Into My Mind [Tech House]

Nightly Build

Go for what you know
Heb weer een trackje inelkaar gefietst:

Tech House met gefilterde Lately bas, Audio Realism 303, een bak Ableton Live sounds & plug-ins en wat library loops

Is het wat? Tips, tricks anders?
Ik hoor het graag

Laatst gewijzigd:
Thanks voor de feedback tot dusver! Ik vinnem zelf ook tof.
was de disco even zat :)

Wil alleen aan het eind de climax nog beter maken.. betere opbouw.
Hele nacht aan gewerkt.. ga nu pitten

Er is veel aan verssleuteld inmiddels en ik denk dat hij nu een stuk is opgeknapt.
Iemand nog feedback?

Deze wordt woensdag rond 19:00 op radio bullet gedraaid in en special over mijn producties:
www.radiobullet.nl

Met dank aan @e-Gloomy-nations

Laatst gewijzigd:
Klinkt zeker prima. Wellicht een klein dipje van 1 max 2 db in de 300-500 hz zone, voor een iets opener/luchtigere mix?

@Dozart Dank voor de feedback.
Je hebt het goed gehoord alleen zit er precies op die frequentie al een behoorlijke dip.
Dat heb ik niet verzonnen maar de analasys functie van Ozone op de masterbus kwam daar ook mee:

Screenshot 2025-12-02 at 14.48.34.png

Meestal is dat een teken dat er iets te hard in de mix staat.
Moet de kick zachter wellicht? Ik heb niet het idee dat die te hard staat maar als ik die EQ dip in de kick doe blijft Ozone die dip plaatsten dus wellicht is het iets anders

Nice en klinkt minder statische dan de meer disco achtige nummers die je gebruikt. Al moet ik zeggen dat het een tijd geleden is dat ik na een track van jou heb geluisterd. Het is een beetje old school en de mix klinkt goed 👌🏽

Je hebt het goed gehoord alleen zit er precies op die frequentie al een behoorlijke dip.
Dat heb ik niet verzonnen maar de analasys functie van Ozone op de masterbus kwam daar ook mee:

Bekijk bijlage 3867734

Moet de kick zachter wellicht? Ik heb niet het idee dat die te hard staat maar als ik die EQ dip in de kick doe blijft Ozone die dip plaatsten dus wellicht is het iets anders
Wat zeggen je oren buiten Ozone om? Het zal goede software zijn, maar soms kan zelf luisteren en daar op vertrouwen een beter resultaat geven.

Bekijk bijlage 3867734

Oh ja das wel interessant op zich. Heb ik zelf trouwens ook vaak met mijn eigen mixen.

Maar ik ben net op m'n werk. Vanavond of morgen nog es ff kiek'n.

Wat ik iig meende te horen, is dat je mix ietwat 'bepakt' klonk. Niet heel erg of zo hoor. Meer echt een beetje een finetune dingetje.

Wat zeggen je oren buiten Ozone om? Het zal goede software zijn, maar soms kan zelf luisteren en daar op vertrouwen een beter resultaat geven.

Mijn oren zeggen dat de mix goed is. Ozone geeft het alleen nog wat exta glans
Als een lijst met glas om een schilderij zeg maar ;)

Mix enzo kan ik even niet beoordelen, maar wél dat deze faakking lekker is. Damn boi, fijn gedaan.

De timing van de vocal-sample zit soms niet helemaal lekker, voor m'n gevoel ("into" soms net iets te snel, zoiets), maar da's peanuts

@stoter dank, ik snap wel dat deze jou bevalt.
Ik denk dat jouw tracks van afgelopen tijd misschien we inspiratie voor mij zijn geweest om deze te maken 😀

wat die timing in de vocals betreft moest ik daar idd nog naar kijken. Heb het al wat opgepoetst

wel een lekkere groove, ik heb wel een paar opmerkingen
de "statische spetters (hihats?)" in de percussie klinken bijna als jitter, zou ik een iets ander geluidje voor kiezen
de snares die beginnen bij in my mind zijn nog een beetje sompig
verder is de mix ook nog vrij dicht in het mid, mis het echt laag en een meer open hoog.
Maar verder wel een lekkere track.

wel een lekkere groove, ik heb wel een paar opmerkingen
de "statische spetters (hihats?)" in de percussie klinken bijna als jitter, zou ik een iets ander geluidje voor kiezen

Dank, ik hoor wat je bedoeld. Heb nu gewoon de kick en hihat gebruikt die al in de song zaten. Voelt ook wat meer natuurlijk aan nu.

de snares die beginnen bij in my mind zijn nog een beetje sompig

Er zat een filter op.. heb ik er nu afgehaald

verder is de mix ook nog vrij dicht in het mid, mis het echt laag en een meer open hoog.

De mix moet ik nog naar kijken, Ben met je eens dat er ists raars mee is. Weet nog niet wat hett veroorzaakt.
De bas heb ik iets meer laag gegeven.

Maar verder wel een lekkere track.

Thanks!

Joepie, ik hoor een basloopje dat gewoon lekker is zonder dat er variatie nodig is. Dat zijn de betere!
Ik weet dat het een synth is, maar de bas doet me qua snelheid en hobbeligheid aan Jaco Pastorius (bassist) denken.

Ook de beat swingt als een trein. :okdan:

Ik luister eigenlijk amper EDM, maar deze zou ik in een vrolijke bui zomaar opzetten.
Hij doet het trouwens ook erg goed met m'n discolampen aan = Instant blijheid.
(yep die hangen in m'n studio; als remedie tegen grauwe winterdagen) 8)

Groet, Dorian :)

Lekker old school techno plaatje! Niet echt iets nieuws onder de zon maar dat hoeft ook niet percee, zoals je zelf al zei in een ander topic maak je weleens lasagna? *D

Ik heb niet echt wat te mekkeren, misschien dat de hi-hats een tikje vermoeiend worden op den duur, maarja dat kan ook aan mij liggen.

Sodeknijters, lekker.

Hoorde van de week whitney houston, i wanna dance with somebody, en toen stoorde die 808 conga dinges (wat is t?) me enorm (jesus wat veel van die congas in je mik), nu jij ze gebruikt, af en toe , denk ik; ja lekker. :)
Bassline zwelt er lekker in, piano riffje met opbouw ook heerlijk, en de vocal past ook lekker.

Leuke kletser hoor! 👍🤘

Joepie, ik hoor een basloopje dat gewoon lekker is zonder dat er variatie nodig is. Dat zijn de betere!

Juist, eentje die lekker kan blijven doorlopen zonder te vervelen, dan hebbie m :)

Back