ReNoise - Ultieme tracker voor Windows?

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het gaat om de midi mogelijkheden die deze proggie's bieden.
Lijkt me niet echt 'pro' om een hele track af te mixen met alleen maar een tracker.
;) ;)

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...
is het wel ´pro´om een track af te mixen in cubase e.a. ?
Ik kan met Renoise alles besturen van buitenaf (goeie midi-implentatie en kan elke track afzonderlijk met een apart Asio spoor naar mijn Creamware hard/software rooten als het gaat om meer mix mogelijkheden)

Nogmaals het is net wat je gewend ben...Ik ben van de amiga-tijd (dus trackers) en niet van de atari-st (cubase) en voel me met een ´niet-tracker´ sequencer niet op m´n gemak en amateur ;)

Geloof mij....Wat niet ´pro´ lijkt kan toch ´pro´ klinken :)

Origineel geplaatst door Marc

is het wel ´pro´om een track af te mixen in cubase e.a. ?
Ik kan met Renoise alles besturen van buitenaf (goeie midi-implentatie en kan elke track afzonderlijk met een apart Asio spoor naar mijn Creamware hard/software rooten als het gaat om meer mix mogelijkheden)

Dat bedoel ik. Dan gebruik je je tracker als sequencer.Als je em dan mastering doet met scope is wel 'pro'

Software = Software, maar in hardware zit ook software.
Ik vermoedt dat dit forum vreemde wegen gaat leiden.. Laten we het er maar op houden dat het een kwestie is van wat ieder voor zich het beste vindt. Ik ben blij met renoise, een ander is blij met cubase. Gecombineerd met hardware kan het kennelijk allebei leuk zijn!

Origineel geplaatst door cosmiq
Software = Software, maar in hardware zit ook software.
Wat ik bedoel is het software matig genereren van waveforms of software matige fx processor voor bijv je eindmix.

Het feit dat er niet in alle hardware software zit en soms alleen een beetje firmware voor led aansturing is idd een heel ander topic ;) ;)

Ik doel op het geluid dat je uiteindelijk overhoud.

Trouwens iemand enig id hoe ik renoise met mn phatboy kan controlen?

Je phatboy.. geen probleem.. sluit hem via midi aan op je PC (duih!) ga naar renoise - in de config pak je je goede midi-input (wijst voor zich) - en dan de magic touch: Rechts van de pattern editor pak je de midi-remote mapper. Klik op die knop, je krijgt dan een venstertje te zien. Nu kun je ELKE willekeurige slider in de effectensectie aanklikken (die wordt dan 'lid' (bij mij rood), en dan draai je aan een willekeurige knop op je phatboy). Renoise detect zelf welke controllernummer het is en koppelt die dan aan je geselecteerde slider.
greetz en succes!

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Wat ik bedoel is het software matig genereren van waveforms of software matige fx processor voor bijv je eindmix.

Het feit dat er niet in alle hardware software zit en soms alleen een beetje firmware voor led aansturing is idd een heel ander topic ;) ;)

Ik doel op het geluid dat je uiteindelijk overhoud.

Een Rom (waveforms voor een digitale en soms ook analoog/digitale synth) is toch eigenlijk ook software ?
Het is volgens mij meer de ad/da conversie die je geluidskaart biedt of het ´geluid´ klinkt als hardware/software en met je SFP3.1 zit je toch best wel ´hardware´ dacht ik zo ;)

Ik haal toch liever een masterreverbje over een track dan een reverb uit m´n Boss-se70 (die ik alleen nog maar voor de vocoder en gitaar amp gebruik) ,waarbij de ruis toch zeker 20% van het gehele reverbje bevat.. :)
Dan hou je toch uiteindelijk meer kwaliteit over...ik voeg liever ruis toe dan dat ik er niet vanaf kan komen.

Greetzzz Marc

Ahh heb eindelijk een shortcut key gevonden voor het switchen van de 'loop' button in renoise:
Voor de mensen die het ooit willen gebruiken (handig voor live performances) :

Linker shift ingedrukt houden, en dan met de rechter alt en control aan cq uit switchen.

:) thanks. Dat is zeker handig. Het is heerlijk dat dat kan in Renoise, In Octamed begon 'ie weer van boven naar beneden te lopen, waardoor naar loop switchen eigenlijk geen live optie was, omdat je track dan even 'haperde'...

Ennuh... Nog twee short cut vraagjes:
- Is er al iemand achter gekomen met welke shortcuts tracks gemute / ge-unmute kunnen worden? Of is die optie niet aanwezig (zoals ik iemand ooit heb horen zeggen) ?

- En van pattern switchen? (dus bijvoorbeeld van pattern 01 naar 02)

- Is er al iemand achter gekomen met welke shortcuts tracks gemute / ge-unmute kunnen worden? Of is die optie niet aanwezig (zoals ik iemand ooit heb horen zeggen) ?

Natuurlijk -> Gewoon in de track gaan staan die je wilt muten/unmuten en met backslash dus switchen. Je hebt trouwens twee vormen van muten: Met shift ingedrukt wordt het kanaal abrupt gemute, terwijl zonder shift gewoon geen noten meer worden getriggerd (dus bijvoorbeeld de delay klinkt dan nog door) -> Je kunt het verschil zien in de EQ's, dat merk je vanzelf wel ;-)

- En van pattern switchen? (dus bijvoorbeeld van pattern 01 naar 02)
Oh dat is ook simpel: Met linkercontrol en de cursortoetsen kun je leuke dingen. Try it out!! :)

Ik wil hier nog effe iets aan toevoegen:

Een aanrader is om zoveel mogelijk shortcut keys uit je blote hoofd te leren. (daar is chinetti kennelijk al mee bezig) - Op deze manier ben je dus alleen met je knoppen bezig: dat is supersnel en op een gegeven moment gaat de tracker bijna aanvoelen als een echte hardware sequencer.

Heb gisteren mail gehad van taktik. Hij heeft het helaas erg druk, en niet alleen met renoise dus ik denk dat we nog even moeten wachten op de nieuwe versie. Het mooie is wel dat mijn request erin komt: Het veranderen van instrumentnummers in de patterns, zonder dat het invloed heeft op het sampleslot.

masssster!! thnkx renoize! :okdan:

Nou, dan nog één dingetje wat ik echt kwijt wil:
Iets waar ik gisteren achter kwam:

Heb je nooit last gehad van het feit dat die klote capslock-toets zichzelf niet repeat (andere toetsen hou je ingedrukt en 'herhalen' zichzelf na 2 seconde, bij capslock (note-off) werkt dit niet).. Nou er is dus zoiets als 'smart-off' (shift-capslock) en die doet het ineens wel! Bovendien is die beter dan normale capslock omdat hij de zaak netjes houd! (Zet maar eens een hele hoop 'offs' neer in een track en gooi er dan een smart-off neer: Nu haalt hij alle niet-gebruikte offs weg!
érg handig, vond ikzelf...

Nou nog een sysex venstertje erin voor het ontvangen en versturen van patches en dan is die voor mij compleet :)

Origineel geplaatst door cosmiq
Op deze manier ben je dus alleen met je knoppen bezig: dat is supersnel en op een gegeven moment gaat de tracker bijna aanvoelen als een echte hardware sequencer.

Dat is precies het mooie aan een goed werkende tracker, de hardware feel. Octamed kwam al in de buurt, maar nu jij me hebt gewezen op deze belangrijke shortcuts is Renoise echt dè tracker voor mij :) Ik kan niet wachten om m'n eerste live set met Renoise te doen :)

ik kan niet wachten tot 1.5 uit is!!!

:okdan:

maar nog steeds geen sysex messages die je kan versturen; das wel een gemiste kans!

=(

is het eigenlijk mogelijk om je 303 / 606 dmv midisync (via m'n dinsync converter) mee te laten lopen??

Geen idee: Moet je proberen.
Het is bijvoorbeeld wel mogelijk om renoise geheel met je rm1x te besturen. Je kunt dan play en stop enzo gebruiken en de draaiknopjes aan parameters koppelen en live recorden enzo.. Best gaaf opzich

Gewoon de checkbox 'midi slave' aanklikken, net onder de sequencer (links boven ergens)

Origineel geplaatst door jes303
is het eigenlijk mogelijk om je 303 / 606 dmv midisync (via m'n dinsync converter) mee te laten lopen??
Dat moet mogelijk zijn, gezien Renoise de mogelijkheid heeft om sync. signalen uit te zenden en zelfs naar 2 apparaten tegelijk.

In Renoise: Configs --> MIDI

even snel een ontopic reactie:

ik stuitte gisteren op deze thread, en heb zojuist de demo installed en bekeken.

*Boink*
Word ik me daar toch in een keer acht jaar terug geslingerd. ( *Fasttracker was m'n eerste tracker-ervaring)
eventjes een demo-song bekeken en ja hoor dit werkt intuitief!

Ultimate!!!
( voor mij althans ;) )

Renoise is de bom! Ik werk er nu een jaar of 2 mee, en heb ook het e.e.a. dankzij dit programma gereleased, en voorlopig houd ik het bij Renoise.

Ik kijk erg uit naar Versie 1.5, maar dat blijft maar duren :(.

8) 8) 8) 8)
RENOISE 1.5 KOMT 1 AUGUSTUS UIT!
(althans, de pre-alpha versie voor geregistreerde gebruikers. MUHAHAHAHA!!)

ik ben blij!!!
:okdan: :okdan:

Back