Gardens of Tivoli - In the shadows

Het is niet echt mijn smaak dus daar ga ik verder niets over zeggen.
Maar in on my own begint het een beetje een brij te worden voor mijn oren.
De definiëering van de verschillende instrumenten en de zang dreigen in elkaar op te gaan, de grenzen vervagen zodat ze minder makkelijk te onderscheiden zijn.
Gebruik je veel compressie voor de verschillende layers?
Hoe hoog is je opname level?
Volgens mij een beetje too much.
Misschien kan je met je panning ook een beetje bijschaven.
En door de arp die veel ruimte inneemt in je sound is daardoor minder ruimte voor de rest, je krijgt een beetje het gevoel dat alle layers een beetje moeten knokken voor een plekje.
Ze zeggen wel'ns; muziek is het opvullen van de stiltes maar hier is geen enkele stilte maar waardoor de nuance weg is

@Willem1958;
Bedankt voor je reactie en toelichting.
Wellicht dat de zang bij bij In the shadows niet helemaal goed is afgemixt en dat de EQ niet helemaal goed is afgestemd.
Bij de songtrack On my own zou dit ook weleens hetzelfde probleem kunnen zijn (met de vocalen).
Gebruik niet heel veel compressie voor de verschillende layers (alleen vooral bij de mastering).
En wellicht kan ik de panning inderdaad ook gaan bijwerken.

Je gaat er goed op vooruit Robi. De eerste heb ik een paar keer geluisterd en ik vind 'm heel goed..De tweede iets minder, maar ik heb toch met plezier geluisterd. Ik zou, als ik jou was, me proberen verdiepen in het mixen en masteren, want de kwaliteit is niet zo goed. Veel succes met je nieuwe album in februari ! :okdan:

Gloomy

Je gaat er goed op vooruit Robi. De eerste heb ik een paar keer geluisterd en ik vind 'm heel goed..De tweede iets minder, maar ik heb toch met plezier geluisterd. Ik zou, als ik jou was, me proberen verdiepen in het mixen en masteren, want de kwaliteit is niet zo goed. Veel succes met je nieuwe album in februari ! :okdan:

Gloomy

Dank je wel, Gloomer.
Zou je wellicht ook kunnen aangeven wat je niet zo goed vind aan die tweede track (On my own)?
En waarom de kwaliteit van de mix en mastering niet zo goed is?
Ben ik wel benieuwd naar.

Heb inmiddels een verbeterde versie van On my own bijgesloten.
Heb vooral de mix, eq en mastering aangepast.
Vind het nog wel even lastig met panning.
Welke partijen/kanalen wel en welke niet.....

Kleine update;
Heb inmiddels weer een aangepaste versie bijgesloten, waarbij ik toch wat meer panning heb toegespast (ondermeer op de pad).

Laatst gewijzigd:
Zou je wellicht ook kunnen aangeven wat je niet zo goed vind aan die tweede track (On my own)?

Je hebt 'm weggehaald ? Ik kan toch niets zeggen over de mix en de mastering, want ik zit achter heel "slechte" geluidsboxen.

Heb inmiddels een verbeterde versie van On my own bijgesloten.
Heb vooral de mix, eq en mastering aangepast.
Vind het nog wel even lastig met panning.
Welke partijen/kanalen wel en welke niet.....

Kleine update;
Heb inmiddels weer een aangepaste versie bijgesloten, waarbij ik toch wat meer panning heb toegespast (ondermeer op de pad).

Ik heb nog eens geluisterd, hij klinkt beter.. toch geen slecht nummertje hoor, want ik heb er met plezier naar geluisterd.. Je gaat erop vooruit. ;)

Is mooi, mooie sfeer, maar die vocals passen er niet echt bij, ze zijn erg off-tune. Veel succes met het afwerken ervan ;)

Nogmaals bedankt voor je reactie.
Ga er zeker mee aan de slag.

Vind je die vocals van beide tracks trouwens erg offtune?
Dacht dat het bij The purpose of friendships nog wel meeviel.
Maar kan me vergissen natuurlijk.
Had al wel twijfels bij de vocals bij The art of living en had al een (begin)deel weggehaald.

Back