[Tech House] Grey Fiddles

Klinkt weer goed 8) Over die viool....ik weet het niet...aan de ene kant klinkt het wel origineel, maar aan de andere (grotere) kant hoor ik liever een sound die wat meer bij het genre past.

Lekkere track hoor. De viool vind ik eigenlijk wel prettig...

Edit: ik hoor wel erg veel 'rommel' in de lage frequenties. Dat mag wel wat opgeruimd worden met wat low cuts hier en daar....

Bedankt voor het luisteren iedereen!

@peterdh, geluiden die bij het genre passen, persoonlijk vind ik het juist leuk als mensen de genzen verleggen.
Strijkers vind ik zelf wel goed in het genre passen, als je het goed doet te minste haha.
Ik zou anders een arpje hiervoor in die plaats doen, maar die vond ik niet klinken.

@depressoptimist, in de sub zit volgens mij niet zoveel rommel, het sampletje klinkt alleen een beetje rillerig soms.
Dat had ik eerst vervangen omdat ik het rommelig vond klinken maar naar een tijdje miste ik wat en vond ik het wel goed klinken.

De viool laat ik er dus lekker in, bedankt voor jullie meningen!

klopt het nou dat soms de 0 db wordt gepasseerd in je track?

Vind het wel een lekker trackje, en de viool past er m.i. juist goed bij. Alleen wat je ermee doet vind ik wat dunnetjes. Z'n ritme mag misschien wat meer 'vierkant' (m.a.w: óp/in het ritme, zodat ie meer danceable wordt).

Hj komt, en hij gaat weer. Je filtert 'm er dan opeens weer uit, en vervolgens doe je er niets meer mee. Dat maakt 't wat pointless m.i. Dat stuk bij 3:21 zou cool zijn als outro ná een stuk met die viool en de beat.
Ik zou zeggen: filter 'm rond 3:12 er weer in, en dan bij 3:21 'm erin knallen met een soort climax/refrein met die viool en de beat, waarbij de viool dan met goed veel power een dans-stuk doet. Dan slaat de viool ook ergens op, en daar kun je volgens mij best een vet stuk mee bouwen. Eventueel met een sidechain gate effect erop of zo, als dat cool klinkt. Probeer 't eens...

Hoop dat je er wat aan hebt.

Vind het wel een lekker trackje, en de viool past er m.i. juist goed bij. Alleen wat je ermee doet vind ik wat dunnetjes. Z'n ritme mag misschien wat meer 'vierkant' (m.a.w: óp/in het ritme, zodat ie meer danceable wordt).

Hj komt, en hij gaat weer. Je filtert 'm er dan opeens weer uit, en vervolgens doe je er niets meer mee. Dat maakt 't wat pointless m.i. Dat stuk bij 3:21 zou cool zijn als outro ná een stuk met die viool en de beat.
Ik zou zeggen: filter 'm rond 3:12 er weer in, en dan bij 3:21 'm erin knallen met een soort climax/refrein met die viool en de beat, waarbij de viool dan met goed veel power een dans-stuk doet. Dan slaat de viool ook ergens op, en daar kun je volgens mij best een vet stuk mee bouwen. Eventueel met een sidechain gate effect erop of zo, als dat cool klinkt. Probeer 't eens...

Hoop dat je er wat aan hebt.

Er zit een trigger sidechain op, een gate kan ik nog proberen ja.
Hoe ik dit genre zie is je moet mensen het gevoel geven dat er iets komt.
Door de viool nooit echt helemaal te geven hou ik denk ik de spanning er in.
Dat werkt naar mijn weten goed om mensen op de dansvloer bezig te houden.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben!

Bedankt jullie beide voor het luisteren!

Back