Redsound Soundbite Micro

Status
Please reply by conversation.

spdk

ech wel
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Redsound Soundbite Micro. Als u er een over heeft, dan hoor ik het graag.

Thanks!

Dat leek mij ook, ik dacht eerder met taptempo (op een mpc) ff mee te tappen en zo mijn live set in te mixen met draaitafel, maar dat lukte voor geen meter. Ik hoop dat het met dit apparaat wat deftiger gaat.

Moet ik dan een extra output hebben vanuit de dj mixer (send?), of zit er een microfoon in de Redsound die je bij de monitor moet leggen of zo om te kunnen syncen?

Bedankt voo je reactie, want het syncen van een jiveset aan een dj mixer is exact waar ik hem voor wil kopen, maar uiteraard heb ik het nog niet kunnen testen.

Mee tappen is idd heel lastig, maar dit ding doet het bijzonder goed. Ik was er echt verbaasd over en snap eigenlijk ook niet dat je het hele principe bijna niet tegenkomt. Iedereen wil toch wel een apparaatje mee laten lopen met de plaat?!???....
Anyhoe, het ding gaat er een beetje vanuit dat je de koptelefoon output van de DJ mixer gebruikt om aan te syncen. Je koptelefoon sluit je dan weer aan op de micro. Voor mij was dit weer lastig, omdat ik met een DJ mee wil spelen en die DJ zijn eigen koptelefoon wil bedienen.
Je moet iig wel zorgen dat je eigen (gesyncte) output los is van de output waar je op wil syncen, want anders gaat die shiften in tijd. Het lijkt dan te werken maar na een paar tellen hoor je al dat de output als door een soort flanger gaat klinken, en dat wordt snel erger.
Eigenlijk moet je dus de DJ mixer in een andere mixer prikken, waar je je eigen Liveset ook op inprikt en dan het signaal van de DJ mixer, via een send of monitor output op de micro aansluiten en dan dus de midiclock die de micro genereert aan je eigen liveset hangen, dan werkt het echt goed!
Mocht je er niet uitkomen laat dan maar iets weten.
Succes ermee en groeten,
Roel

Bedankt voor je uitgebreide uitleg Roel, ik ben echt benieuwd hoe die bevalt.

Status
Please reply by conversation.
Back