Downtempo/triphop nummertje (+ gitaar + vocals)

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Ik had zin om weer eens wat gitaar op te nemen nu ik mn buizenversterker weer gefixed had 8)

De basis van de track drums en bas stonden al, gitaartjes erbij, synths toevoegen en.... jawel vocals. mn zwakste schakel maar uiteindelijk wel geslaagd

https://soundcloud.com/sunspot/play-it-like-you-mean-it

Klinkt prima en een lekker gitaartje doet het altijd goed!

Sfeer als kruder dorfmeister uit de 90s klinkt oké maar naar de muziek van deze gasten kan ik niet meer luisteren op de een of andere manier. Het klinkt allemaal wel perfect ... te perfect.

Jouw nummer klinkt ook goed maar gelukkig niet te perfect.

Sfeer als kruder dorfmeister uit de 90s klinkt oké maar naar de muziek van deze gasten kan ik niet meer luisteren op de een of andere manier. Het klinkt allemaal wel perfect ... te perfect.

Jouw nummer klinkt ook goed maar gelukkig niet te perfect.
haha mooi :)

inspiratie komt inderdaad uit die hoek

Eerlijk ? Erg goede intenties, het heeft wat maar ik mis ook iets en kan niet zeggen wat.
Misschien nog een extra partijtje gitaar ? Rythm funky slagje iets met een wah-pedaaltje ofzo ?

Aangezien ik op dit forum ook heel wat te verduren heb..
Laat ik ook eens kritisch zijn..

Als blues vind ik m echt wel geslaagd!

Verder vind ik de 'zang' en tekst en ook het gitaarspel weinig inspirerend..
En nee, triphop vind ik het niet..

:W

Inderdaad net kruder & dorfmeister, alleen wat minder gruizig. Lekkere hifi sound zo, daar houd ik wel van!

Ik zou hier en daar wel een liggende basnoot aanhouden, nu zijn het alleen staccato noten... Verder niks meer aan doen!

Aangezien ik op dit forum ook heel wat te verduren heb..

Haha, ocharme Bohemen.. zolang je maar begrijpt dat dat is om je te helpen om een betere producer te worden.. Dat is mijn bedoeling toch, als ik kritisch ben ;)

Haha, ocharme Bohemen.. zolang je maar begrijpt dat dat is om je te helpen om een betere producer te worden.. Dat is mijn bedoeling toch, als ik kritisch ben ;)

Gloom kreeg ook wat te verduren. Zijn eerste hersenspinsels waren jaren geleden bij wijze van spreken niet om aan te horen. En kijk nu. Mooie progressie. Persoonlijk heb ik er ook geen reet aan als mensen zeggen dat ze mijn tracks goed vinden om vriendelijk te zijn. Daar heb je werkelijk niets aan.

Punt is wel dat ik vind dat er te vaak wordt geoordeeld op smaak, en dat is iets waar je moet trachten doorheen te kijken. Ik kijk eerst naar het indhoudeljke aspect (compositie, arrangement) ongeacht het genre en de mix komt voor mij op de 2de plaats.

Ach ik was misschien ook wat te hard in mijn oordeel.. :-)
Sorry, gisteren had ik een heel slecht humeur..

Bohemen, ik waardeer jou feedback net zo als dat van de anderen, gewoon blijven doen dus!

Verder kan het soms lastig zijn om te horen wat anderen aan te merken hebben, zeker als je ergens héél erg je best op gedaan hebt. Maar ook heel waardevol. En daar heb ik zelf heel veel van geleerd. Synthforum :okdan: is een van de weinige plekken waar je echte feedback krijgt ipv 'likes'

Inderdaad net kruder & dorfmeister, alleen wat minder gruizig. Lekkere hifi sound zo, daar houd ik wel van!

Ik zou hier en daar wel een liggende basnoot aanhouden, nu zijn het alleen staccato noten... Verder niks meer aan doen!
dank :)
en van die basnoten is een goeie, ik hoor het er meteen bij. dat had de baslijn sterker gemaakt en een stuw aan de groove kunnen geven op die manier

Back