Percussie toevoegen aan live jam - gear tips

T.I.E.G.

Herrieschopper
Goed volk,

Ik ben op zoek naar een apparaatje (ik werk zonder DAW) waarmee ik wat meer exotische percussie kan toevoegen aan mijn muziek. Denk Djembe's, Darbuka's, Rototoms, Cabasa's etc. Synthpercussie heeft echter ook mijn interesse. Mijn enige eis naast de percussie is dat het ding TR-stijl geprogrammeerd kan worden.

Waarschijnlijk zal ik eindigen met een sampler omdat wat ik wil volgens mij niet bestaad. Ik heb momenteel een Digitakt, maar dat werkt mij te omslachtig, ik verzuip in de mogelijkheden. Dus die gaat weer weg. Ik ga veel lekkerder op de simpelheid van bijvoorbeeld een TR-8 of Drumbrute. Ease of use is voor mij belangrijker dan sound.

Ik neig nu naar een oude elektribe, maar wellicht heeft een forumlid een beter idee.
Wat betreft synth-percussie (bliepjes en bloepjes) zat ik aan een ER-1 te denken. Iemand daar ervaring mee?

Jammer dat de digitakt niet lekker voor je werkt, want ik moest gelijk aan de Analog Rytm denken. Ik denk dat deze namelijk precies kan wat je wilt: analoge synths en samples, zelfs eventueel te layeren. De mk2 kan zelfs zelf samplen. Het kost wat tijd om de werkwijze door te krijgen, maar dan heb je ook wat. En in principe werkt het ook als een tr. Je select een sound en activeert de steps die je wilt. Neem eens de tijd (mocht je dat niet gedaan hebben) om te kijken naar Cuckoo zijn filmpjes van de digitakt en rytm. De mogelijkheden zijn idd oneindig, maar in principe werkt de basis (naar mijn mening) best simple.

Back