteren).

Lijkt wel Sven van Hees, en dat is een heel groot compliment, ga zo door.

lex

Origineel geplaatst door Bosscher
jah klopt, tis een sampletje, wel goed idee om er iemand live op te laten pingelen, word ie wat levendiger... van mij mag je een remix maken hoor, ben wel benieuwd wat meneer mol ermee zou doen... zeg maar hoe of wat je wil

de losse tracks/samples en evt midi files als je veel met midi hebt gewerkt voor bv de percussie....email me anders ff

Origineel geplaatst door Digimod
Klinkt als een Demo uit 1 van de Roland modules, kan er niets
van maken Sorry... =(

:confused:

ik kan niks met deze opmerking .. zalk je vertellen

waar slaat dit op ?
het heeft niks te maken met roland spul
die piano en strings krijg je overal uit
die perc. is gewoon gesampeld
en hetzelfde geld voor die fluit

het is zelfs muziekaal te noemen !
beter nog ik vind het erg goed !!!!!

ook erg leuk dat je stemmen hebt opgenomen !
( en goed ook !! weet zij wat ze zingt btw ? ;) )

Die fluit vind ik trouwens prima
voor de zeikers zou je hem door melodyn kunnen halen
en hele toon naar beneden kunnen transponeren voor de verandering

wat je nog wel kan toevoegen is een hele VETTE basslijn
ik hoor hem er nu al in komen in mijn hoofd :D

Arrangement vink trouwens ook erg oke ...
heerlijke afgewisseld ...

nee digimod ik snap je opmerking echt niet
het gaat er namelijk om wat je bij elkaar combineert en afwisselt
en dat doet bosscher erg oke ...

En las ik er nou goed overnadenk is jou opmerking een compliment
tenzij jij hem van het schenden van copyright verwijt .. maar dat zal wel niet

( sorry jongens ben nog dronken .. hehehehe)

anyway, meer van dit soort dingen graag !!!

:okdan:

kluister nog es, die vocals zitten erg prettig in de mix, ook erg mooie stem en mooi met effecten gemixed...goed hoor!

Origineel geplaatst door Digimod
Dat was het eerste wat in me op kwam een demo uit een module..

geef mij ff zo'n module dan! ;)

Bosscher; kunnen we hier geen remix contest van maken alla acid style. Zou erg benieuwd zijn naar de diverse remixen van je nummer.
Het klinkt lekker en denk dat je hier vele kanten mee opkan.

Ik zou zeggen geen baslijn en kick of je krijgt weer van die L.Garnier meuk stylie.

Dit is authentiek en tof zo. En zet die kick en bas voor 4/4 mentaliteit eens uit.

Die piano en shakers komen wat scherp qua hoog over voor me. Misschien dat dit een puntje van aandacht kan zijn?
Weet niet wat voor piano het is maar hij is mij wat te 'rock piano' achtig.

En af en toe mag er ook wel een mannekoortje op de achtergrond misschien?
Die zangeres mag ook wel wat 'lichter' klinken, meer hoog zeg maar. (kan ook aan de mic liggen)

Supertof dit! :okdan:

naja fuse man
een basslijn heeft toch niks met garnier te maken ?

maar de rest bracht me wel op een ideetje ja
wat dacht je van de vocals te layeren ?

dus dat zij zelf ook nog backings doet
of harmonisch layeren ofzow

:peukie:

Back