Kenton PRO-DCB

paol

Stamgast
Hoe moet ik dit zien, kun je met deze converter je juno of jp via je midi-sequencer aansturen,
en dan polyfoon? Graag enige verheldering :)

en wat voor alternatief qua analoge sequencer is er voor deze apparaten te gebruiken, dus geen
midi? Aanraders?

Is de pro-dcb nog te koop?

yub. dit is een bakje waarmee je midi kan versturen naar je juno bijv en andersom. je moet niet verwachten dat je alles aan kan sturen, maar een paar dingen iig. de keton's staan trouwens ook goed bekend op dat gebied. de sequencer voor een juno weet ik niet, misschien iemand anders ff?

ja die Kenton converter is echt top!. Naast note on/off kan je filter en patch select aansturen. Ik geloof dat er bij de jupiter nog een extra dingetje kan. Als alternatief is er een kastje van Roland welke je alleen 2de hands nog wel eens kan krijgen en verder is er nog een bedrijf in Tjechie waar ik er ook eentje vandaan heb. Alleen hadden een paar forum leden laatst geen contact kunnen krijgen met dat bedrijfje. Geen idee waarom niet. Ik heb in iedergeval de Kenton en die andere.

Ik weet dat er 2 DCB sequencers zijn. De JSQ-60 and de MSQ???? nog wat geloof ik. De eerste heb geen midie en geen sync mogelijkheid (ja 2 keer DIN sync out). De 2de is wel wat beter. Maar ik zou voor een converter gaan!.

Origineel geplaatst door sander
Ik weet dat er 2 DCB sequencers zijn. De JSQ-60 and de MSQ???? nog wat geloof ik. De eerste heb geen midie en geen sync mogelijkheid (ja 2 keer DIN sync out). De 2de is wel wat beter. Maar ik zou voor een converter gaan!.

De MSQ-700:

Attachments

• msq-700.jpg
    msq-700.jpg
    45,6 KB · Bekeken: 128
die msq-700 is volgens mij niet echt een optie om je juno in je midi-setup mee te laten lopen; de msq kan namelijk OF DCB uitsturen OF als midi slave dienen maar niet tegelijk... handig dus maar niet heus.

Roland had ook ooit de MD-8, een 19" rackje geloof ik, die midi signalen naar dcb kon omzetten. eigenlijk een hele simpele kenton dus.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De MSQ-700:

deze ziet er erg goed uit, wat zou deze kosten?
vraagje van mij over dit onderwerp: maar wat moet je eigenlijk met zo'n jsq-60 sequencer?? kan ik beter met een mpc sequencen toch? tis iig wel vet om er zo eentje naast je juno te hebben staan :{

en zo'n dcb converter is dat nou zo'n geklooi en lastig of lijkt dat maar zo?

is het niet gewoon zo'n converter aan je juno hangen en dat je dan met midi kunt klooien?

dat wil ik dus ook weten, hoe dat in de praktijk werkt met die converter, het schijnt dat uit het oostblok
een goedkope te krijgen is, maar hoe die presteert????

voor mij is voldoende om wat noten via midi af te spelen

ik wil als het tenminste kan, zo'n converter aan de juno hangen en dan via midi de sounds met mijn mpc samplen.:)

en dan ff een jarre midi-file afspelen, voila! :))
tenzij je zelf kunt spelen als bach :)

Ik heb zowel de oostblok als Kenton converter. Ik zou zeggen kopen maar, want het werkt geweldig. Vooral de eerste.
De oostblok is ook goed hoor, zeker voor dat lage bedrag (75 euro, incl adapter en verzendkosten) en enige wat ie niet zo goed in is als je de MPC de noterepeat gebruikt voor 1 noot, dan vallen er wat noten weg. Maar als je er 2 of meerdere inhoudt (in combinatie met noterepeat knop) gaat het wel goed.
De Kenton heeft wat extraatjes die ik nog nooit gebruikt heb. (aux- en clock out en LFO waveformen voor de filters van je synth, via de VCF ingang op je synth).

De JSQ-60 (heb ik ook) moet je niet kopen. Daar kan je vrij weinig mee. Je kan er een stukkie mee opnemen en dat kan je weer afspelen zeg maar. Als je iets anders wil afspelen, mot je andere weer overschrijven. Je kan em niet syncen aan andere apparaten. Wel als de JSQ de master is, maar dan synct ie alleen aan apparaten met een DIN sync in poort (303, 808, etc).

Origineel geplaatst door paol
dat wil ik dus ook weten, hoe dat in de praktijk werkt met die converter, het schijnt dat uit het oostblok
een goedkope te krijgen is, maar hoe die presteert????

voor mij is voldoende om wat noten via midi af te spelen

ja ik heb er dus een van een bedrijf uit tsjechie (chd elektroservis) - dat inmiddels niet meer bestaat overigens. hoe het in de praktijk werkt? tis makkelijker dan koffiezetten: je stelt (met dip switches) 1x het midi kanaal in waarop de juno moet reageren, vervolgens programmeer je wat nootjes in je sequencer die op dat kanaal uitsturen en klaar. (en er zijn 2 kabels: 1 midi van computer naar kastje en 1 dcb van kastje naar juno).

verwacht geen velocity sensitive of aftertouch dingen; tis rechttoe rechtaan. maar daarom ook supersimpel.
de prestaties: ding reageert (bij mij iig) erg snel. ik heb het niet kunnen meten in ms maar er is zeer zeker geen hoorbare vertraging door evt. conversies. sterker nog volgens mij reageert m'n juno sneller dan een midi-equiped-synth van yamaha die ik ook heb.

hmmm, vaag. deze site ken ik wel, maar die lag er dus tot een week geleden echt een maand of wat uit.
nou ja, iig wel vreemd dat ik nog steeds geen cv converter heb en die gast niet terugmailt.
nog maar eens een mailtje sturen dan (nummer 15).

nope .. dexter en ik hebben het allebei meerdere malen geprobeerd maar niks nada nopes

ik heb wel binnenkort een pro dcb te koop ivm met de aanschaf van een pro 2000 met dcb kit
jammer genoeg is deze kit niet bi directioneel oftewel dat je juno niet als masterklavier te gebruiken valt
wat wel met de pro dcb kan ...

pb maar bij interresse ...

Back