Yamaha MG 24/14?

D.S.

Nieuwkomer
ey,
Ik ben van plan om binnenkort de nieuwe Yamaha MG 24/14 meng paneel te gaan kopen.
heeft iemand hier misschien al wat ervaring mee ?

volgends mij is het wel een geod mengpaneeltje of weet iemand misschien nog een flink nadeel ?
Ik hoor t allemaal graag want k wil wel zeker weten een goede kopen.
alvast bedankt,
Dave

[edit]

Ik heb een 10/2 maar die 24/14 is echt een heel ander ding zeg.

Heb er geen verstand van, maar het ziet er goed uit!

Druid

Nou ja, volgens mij zijn ze nog niet zo oud.
Maar laatst had ik bij een review gelezen dat ze die onboard FX nog niet eens zo gek vonden klinken.
14 bussen moet je met een korreltje strooizout nemen maar toch wel handig qua routing zou ik zo zeggen.
(4 stereo bussen voor submixen en 4 aparte bussen voor routering)

Denk ook dat dit bij die nieuwe range van produkten hoort die ze na de laatste reorganisatie gemaakt hebben en ook gewoon no nonsense dingen aan het bouwen zijn die doen wat ze moeten doen.

En hoe die klinkt kan natuurlijk maar een iemand bepalen. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, volgens mij zijn ze nog niet zo oud.

Dit paneeltje is ook pas 2 maanden oud dus is wel redelijk nieuw.

Het leek me zelf een goed ding om mee te werken zowel live als in studiotje...
Alleen heeft hij geen direct outputs maar dan kan k gewoon alleen door 8 verschillende uitgangen sturen (4 bussen + 4 auxen) en dat zo men 8 kanaals geluidskaart in.
dat moet goed werken denk k zo.

en zeker voor deze prijsklasse lijkt me dit een goede want k heb tot nu toe nix beters gezien zeker niet van zo'n goed merk.

ikzelf heb sinds een paar weken een MG-16/6FX en ben er SUPER tevreden mee. De geluidskwaliteit is top & alles doet wat het moet doen. Mooie prijs voor een zeer degelijk toestel. De MG-24/14 zal dan ook wel in orde zijn zeker?

greetzzz alex

Re: Yamaha MG 24/14?

Origineel geplaatst door D.S.
ey,
Ik ben van plan om binnenkort de nieuwe Yamaha MG 24/14 meng paneel te gaan kopen.
heeft iemand hier misschien al wat ervaring mee ?

Dave

paneeltje is heel o.k. voor thuiswerk, wat voor prijs moet je er voor geven ?

greetings,
Peet

Re: Re: Yamaha MG 24/14?

Re: Re: Yamaha MG 24/14?

Origineel geplaatst door Peter
paneeltje is heel o.k. voor thuiswerk, wat voor prijs moet je er voor geven ?

greetings,
Peet

Hij is 999,- eurotjes... leuk prijsje dnek ik als je kijkt wat die kan.
en het schijnt goede kwaliteit te zijn, getest met de zelfde eisen als de duurdere versies zeggen ze bij Yamaha.
nu moet dat dnek k wel nemen met een korreltje zout maar ok...

ik ga er ook vooral thuis mee mixen en opnemen.
en in de oefenruimte van een band.
verder wil k er ook mee gaan werken met optredens...

Deze maand stond er een review van de Yamaha MG16/6FX in de Sound On Sound.

http://www.soundonsound.com/sos/nov03/articles/yamahamg166fx.htm

Ik veronderstel dat de geluids en 'build' kwaliteit bij de MG24/14FX wel gelijkaardig zullen zijn.

Het is en blijft een budget mixer, je kan hem dus niet vergelijken met een mixer die een veelvoud kost,
maar ik denk dat hij toch te verkiezen valt boven een behringer.

PS: De MG24/14FX kost bij Thomann slechts 925 Euro.

Origineel geplaatst door r.5
Deze maand stond er een review van de Yamaha MG16/6FX in de Sound On Sound.

http://www.soundonsound.com/sos/nov03/articles/yamahamg166fx.htm

Ik veronderstel dat de geluids en 'build' kwaliteit bij de MG24/14FX wel gelijkaardig zullen zijn.

Het is en blijft een budget mixer, je kan hem dus niet vergelijken met een mixer die een veelvoud kost,
maar ik denk dat hij toch te verkiezen valt boven een behringer.

Ik denk dat de MG 24/14FX kwa geluid en building wel een stukje hogere kwaliteit zal hebben dan de 16/6FX.. puur omdat de mixer ook het dubbele kost...
kijk het kan nooit tippen aan een mengpaneel van 5000 euro ofzo maar ik denk dat het voor een particulier een mooi mengpaneeltje is.
hij heeft bijvoorbeeld veel meer auxen (6) en 4 sub groepen...en er zitten 2 efect modiles in met meer functies.

trouwens ff een vraage zijn die online winkels vanuit duitseland een beetje te vertrouwen?
k heb het zelf altijd liever uit NL ofzo en het liefste nog wel in een winkel maar k zag al dat het zo 100 euro kan schelen dus als het gewoon te vertrouwen is en ook met garanties enzo dan kan kdat wel doen denk ik...

Mixer zou ik niet zo snel in het buitenland kopen.

Want als je een voorversterker opblaast of er is iets anders mee dan moet je dat weer versturen en weet ik het allemaal niet. Gewoon in de buurt zodat je er even langs kan rijden lijkt me veel handiger IMHO. En is dat prijsverschil wel waard. Zeker als je hem vaak gebruikt en dus nodig hebt.

mja dat idee had ik dus ook al...
beetje extra service is met zo'n product van die prijs wle zo handig

Ik heb net een mailtje van Feedback ontvangen en daar hebben ze hem ook voor 925 euro
:D

Laatst gewijzigd:
Back