ReNoise - Ultieme tracker voor Windows?

Origineel geplaatst door cosmiq
Wat voor amiga heb je? Ik gebruik een 500/4mb en 500+/2mb
Volgens mij is dat niet voldoende voor een nieuwe versie van octamed, wel?
Hmm, geen idee. Ik heb zelf een Amiga 1200 met 4 mb en ik gebruik Octamed 4.0. Daarvoor draaide ik 4.0 op een standaard Amiga 600 en Amiga 2000. Octamed 4.0 neemt volgens mij niet veel werk geheugen in beslag, minder dan 1 mb geloof ik.

Overigens, Computer City verkoopt nog steeds nieuwe 1200's (hoewel ik las dat ze op beginnen te raken) voor 300 euro (met 260 mb harddisk). Tweedehands vind je ze vaak voor hetzelfde bedrag, maar dan met monitor en soms ook een turbo kaart en natuurlijk een hoop extraatjes.

Ik heb ook nog geprobeerd om een Amiga emualtor te draaien op m'n laptop, maar faalde daarin... Ik heb geen idee hoe ik een systeem diskette kan aanmaken...

Ik had het over de amiga-voeding zonder fan, en het amiga-moederbord zonder fan. Maar inderdaad, in de wave-output zit misschien wel een klein brommetje, maar dat vind ik niet storend. (M'n sid-apparaten ruisen pas écht als een kraakdoos). Ok dus je hebt ook een 500 app, dan moet ik 4.01 ook eens testen. Bytheway: Je schrijft dat je een 500+ / 1mb hebt, maar zit daar standaard niet 2MB ram in?
Achja, opzich heb je toch niet meer nodig want als die medjes te groot worden passen ze niet meer op 't schijfje ;)
Whaa, ik krijg super zin om naar huis te gaan en achter m'n ami te ploffen 8> Musixx bouw

Euhm.. hoe bedoel je systeemdiskette aanmaken? Gewoon WinUAE downloaden, een kickstart.rom ergens zien te bemachtigen (die zijn nog copyrighted) maar aangezien je toch zelf een amiga hebt mag je er gebruik van maken.. en dan adf-jes pompen.. Maar das een beetje off-topic hiero
Check http://eab.abime.net/ op dat forum krijg je echt alles wat betreft amiga (info / downloads / etc.)

Origineel geplaatst door cosmiq
Ik had het over de amiga-voeding zonder fan, en het amiga-moederbord zonder fan. Maar inderdaad, in de wave-output zit misschien wel een klein brommetje, maar dat vind ik niet storend. (M'n sid-apparaten ruisen pas écht als een kraakdoos). Ok dus je hebt ook een 500 app, dan moet ik 4.01 ook eens testen. Bytheway: Je schrijft dat je een 500+ / 1mb hebt, maar zit daar standaard niet 2MB ram in?
Achja, opzich heb je toch niet meer nodig want als die medjes te groot worden passen ze niet meer op 't schijfje ;)
Whaa, ik krijg super zin om naar huis te gaan en achter m'n ami te ploffen 8> Musixx bouw

Nou begin ik echt te twijfelen weet je dat ?
2MB zou goed kunnen trouwens haha,maar volgens mij niet standaard...volgens mij 1mb chip ram...en volgens mij heb ik er zelfs een schakelaar op zitten om 1 MB te schakelen tussen chip/fast mem (ik heb er namelijk een geheugenuitbreiding op)
Ik heb hem al een tijdje (half jaar) niet aangehad,omdat ik mezelf begon te dwingen een andere sequencer te gebruiken en nou maar eens Cubase e.d. onder de knie te krijgen.... tevergeefs :stupid

Ik had het eigenlijk ook meer als grap bedoelt betreft die gear ;)
Ik besefte niet dat er nog zoveel mensen een amiga gebruiken.

En die diskettes ja...Nou maakte ik meestal alleen maar midi-sequences en die kosten jack-shit geheugen en je kan zelfs met 512k octamed 4.01 draaien hoor...´t is maar net hoeveel je nog met 8-bit samples aan de gang bent,want dan is wat chipram niet verkeerd !

Ohja en het begint een beetje een amiga-topic te worden *sorry*
:geslaagd:

In principe gaat de thread nog steeds over sequencers dus we zitten op het randje van OT ;-)
Maar wat je zegt klopt wel ja: notes-only zonder wavedata kosten bijna geen memory en dat gaat lekker snel. Heeft dat proggie eigenlijk een sysex opslag ding?
zou handig zijn!

Dat proggie heeft zeker een sysex ding en nog een best uitgebreide ook !!!
Sterker nog je doet me eraan herinneren dat ik nog een heleboel sounds voor m´n proteus/k4 en ys-100 op de amiga heb staan als sysex voor octamed...

Maar als ik iemand een goeie amiga tracker kan aanraden is het wel octamed 4.01 (verder dan dat ben ik niet gekomen dus weet niet of er nog een hogere versie is) ,maar ik vind het wel erg jammer dat de octamed op de pc erg zuigt :gaap:

ps.geinige setup heb je staan...ik zag daar een sid synth? voor de vooroorlogse c64 sounds ? vet hoor ! je gaat me toch niet vertellen dat je ook nog op de c64 muziek hebt geprogrameerd ? Daar ben ik namelijk nooit ver mee gekomen :)

1. Hee naar die syx optie ben ik wel zeer benieuwd! Van de week toch maar effe downloaden.. :-P

2. OctaMED voor PC ziet er in ieder geval echt bagger uit, alleen heb ik er nooit lang genoeg mee gestoeid om er een goed oordeel over te geven. Bovendien heb ik nu renoise ;)

3. C=64 geluid gebruik ik nog steeds in m'n liedjes (8bit chilling = een voorbeeld).. ben toch een beetje verliefd op die commodore tijd *snik* :okdan: Alleen dan nu met een 'nieuw jasje' dus in combinatie met volle synth geluidjes..

thanks voor de octa-tip :)

Mad tracker is een stuk sneller en overzichtelijker.
Bovendien kost ie maar 20 euro.
Er is ook ondersteuning voor VST en Rewire.
Aan asio wordt nog gewerkt.

De gratis versie kan alles behalve het exporteren naar een wav.
Maar waarom zou je dat willen als je het met rewire naar je sequencer kan routen?
http://madtracker.org/

Niet eens voor simpele sequences. Maar wat mij het meeste aanspreekt in trackers (ik gebruik m'n trackers alleen voor midi) is dat je er live ook nog wat aan hebt. Je maakt in de studio je nummer en het nummer is eigenlijk meteen geschikt voor een live set up, en dat (afhankelijk van de apparatuur die je meeneemt natuurlijk) zonder al te veel voorbereidingen. Een tracker heeft een toch net iets intuïtievere interface voor live gebruik, te vergelijken met hardware sequencers zoals de MMT8, Q80 en misschien zelfs de MPC's. BBijna alles is te doen met keyboard-shortcuts, wat een tracker toch echt een hardware feel geeft. Met een druk op de knop mute je channels, zet je de sequence in een loop, transponeer je een song, een pattern of een track, etc... Misschien ligt het aan mij, maar met noot-notatie programma's zoals Cubase lukt me dat niet zó makkelijk.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Mad tracker is een stuk sneller en overzichtelijker.
Bovendien kost ie maar 20 euro.
Er is ook ondersteuning voor VST en Rewire.
Aan asio wordt nog gewerkt.

De gratis versie kan alles behalve het exporteren naar een wav.
Maar waarom zou je dat willen als je het met rewire naar je sequencer kan routen?
http://madtracker.org/

Zolang er geen Asio support op zit is het voor mij niet ´pro´ genoeg...Hoe kun je dan snel een track maken als je op een toets drukt en die een ´halve dag´ later te horen krijgt...nee dan gaat mijn voorkeur toch naar Renoise ;)
Als er Asio support is zal ik zeker eens experimenteren met Mad tracker :)

Origineel geplaatst door 6 trak
betalen voor een trackerprg? hehehehe... kom nou toch :D

Betalen voor Cubase/Logic/cakewalk ? haha er zijn mensen die meer uit een tracker krijgen dan uit een ´uit 1000 menu´s´ bestaande sequencer ´t is maar net wat je gewend ben en waar je geld voor over hebt...bovendien krijg je gratis updates en dat voor een kleine 45 euro...

Origineel geplaatst door Marc
Betalen voor Cubase/Logic/cakewalk ? haha er zijn mensen die meer uit een tracker krijgen dan uit een ´uit 1000 menu´s´ bestaande sequencer ´t is maar net wat je gewend ben en waar je geld voor over hebt...bovendien krijg je gratis updates en dat voor een kleine 45 euro...

Sooo damn true true!!! :okdan:

Heeft iemand trouwens al uitgevonden wat de sneltoets is voor het 'loopen' van patterns? Ik weet dat het kan d.m.v. combinaties van control / shift en windows-menu-toets, alleen daarmee begint de pattern opnieuw met afspelen. Ik moet gewoon een knop hebben voor het aan/uitswitchen van die loopknop!

-chris

Ik zou het niet weten ;) ,maar staat dat niet in de commands-register (handleiding) en je kan ook toets (combi´s) toewijzen hè? wellicht dat je daar de mogelijkheid hebt ?

Greetz , Marc

Die help file is idd. de enige echte en zit bij de demo ook ja... ;) 1 vd laatste topics bevat de reference cards van alle keys/shortcuts e.d. (en die is niet echt mager hoor,maar moet hem nog steeds printen,want dat is wel zo makkelijk) :)

Origineel geplaatst door Marc
Zolang er geen Asio support op zit is het voor mij niet ´pro´ genoeg...Hoe kun je dan snel een track maken als je op een toets drukt en die een ´halve dag´ later te horen krijgt...nee dan gaat mijn voorkeur toch naar Renoise ;)
Als er Asio support is zal ik zeker eens experimenteren met Mad tracker :)

Het gaat om de midi mogelijkheden die deze proggie's bieden.
Lijkt me niet echt 'pro' om een hele track af te mixen met alleen maar een tracker.
;) ;)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het gaat om de midi mogelijkheden die deze proggie's bieden.
Lijkt me niet echt 'pro' om een hele track af te mixen met alleen maar een tracker.
;) ;)

OH WEL? dan heb jij kennelijk nog geen begrip van de mogelijkheden die Renoise biedt. Het is zéker wel PRO om met renoise een track af te mixen! En dan bijvoorbeeld met behulp van wat mooie VST's die je over je mastertrack heengooit (EQ'ing en Compression enzo)..
écht wel beter dan dat gare cakewalk of die horizontale look-a-likes

Back