Intel x86-64bit CPU's 30% in snelheid vertraagd ... hardwarebug.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

audiocollage

Ouwe rot
Al enige tijd is bekend dat er een hardware fout in de Intel x86-64bit CPU's zit die dus niet te omzeilen valt.
Intel houdt dit liever zo lang mogelijk stil ... (wat had je gedacht).
De hardwarebug kan enkel d.m.v. software patches omzeild worden, maar dat kan leiden tot een snelheidsverlies van 30% !
Dit lijkt me belangrijk nieuws voor ieder computer gebruiker.
Je wil toch niet dat je 3GHz systeem plots als een 2GHz systeem gaat draaien o.i.d.
Volkswagen werd hard gestraft voor hun CO2-affaire, dat mag voor Intel bij deze ook wel eens gebeuren n.m.i.

Meer info bvb.:
https://be.hardware.info/nieuws/54261/remote-attack-bug-in-intel-cpus
https://tweakers.net/nieuws/133451/...-verlaagt-softwareprestaties-aanzienlijk.html

De twee zijn niet helemaal met elkaar te vergelijken, bij Intel lijkt het vooralsnog te gaan om een fout, bij Volkswagen was het moedwillig de boel belazeren.

Lees je eerst even in.... Zo'n lekker hypothetische bug.
Ik ga er vanuit dat niemand een exploit gaat compilen voor mijn vintage OSX 10.6.8 systeem en maak me er ook niet druk om. Ga hier geen update voor installeren ook al zou die uitkomen.
Zorg gewoon dat je backups goed zijn.

Het heeft niets met backups te maken. De bug kan niet schrijven, alleen lezen. Beetje flauw om dan tegen iemand te zeggen dat-ie zich moet inlezen....

Apple heeft de Intel bug in 10.13.2 al gedeeltelijk gepatcht. In 10.13.3 definitief. Iedereen spreekt over een performanceverlaging van 30% door de bug te patchen. Dit gaat voor Apple niet op. Apple gebruikt chips met PCID waardoor een patch werkt zonder noemenswaardige performanceverslechtering.

Lees je eerst even in.... Zo'n lekker hypothetische bug.
Ik ga er vanuit dat niemand een exploit gaat compilen voor mijn vintage OSX 10.6.8 systeem en maak me er ook niet druk om. Ga hier geen update voor installeren ook al zou die uitkomen.
Zorg gewoon dat je backups goed zijn.

Kijk wij snappen elkaar. De meeste computer gebruikers weten niet eens wat een exploit is. Laat staat dat ze snappen hoe zoiets werkt.

Dat je het kan hacken betekend niet dat je het makkelijk is. Sterker nog het is heel pittig.

Zo staan er ook stukken in de krant waarbij ze de oude iots gelijk behandelen als de nieuwe iots. Dat je met wifi koffiezet apparaten de wereld plat kan dossen. Maar kan dat op afstand? NEE! Dan moet je fysiek in de buurt van het wifi netwerk zijn. En dan moet je alles flink open hebben staan. Nou vergeet het maar dat je dus 100.000 wifi koffie machines kan hacken!

Ook moet je realiseren dat beveiligingsexpert alleen maar baat hebben bij zo veel mogelijk moord en brand te roepen.

Ik weet nog dat ik op een congres geluid moest doen en ze daar zeiden: Apple en ios zijn ook gewoon lek. Eh nee! Je moet echt fout op fout maken. En 1 patch en de mogelijkheid is weer weg.

Idd veel hypothetische bugs dus. Die vooral in het lab getest zijn en amper in de real life world voorkomen.

Verder wel goed dat ze dit soort exploits vinden. Dat dan weer wel. Maar paniek? Mwah!

#Shadowbrokers, #vault7 is alles wat je wilt weten.

NSA en Mossad hebben al jaren toegang tot AL je bestanden. Dat het nu uitkomt, moeten ze een verklaring voor geven. Deze exploit is een onderdeel van de hardware CPU itself, valt niet te tracen en niet te waarnemen. Alleen met een packetsniffer. Sterker nog, alles is opgeslagen sinds het internet is aangegaan (is gebouwd door militaire apparaat en CERN (even heel snel en simpel gezegd), nou dan weet je al genoeg lijkt me)

#Shadowbrokers, #vault7 is alles wat je wilt weten.

NSA en Mossad hebben al jaren toegang tot AL je bestanden. Dat het nu uitkomt, moeten ze een verklaring voor geven. Deze exploit is een onderdeel van de hardware CPU itself, valt niet te tracen en niet te waarnemen. Alleen met een packetsniffer. Sterker nog, alles is opgeslagen sinds het internet is aangegaan (is gebouwd door militaire apparaat en CERN (even heel snel en simpel gezegd), nou dan weet je al genoeg lijkt me)

Ja als je in conspiracy's gelooft wel ja. En denkt dat script kiddies echte hackers zijn.

Ja als je in conspiracy's gelooft wel ja. En denkt dat script kiddies echte hackers zijn.

slaap gerust verder https://wikileaks.org/vault7/
BTW dankzij alle NSA hw/sw backdoors die een jaar ofzo terug op darknet stonden kunnen nu inderdaad scriptkiddies million dollar hacks uitvoeren (en ze een fingerprint meegeven van de russen etc)

Nu snap ik eindelijk hoe het kan dat Jay-Z zijn hits altijd zo hard lijken op mijn geneuzel... Hij is eigenlijk een geheim Mossad agent die deze backdoor gebruikt om mijn songs te jatten... :D

Hoe heeft dit alles te maken met Synthforum? Is dit niet meer iets voor tweakers.net?

Hoe heeft dit alles te maken met Synthforum? Is dit niet meer iets voor tweakers.net?

Een hoop mensen gebruiken een DAW, en als die performance hit inderdaad 30% is (Kontakt streamt nogal wat van schijf), dan is dat best interessant om te weten. Voor sommigen valideert dit ook de keuze om de DAW-computer (zoveel mogelijk) offline te houden.

Nou is dat (hopelijk) niet het geval, maar dan nog.

Hier een testje waaruit blijkt dat de achteruitgang in performance misschien mee gaat vallen, al is deze test beperkt in omvang en moeten we afwachten of dit over de hele linie hetzelfde zal zijn.

Zou dit nu niet gewoon bewust zijn gedaan.. als eis van veiligheidsdiensten?

slaap gerust verder https://wikileaks.org/vault7/
BTW dankzij alle NSA hw/sw backdoors die een jaar ofzo terug op darknet stonden kunnen nu inderdaad scriptkiddies million dollar hacks uitvoeren (en ze een fingerprint meegeven van de russen etc)

Lekker manisch man!

Als je in 2017 nog steeds je geldautomaat met Windows 98 aan het internet hangt verdien je gewoon dat soort shit.

Anyway: Apple zegt met software patchen het lek te dichten zonder snelheids verlies. :doei: :slotje: :D

Weet niet waarom je alleen intel noemt. Volgens degene die de fout aan het licht gebracht heeft, gaat het ook om AMD & ARM.
Opdat jezelf ook wat zou opzoeken...
AMD & ARM hebben enkel last van het 'spectre-lek', bij Intel komt daar nog het 'meltdown-lek'.
En is het niet raar, dat de CEO van Intel voor 25 miljoen dollar aan aandelen verkocht na info over veiligheidslek (in november dus) ?

De werkelijke snelheidsvertragingen zal ik wel bij onafhankelijke experts nagaan (niet Apple of MS).

En is het niet raar, dat de CEO van Intel voor 25 miljoen dollar aan aandelen verkocht na info over veiligheidslek (in november dus) ?

Nee, hoor. Hij wou waarschijnlijk wat geld vrij maken om kerst inkopen te kunnen doen.

Apple zegt met software patchen het lek te dichten zonder snelheids verlies.

Ja apple doet z'n updates zo goed dat m'n ipad 2 die ik 4 a 5 jaar terug kocht nu bijna waardeloos is geworden.
Toch fijn zo'n fabrikant.

Maar ik ben benieuwd hoe Intel uiteindelijk reageert want ze zullen toch met een vergoeding moeten komen verwacht ik voor de kopers.
Want het heeft geen zin een snellere processor te kopen die later door zo'n patch 30 % minder snel is geworden.

NSA en Mossad hebben al jaren toegang tot AL je bestanden.

Soms kunnen hacks ook z'n voordelen hebben want nu kan de NSA alvast 's ochtends je koffiezetapparaat aanzetten als je je bed uitkomt. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back