Midi | Dinsync Clock

Status
Please reply by conversation.

spdk

ech wel
Hallo,

Ik ben op zoek naar een hardware clock om mijn 909, x0xb0x en ableton mee te syncen. Tips en adviezen zijn meer dan welkom.

Bedankt!

Mss een Roland msq100 sbx80 Sbx-1

Die multiclock vindt ik te duur, hij zal het ongetwijfeld waard zijn, maar voorlopig valt hij buiten mijn budget. De Midiclock van e-rm is ook een mooi apparaat, nog steeds duur voor enkel 2 outputs.

De roland sbx 80 is natuurlijk supervet en de sbx1 ook, maar die is ook aardig aan de prijs. Zijn er nog goedkopere opties die over het hoofd zie? Waarom zijn die apparaten zo duur? :)

Die SBX1 heeft wel 2x dinsync uit en een usb port, ik ga er vanuit dat ik met Ableton aan die usb port kan slaven, dat is wel handig.

Als ik het goed begrijp, heeft de usamo geen interne clock, maar de clock van (in mijn geval) Ableton wordt gebruikt?

Ja inderdaad. Ableton clock gaat via de usamo vst plug-in als audio clockpuls naar buiten richting de Usamo unit. Je moet dus wel een output van je interface opofferen. Het instellen van de gain op de Usamo is ff klooien maar dat is een éénmalige procedure.

Die Ableton clock loopt alleen voor geen meter bij mij. dat is juist de reden dat ik een externe clock wil proberen.

Natuurlijk kan het een probleem zijn dat ik zelf veroorzaak, maar als ik test met Renoise als master clock loopt het allemaal wel strak, maar daar kan ik weer niet in multitracken.

SBX-80 is de strakste klok als je midi en din sync outs wilt.
Volgens mij heeft forumlid Stije er nog eentje te koop staan.

Ik deel je mening hoor maar sinds ik een Usamo heb is dat probleem van de baan. Misschien kan je hem ergens proberen en als hij niet bevalt terugsturen? Ik heb het er ook op gewaagd. Sowieso nooit degelijke clock gehad via midi over usb via Ableton... .

Dan ligt het dus misschien niet aan mij :) Bedankt voor je reactie, ik ga er es even over na denken.

SBX-80 is de strakste klok als je midi en din sync outs wilt.
Volgens mij heeft forumlid Stije er nog eentje te koop staan.

Weet jij of je aan die SBX-80 ook een daw kan slaven? Ik wil graag 1 clock met 2 dinsync outs en een midi out om Ableton aan te slaven.

Nopes, dat kan die niet.
Toen ik hem nog had gebruikte ik hem als master klok.
Ableton als slave en alle din sync zooi op de SBX.

Dat was ook mijn vraag, ik vond al dat ik hem verkeerd om stelde. Ik wil inderdaad die sbx als master clock en ableton als slave aan die masterclock van de sbx.

Ik heb een mooie SBX-80 van Stije gekocht, superdeal en hij doet precies wat ik hoopte. Allles loopt nu in het gareel, thanks voor de tips mannen!

Ik hoop dat we daar voor hier zijn om elkaar te helpen. Dus graag gedaan.

Status
Please reply by conversation.
Back