[electro] zo das er weer 1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sander

_
Hier een electro nummertje. Heb em net inelkaar gejammed. Ging heel snel eigelijk!.
Maak de laatste tijd niet zoveel electro. Maar het is wel de bedoeling volgend jaar weer
eens electro LP te releasen, want de vorige is al veelste lang geleden.

http://www.acid.nl/~sendex/sander_noname.mp3

Zo'n beetje m'n halve gearlijst gebruik (zie onderaan). Ook eindelijk weer eens de Mono/Poly.

Het lijkt af en to niet helemaal ok te lopen, maarop een gegeven moment hoor je dat toch niet meer.
Dus wel effe helemaal luisteren. ;)

Klote tikje op het begin. Das de 101 met die valse resonantie bass loop.

Laatst gewijzigd:
Re: [electro] zo das er weer 1

Origineel geplaatst door sander

Het lijkt af en to niet helemaal ok te lopen

eigelijk de hele tijd imo.de geluiden zijn wel cool, die kunnen
me wel bekoren.maar de balans tussen de geluiden lijkt me
ook niet helemaal te kloppen op bepaalde momenten.
ik denk dat je nog eens goed moet luisteren naar je trackie.

ok wacht, na 4 min en 25 seconden klinkt hij nog wel ok.
maar dat melodietje klopt niet helemaal.

dude je bent wel productief. En de download tijd is zo lekker kort :&

Toch wel lekker synthesizer nr. weer.. echt bijzonder klinkt het ook weer niet, maar ja.. muziek bevindt zich toch op het 20 Hz - 10 kHz vlak.- daar moeten wij stervelingen het maar mede doen.

Proost, en respect, uw NR.

edit: dat het rommelig klinkt of dat het niet klopt daar heb ik geen last van eerlijk gezegd. 't is precies zoals het is.

Ga zo door- dat er nog velen moge volgen en bewaar ze goed op grammofoon , CD , DVD-audio, tape, cassette of wat dan ook,

- -
zodat het nageslacht ook kan genieten, want, velen hebben de mond vol van mujziek, maar jij doet het.

Ik ga em denk ik opnieuw maken. Jaja geloof het of niet :)
Ik vindt dit namelijk zelf een heel lekker nummer, heb em nu zovaak geluisterd en nog steeds bevalt ie.

Origineel geplaatst door C-Code
Sodeknetter wat vals en rommelig, het enige constante en kloppende aan dit nr is de beat......knap dat er mensen zijn die dit op vinyl durven te zetten.......:doei:

Ik heb niet gezegd dat deze op vinyl komt!!!! Lees goed.

Origineel geplaatst door sander
Ik heb niet gezegd dat deze op vinyl komt!!!! Lees goed.

Wat was dan de toegevoegde waarde van dat stukje over het vinyl dat je uit wil gaan brengen in deze zelfde thread......als je er zelf toch tevreden mee bent zoals je hierboven vermeld, zou je het toch uit kunnen brengen ?

Nauw de labelbaas mot natuulijk ook akkoord gaan :). Maar nee, ik erger me aan wat dingen. Heb em net via koptelefoon geluisterd en door dat de resonatie op de bas wat ver openstaat, klinkt dat vals. Ook hoor je elke keer een tik bij de eerste aanslag. Das de bekende vca 101 tik. Ik wil m'n synth nog een keer modificeren om dat te verhelpen. Valt niet altijd op, maar nu dus wel. Ook een paar toetsaanslagen mogen nog een beetje voor of achteruit verplaatst worden en of de decays moeten hier en daar worden bijgesteuteld, dat het wat beter loopt. Maar ik vindt het lang niet overal storend.
Soms als je een geluid alleen hoort valt het op, maar komt er veel bij dat vult dat elkaar op en klinkt het wel weer ok.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ga nou niet kloten aan die track,

Nee, aan deze kan ik niks doen. I spoor weet je wel!
Wordt dus gewoon een nieuwe die redelijk hetzelfde zal klinken.

Sodeknetter wat vals en rommelig, het enige constante en kloppende aan dit nr is de beat......knap dat er mensen zijn die dit op vinyl durven te zetten.......:doei:

Jij released zeker je dingen met je eigen spaarcentjes? In iedergeval weet Sander wat constructieve feedback is, die vraagt er niet alleen om, maar die geeft 't ook.

Origineel geplaatst door Chinetti
Jij released zeker je dingen met je eigen spaarcentjes? In iedergeval weet Sander wat constructieve feedback is, die vraagt er niet alleen om, maar die geeft 't ook.

[offtopic]
Mmm dan mag jij zijn reactie op 1 van mijn tracks nog maar eens goed nalezen............8o)
Moet ik hem citeren ?
[//offtopic]

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11917

Reactie:
Vindt het eerlijk gezegd niet echt een geweldige track. (erg constructief is het niet ?)

Btw ik release niks omdat ik er vaak zelf niet tevreden over ben.......en dan stuur ik het ook niet op.

Ik vind de sounds en de melodieen wel vet, de drums mogen er wel wat harder uitknallen van mij. en wat reverb en delays op bepaalde synth geluiden zo ook niet verkeerd zijn.
Verder vind ik het arrangement een beetje teveel loop gebaseerd, maar das misschien meer smaak.

Vooral zo door gaan verder ;)

[offtopic]
Mmm dan mag jij zijn reactie op 1 van mijn tracks nog maar eens goed nalezen............8o)
Moet ik hem citeren ?
[//offtopic]

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11917

Reactie:
Vindt het eerlijk gezegd niet echt een geweldige track. (erg constructief is het niet ?)

Goed he :D. Nee ik kan geen constructieve feedback geven als ik iets echt niet goed vindt.
Ik kan je track trouwens niet meer herinneren. Wie weet luister ik em nog effe

Btw ik release niks omdat ik er vaak zelf niet tevreden over ben.......en dan stuur ik het ook niet op.

De meeste mensen zijn nooit 100% tevreden over hun eigen dingen. Het kan altijd beter. En je eigen muziek klinkt voor jezelf heel anders dan wanneer iemand anders er naar luisterd. Ik neem aan dat je ook wel eens een nummertje hier gepost hebt waar ook postitieve reacties op gekomen zijn? Nauw dan zie je maar, ondanks dat je zelf niet echt revreden bent vinden andere het wel ok.

Laatst gewijzigd:
off topic: kennelijk heeft Sander wat geleerd, want hier is een wat recentere feedback op een track van U. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18736
/offtopic

Dingen releasen is altijd lastig en wat mij betreft een lijdensweg. Wat ik leuk vindt hoeft een ander nog niet leuk te vinden, en vice versa. En zoals Sander zegt, je zult nooit snel tevreden zijn met een eigen nummer (wat naar mijn smaak gedeeltelijk onterecht is, maar ook zorgt voor genoeg motiavtie om door te gaan). En ben je al tevreden met de compositie en het arrangement, dan ga je toch nog twijfelen aan de geluidskwaliteit... Ik denk ook niet dat een release een uitgangspunt moet zijn om feedback te vragen, noch bij het geven van feedback. Het is meer ter bevestiging of ontkrachting van je eigen mening over je track, en misschen levert het handige tips op.

Overigens, ik zal zelf niet snel om feedback vragen van mensen die mijn muziek niet kennen, of niet bekend zijn met mijn werkwijze en muzikale smaak. Dat is te verwarrend voor mij, en ik ben al onzeker genoeg over mijn muziek.

Haha, Brian heeft zitten zoeken naar feedback van mij. Nauw ik moet toch eerlijk toegeven dat ik feedback geven een ramp vindt. Meestal vindt ik de muziek namelijk helemaal niks en zeg ik dan ook maar niks. Behalve als iedereen postief reageert dan wil ik wel vaak replyen met de boodschap dat ik het niks vindt :). Kijk echt technische tips kan ik niet gegeven aangezien ik er de ballen verstand van heb. Maar als ik echt heel duidelijk iets niet vindt kloppen zeg ik het wel.
En als ik een nummer goed vindt zeg ik dat ook.

p.s. Brian. Jij onzeker? Daar moet je nu toch wel overheen zijn. Ik zou het wel leuk vinden als je ook tracks op het forum zou laten horen. Je weet toch van te voren dat er altijd mensen zijn die het niks vinden. Nauw lekker boeiend!l

Lekker trekkie sander,, die drums kunnen wat meer snap gebruiken mischien, maar die synths klinken erg cool

ik heb sterkere tracks gehoord van je sander... ik snap je bedoeling wel,daar niet van maar de mix is echt slecht,als je dit uitgebracht wilt zien hoop ik dat je label een hack of a masterer heeft want de verhoudingen zijn wel ver te zoeken,wat jammer is want dat doet de track geen goed....
wat ik begrepen heb is dit een stereo opname en niet een multi dus,als je een nieuwe maakt zou ik toch zeker wat meer aandacht aan je mix schenken...voor iemand wiens tracks gereleased worden mogen je mix-skills nog wel wat aan worden gedikt....ik snap het underground idee,maar dat neemt nog niet weg dat je mix dan niet in balans hoeft te zijn lijkt mij....
verder geen commentaar....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back