0-Coast bestellen in de US

RSB

Whoehahaha
Ik zit al een tijdje te kijken om een 0-Coast te kopen van MakeNoise en vraag mij af of het slim is om deze uit de US te halen aangezien hij daar +100euro goedkoper is nieuw ? (399euro)

https://www.ebay.nl/itm/Make-Noise-...406096?hash=item44066a4d90:g:2CIAAOSwN2VZUuay

Ik ga ervan uit dat de adapter zo is omgezet, uiteraard loop je de kans 21% btw erbij te betalen maar mij is dat (gelukkig) nog nooit overkomen. En meestal vind een verkoper het ook niet erg om er een lager bedrag op te zetten waardoor je ook minder btw betaald

Wat denken jullie?

Sommige aanbieders in europa vragen bijna 600euro voor hetzelfde product

die makenoise shizzl is echt wel stuk goedkoper daar ja
oberigens vind ik dat je beter losse modoelens kan kopen :D maar de 0-coast is best vetjes
als je t daar haalt, laat dan ff weten hier hoe t gegaan is als je wil :)

De kunst is een betaalbewijs te hebben dat laag is dan betaal je worst case daar import op.
Natuurlijk dan niet voor meer laten verzekeren, douane is niet dom...
Kost is echter 21% op totaalbedrag (dus ook verzending) en daarop nog eens een vast kost van 15 euro (tenminste, in België) dus méér dan 21% op je aankoopprijs...
Via ebay dus vermoedelijk niet mogelijk om 'n lager betaalbewijs te hebben als je 't ebay - paypal'd...

Een vriend in USA 't laten toesturen en dan zogezegd van hem kopen voor laag bedrag (gift gelooft douane ook amper nog)

Natuurlijk verzin ik dit allemaal en zou ik 't nooit doen.

nuja als die hier 600 euro is dan dan heb je dat ding toch uiteidenlijk voor rond de 500 euro uit amerika ? (400 + verzendkosten en douane inklarings kosten, BTW en 2,5 % forfaitair douanerecht of zijn dat inklaringskosten)

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen invoer belasting etc. hoefde te betalen, vorig jaar nog een novation nova uit amerika laten komen, de verkoper had er gift op gezet maar moest 75 euro ofzoiets bijbetalen aan de postbode :koffie:

En ondertussen zeker wel schande spreken over bedrijven die belasting ontduiken?

Ik zat met hetzelfde dilemma. Met de verzendkosten en importkosten erbij kom je nagenoeg even duur uit en dan zou ik liever de garantie bij een Nederlandse winkel hebben.

De mijne heb ik op eBay gekocht vanuit de UK, daar staan ze best regelmatig 2e hands.

Ik zat met hetzelfde dilemma. Met de verzendkosten en importkosten erbij kom je nagenoeg even duur uit en dan zou ik liever de garantie bij een Nederlandse winkel hebben.

De mijne heb ik op eBay gekocht vanuit de UK, daar staan ze best regelmatig 2e hands.

Ok duidelijk, maar dan had je nog niet die felbegeerde Nederlandse garantie waarvoor je liever ging?

Volgens deze site http://www.invoercalculator.nl/ zou je met een aanschafprijs van 399,- euro en portokosten geschat op 50,- USD op een totaalbedrag van 670,- uitkomen.

Ik heb dezelfde ervaring als Smackos, inklaring en belastingen moet ik altijd betalen behalve als het gaat om kleine bedragen (tientje oid).

En ondertussen zeker wel schande spreken over bedrijven die belasting ontduiken?

Die komen er gewoon mee weg... mijn werkgever betaalt géén 5% belasting op hun winst van alweer miljarden euro's. De burger komt er begaaider vanaf. Nough said.

Volgens deze site http://www.invoercalculator.nl/ zou je met een aanschafprijs van 399,- euro en portokosten geschat op 50,- USD op een totaalbedrag van 670,- uitkomen.

Ik heb dezelfde ervaring als Smackos, inklaring en belastingen moet ik altijd betalen behalve als het gaat om kleine bedragen (tientje oid).

Ah, goede link, dan kan je hem beter bij MusicStore bestellen voor 529euro

Ok duidelijk, maar dan had je nog niet die felbegeerde Nederlandse garantie waarvoor je liever ging?

Nou nee, ik koop liever alles 2e hands, omdat ik weet dat bijna niets een blijvertje is. Mijn 0-Coast zie je over een jaartje wel weer op MP.

Maar als ik dan toch nieuw koop, dan ook met NL garantie als dat een paar tientjes extra kost.

dan kan je hem beter bij MusicStore bestellen voor 529euro

Daar heb ik 'm net een paar dagen terug besteld plus een paar stackables voor een goede prijs.
De sounds en mogelijkheden zijn cool, het zal wel even een leercurve zijn met zoiets voor de eerste keer.
Maar samen met de beatstep pro lijkt het me super. :okdan:
Best kans dat ik hier de komende tijd zo af en toe een vraag stel als ik ermee bezig ben. :?

Back