Dj Dilago en Ranger als Diederik en Benedictus R.J.W. in als de ballen brallen

Dilago

Ouwe rot
Hallo beste synthforum vrienden, daar zijn we weer met een nieuwe track.

Geen weekend, de traditie is doorbroken! Daarom ook een nummer waarin we even met de traditie breken. Dit keer spelen we twee korpsballen die rappen en opscheppen over hun luxe leventje. De teksten zijn niet autobiografisch zeg ik er maar even bij. ;)

Voor de beat heb ik alleen de draaitafels gebruikt.

Attachments

• de ballotagecomissie - als de ballen brallen.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 85
sfeervol loopje, grappige tekst..

sorry, een rommel boeltje. Jullie zingen over een bestaande zang, dat maakt het heel erg rommelig.. Ik versta er de ballen van. Misschien een goed idee om bij iedere upload de lyrics erbij te zetten ??

Prima, dat zullen we de volgende keer doen!

On second thought kan het nu wel, ik heb Ramon gevraagd of hij zijn tekst ook post. Hier alvast de mijne:

ik neem nog een baco ook al ben ik weer de bob/
kerel stop eens met zeiken 'k krijg een zere kop/
hoe ik zo zeker weet dat ik de morgenvroeg wel haal?/
ik ga naar bloemendaal waar ik op centraal je moeder paal/
in hillywood is het goed toeven als je pin het doet/
je voelt de blikken altijd prikken als je pinnen moet/
nog nooit stond ik rood, je schaamt je compleet dood/
overleven in de goot en bedelen voor brood/
't is ver van mijn bed zittend in mijn a8/
geen klacht voor wat betreft vrouwelijke aandacht/
zoals die goed getiete griet die mijn oog daar ziet/
en het boeit me geen biet of ze getrouwd is met die miet/
ik rijd electronisch en tevens ook hybride/
als je geld op zak hebt heeft het leven zoveel te bieden/
wil je een ritje in mijn nieuwe mercedes?/
of heb je wat tegen op grote besteeders?/
ik bouw een feestje weet u waar ik mogelijk kan pinnen?/
met dat soort openingszinnen maak ik zomaar vriendinnen/
oppervlakkige types, met fantastische reten/
geef ze wat te vreten en te drinken en het wordt keten/

refrein:

als de ballen brallen gaan we knallen met z'n allen/
we drinken lekker door tot we er letterlijk van lallen/
we gaan een feestje bouwen haal de paarden van de stallen/
gorilla's bij de deur weren vermaarde gevallen

Geen probleem bro! Misschien ondertitel ik het hele album wel en doop het: 'hiphop voor doven en slechthorenden'. :P

Lachen jongens :D Heb in Bloemendaal en Haarlem op school gezeten. Vind de 1e rapper het beste bralaccent hebben. Tja, het instrumentale gedeelte moet zonder zang of dat moet schoon ge-EQd kunnen worden. Erg leuk :dj:

Het is wel schoon te krijgen maar ik vind het juist een ballenstreek om net over dat gedeelte te rappen. De ballen hebben immers de ballen verstand van hiphop.

Misschien dat de stemmen wat naar links en rechts pannen de verstaanbaarheid ten goede komt, dat zal ik eens proberen.

Het is wel schoon te krijgen maar ik vind het juist een ballenstreek om net over dat gedeelte te rappen. De ballen hebben immers de ballen verstand van hiphop.

Misschien dat de stemmen wat naar links en rechts pannen de verstaanbaarheid ten goede komt, dat zal ik eens proberen.
Met schoon bedoel ik de belangrijkste frequenties van jullie rap cutten op de vocal van de plaat, maar weet niet of dat werkt. Heb net op het forum geleerd dat de techniek van het pannen van geluiden die een zelfde frequentie hebben, niet werkt voor de luisteraars die de track mono beluisteren :geslaagd:

Ik heb er nog even wat mee geprutst en de zang van de loop een beetje naar de achtergrond verplaatst. Helaas gaat dat wel ten koste van de hoorbaarheid van de scratches die ik daarmee gedaan heb, maar de raps zijn zo volgens mij wel beter te volgen. Heb ze toch in het midden gelaten, want gepanned vond ik niet klinken.

Attachments

• dj dilago en ranger - de ballotagecomissie.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 89
cool cool, Dilago, jouw stem komt er dit maal goed door, ook omdat ik de tekst nu erbij heb, maar Ranger zijn stem, daar heb ik wat moeite mee om te verstaan. Imho, ik vind het geen goed idee om te rappen overheen een bestaande stem, dat werkt heel verwarrend. Maar wel een super leuke plaat, ik ben fan van jullie. :luv:

@ e-Gloomy-nations, dank voor je reactie! Dit is de eerste keer dat ik een beat heb genaakt met bestaande stem. Ik was eigenlijk op zoek naar een stukje om te scratchen en zo kwam de loop voorbij. Later op de dag zat die nog in mijn hoofd en zo ook een week later.
Voor een 'serieus' nummer is de beat mij ook iets te experimenteel, maar aangezien het idee er al was om een ballentrack te doen, besloot ik de bestaande vocal te gebruiken en de beat te maken welke ik had in mijn hoofd.. Een Engelse vocal onder een Nederlands nummer is normaal niet mijn ding maar ik houd wel van mijn grenzen verleggen.

Door de stem op de achtergrond klinkt het voor mij als een gesprek op een drukke straat.
Af en toe is wel eens eerder gerapt over een bestaande stem en niet zonder succes. Denk bijvoorbeeld aan de bekende hit van Biggie Smalls en Puff Daddy 'i'm coming'.

@ sKeLeTvM, ook jij dank voor je reactie! Kan je iets specifieker zijn voortaan, want ik snap niet echt wat je bedoelt met de uitwerking. De mix? De vocalen? De bestaande stem?

Back