Atari mega STE

Status
Please reply by conversation.

Drs. Analog

Stamgast
Ik zoek dus een Atari mega STE. Niet geïnteresserd in andere modellen.

Liefst als complete set, dus inclusief beeldscherm, toetsenbord en muis.

Reacties via pb of email :)

Hou er rekening mee dat de ingebouwde SCSI als ie nog werkt binnen afzienbare tijd vervangen moet worden voor een ander opslagmedium. Ik had hetzelfde met de mijne.. maakt wel herrie maar wordt niet meer herkend. :(

Hou er rekening mee dat de ingebouwde SCSI als ie nog werkt binnen afzienbare tijd vervangen moet worden voor een ander opslagmedium. Ik had hetzelfde met de mijne.. maakt wel herrie maar wordt niet meer herkend. :(

Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij dit model?

... Harde schijf van de jaren negentig, al dan niet intensief gebruikt en al dan niet 20 jaar op een koude/hete zolder gelegen etc...

Voordeel is dat die 3,5 inch oude scsi schijven zelf nog wel te vinden zijn als je een beetje zoekt

Nee, geen scsi maar acsi poort. Intern scsi maar ook niet zo maar. Dan nog de adhi-driver of third party versie zoeken en kijken of je de limiet kan halen om te formatteren.

Ok, thanks voor de info allemaal. Ik ga even nadenken verder. Ik zie de STE's zelden op marktplaats. Misschien vanwege problemen met harddisks ook?

Ik kwam nog een bulk met oude files tegen waar ik even mee wil klooien. Heb geen zin in een ST emulator en de STE vond ik vroeger altijd prima om mee te werken. Vorig jaar heb ik nog een STE geleend voor wat converteerwerk, maar heb er liever zelf ook één.

De computer werkt natuurlijk nog wel als de HD het niet meer doet.. maar het probleem is dus dat als je erop vertrouwd het onaangename verassingen kan geven.
Ik weet niet of je het nu op flop hebt staan?? Een Mega STE met kapotte HD is misschien wel interessanter geprijsd. :)
Moet het persee een Mega STE zijn voor de de software die je draaien gaat? Meer geheugen vind je ook in de normale Mega.. en volgens mij kon de normale STE ook meer dan 1mb aan.. maar je moet em maar net uitgebreid weten te vinden..

Ik zie het op zoek gaan naar een vervangende HD niet echt zitten.. prijzig, en je weet van te voren eigenlijk al dat NOS items met dit soort zaken jezelf voor de gek houden is.
Zelf wil tzt nog eens kijken of er een statisch geheugen oplossing ipv draaiende delen.. maar heb geen haast.. naarmate de tijd vordert groeit het aantal oplossingen.. :)

Ik vind de STE wel de mooiste oplossing, vrij compact allemaal. Technisch maakt het niet zoveel uit welke versie van de ST het is verder, dus wellicht dat ik uiteindelijk voor een ander type ga mocht dit te problematisch worden.

Ik probeer het gewoon in Nederland. Dit soort bedragen heb ik er niet voor over. Moet gewoon een atari zijn die werkt voor niet teveel geld. En mocht ie uiteindelijk stuk gaan, dan is dat ook geen probleem verder. Dat is het risico van oude apparatuur.

Status
Please reply by conversation.
Back