Dozart - Devas of Twilight

Dozart

Ouwe rot
Hola!

Afgelopen dagen weer aan een nieuwe track gezeten. Net als mijn vorige heeft deze weer een lekker donker sfeertje, maar deze keer is het allemaal net wat minder concreet en moeilijker te plaatsen. Dat is ook precies de bedoeling.

Ik heb weer mijn best gedaan om een eigen wereldje neer te zetten met sounds. Hopelijk vinden jullie 'm leuk!

Het tempo ligt ook lekker aan de hoge kant: 154 BPM. Riemen vast! 8)

Stijl: Night-hour psychedelic trance. 🌙

Feedback is uiteraard van harte welkom! Definitief af is hij zeker nog niet.

Laatst gewijzigd:
Vandaag nog wat diepe sub rommel eruit gehaald, waardoor de track nu naar mijn gevoel precies de goede balans heeft tussen stevigte en ademruimte.
Met name in de vollere stukken blijven de kick en bass nu zuiverder en blijft de boel beter overeind.

Snare nog wat beter in de mix geplaatst.

Sowieso nog wat volume- en panningdingetjes veranderd voor een betere balans in de mix.

Tempo van 154 naar ->155. En de kick envelope heel subtiel iets verkort in het amp gedeelte, waardoor het allemaal net nog wat meer 'jumpy' voelt.
Denk dat ie nu lekkerder hypnotiseert nog dan de vorige versie. :)

Laatst gewijzigd:
Ik vinnem lekker ookal is dit doorgaans niet mijn kopje thee.
De bas is super zenuwachtig maar toch klinkt het op een of andere manier aangenaam.
Soundscapes zijn ook super.
Die vocal break is ook goed gedaan.

Als ik ee variatie mag opperen: De bas op het eind een stukje half tempo laten arpen of zelfs nog langzamer en dan weer opbouwen.
Is maar een ideetje.
Op het laatst gaat het namelijk toch op mijn zenuwen werken die bas haha.
Die uithaaltjes met de bas zijn trouwens ook erg tof

Hey er worden veel tracks gepost. Ik kan het allemaal niet bijhouden *D

Nooit helemaal de allergrootste psy trance liefhebber geweest vanwege het cleane en heldere van de sound maar kan het ook wel weer waarderen. Dit is toch weer een knap geproduceerde track, leip die distorte vocal achtige geluiden rond een minuut of vijf. Klinkt overal als een klok. Chappeau!

Ben ook geen fan van het genre maar vind de sounds wel heel leuk en het zit gewoon heel goed in elkaar dus :okdan:

Het is volgens mij wel helemaal hip weer? Op awakenings kwam ik het ook overal tegen dit soort beats. Alleen is dit wel wat leuker en afwisselender dan wat ik daar hoorde
Hey daar ben ik ook geweest 2 weken terug :D En idd, in de bush area kwam ik ook wel van zulke dingen tegen af en toe, alhoewel.. qua tempo iig :P
Op de mainstage hoorde ik in de afsluitset (vrijdag) meer psy-achtige track voorbij komen naar mijn idee. Hoe vond je Awakenings trouwens?
En thnx!

Mijn genre is het trouwens ook lang niet altijd. Maar het heeft wel coole pareltjes. En het is lekker vrij. Kan er alle kanten mee op.
Mijn mogelijk ietwat geschifte muzikale ziel kan zich er gewoon goed in kwijt.. haha

Laatst gewijzigd:
Ja awakenings was een top feestje, lekker weer ook :)

Ik denk ook dat dit goed past hoor qua beat alleen wordt ik ook nieuwsgierig hoe het zou klinken met een diepe of glitchy idm beat, maar das misschien meer persoonlijke smaak.
Ja vond ik ook zeker.
En ja wie weet is dat ook wel tof idd.

Nog een beetje eraan lopen pielen vandaag:

de percussie op een paar stukken (over de gehele track) wat meer glitchy gemaakt. De hihat's, snares... zodat het een nog wat meer onderhoudender/organischere feeling krijgt.
En nog wat edit's en kleine breakjes. Net wat extra psychedelia erin nog, maar niet te veel uiteraard.
En de distorted vocal rond een minuut of 5 nog wat preciezer gesidechained. Nu niet alleen op de kick gesidechained, maar de kick en bass samen nu. Dat pakt 'm denk ik toch beter in het geheel...

Laatst gewijzigd:
En vandaag ook nog wat eraan gepield:

- Kick een héél klein tikkie sub boost. Niet met gewone EQ, maar met Bark of Dog. Nu voelt de beat voor mij af en kloppend iig.
- Paar details nog verwerkt
- Volumes en panning van sommige sounds een tikkie harder of juist zachter, of anders gepanned/automated
- sommige edits die niets bijdroegen er weer uit gegooid
- Paar micro edits er ook juist bij

De intro nog wat aan toegevoegd trouwens. Niet heel veel. Maar die vond ik nog wat saai en een tikkie generiek klinken of zo. Volgens mij is dat nu lekkerder qua hoe de track erin komt. (?)

Dat waren denk ik wel de puntjes op ï. Ik verklaar 'm zo ongeveer voor af al eigenlijk... :) (of iemand moet nog wat noemen wat ik misschien over het hoofd heb gezien)

Heel benieuwd hoe mensen de laatste versie ervaren.

Laatst gewijzigd:
ik moet meteen aan hallucinogen denken, lekker.
ik heb destijds goede tijden aan Boom festival beleefd ook
op Fusion ook nice psytrance stage

hoe doe je dat geluidje wat steeds wieuw-wieuw gaat?
is dat gewoon twee noten op een synth echt?
ik snap nooit hoe psytrance werkt.
kzou wel een sn crossover psytrance house willen maken

hoe doe je dat geluidje wat steeds wieuw-wieuw gaat?
is dat gewoon twee noten op een synth echt?
ik snap nooit hoe psytrance werkt.
kzou wel een sn crossover psytrance house willen maken
Oh ja, dat wieuw-wieuw-geluidje :D :D

Geen idee welke dat zou moeten zijn. Tijdstip waar het ergens begint?

Gewoon 'pieuw pieuw pieuw' door de microfoon roepen en dat opnemen en dan loopen in 2 bar sample loop

Back