ReNoise - Ultieme tracker voor Windows?

En dalijk ook nog VST's die gebruik maken van de DSP op mijn EMU... whoooohoooo-- effects in de renoise effecten-chain met 0% cpu belasting!!! 8)

ik ben madtracker van het 1e uur, maar ik volg renoise altijd op de voet, strakke versie wordt dit in mijn ogen.
zou de prijs ook omhoog gaan?

ja.. het kost nu 50,
maar je krijgt dan wel een hele versie licentierechten. Dus vanaf 1.x tot 2.x bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door virkaz
ik ben madtracker van het 1e uur, maar ik volg renoise altijd op de voet, strakke versie wordt dit in mijn ogen.
zou de prijs ook omhoog gaan?

Ben ook Madtracker van het 1e uur geweest, maar Renoise is imo in alle opzichten stukken beter! En die ontwikkeling van MT3 blijft ook maar duren. Er zit ook maar 1 persoon achter de ontwikkeling er van toch? Die Yannick.

Ik kan je aanraden om Renoise te kopen! Voor de prijs hoef je 't zowiezo niet te laten.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Ik kan je aanraden om Renoise te kopen! Voor de prijs hoef je 't zowiezo niet te laten. [/B]

Helemaal mee eens!!! *D Ik mis alléén die klote sample-record functie in de sample-editor.

Zijn er niet meer mensen die de record-sample optie missen? dan kunnen we taktik samen lastig vallen ofzo,.. In de WIP hadden de meeste mensen er ook voor gevote maar IT-alien zegt dat het nog niet in 1.5 komt.. haat zooi.. Het zou zo ideaal zijn om gewoon rechtstreeks van m'n synths te samplen..

maarja toch

renoise :luv: cosmie

Origineel geplaatst door cosmiq
Helemaal mee eens!!! *D Ik mis alléén die klote sample-record functie in de sample-editor.

Zijn er niet meer mensen die de record-sample optie missen? dan kunnen we taktik samen lastig vallen ofzo,.. In de WIP hadden de meeste mensen er ook voor gevote maar IT-alien zegt dat het nog niet in 1.5 komt.. haat zooi.. Het zou zo ideaal zijn om gewoon rechtstreeks van m'n synths te samplen..

maarja toch

renoise :luv: cosmie

Ook mee eens! (over het sampler gebeuren dan...). Lijkt me toch niet zo lastig in te bouwen, gezien het feit dat FastTracker2 het ook had. Erg lastig werken, eerst Cool Edit starten, samplen, opslaan, en weer openen in Renoise.

Heb er al een keer voor gevote bij dat WIP gebeuren meen ik...

Ben ook Madtracker van het 1e uur geweest, maar Renoise is imo in alle opzichten stukken beter! En die ontwikkeling van MT3 blijft ook maar duren. Er zit ook maar 1 persoon achter de ontwikkeling er van toch? Die Yannick.

Ik kan je aanraden om Renoise te kopen! Voor de prijs hoef je 't zowiezo niet te laten.

Das waar...

Ook mee eens! (over het sampler gebeuren dan...). Lijkt me toch niet zo lastig in te bouwen, gezien het feit dat FastTracker2 het ook had. Erg lastig werken, eerst Cool Edit starten, samplen, opslaan, en weer openen in Renoise.
Heb er al een keer voor gevote bij dat WIP gebeuren meen ik...

Hmja ik dus ook.. en het heeft ook de meeste hits, maar kennelijk maakt dat niets uit.. :confused:

Leuk een nieuwe versie,maar ben eigenlijk al goed tevreden met de huidige...sample-record boeit mij zeer weinig (een echte sample editor heeft toch vaak meer te bieden en muziek maken doe ik met 2 Beeldschermen dus weinig switchen),maar een sysex venstertje voor het sturen&ontvangen van patches had ik wel graag gezien...kon je helaas helemaal niet op stemmen...haha niet dat het wat uit maakt,want volgens mij trekken ze idd. niet veel aan van die poll.

Hoe zit het trouwens met die upgrades ? ik dacht dat wij ook recht hadden op 1 volledige versie of hebben ze die policy geweizigd ?

Marc: Ik heb ook twee beeldschermen met op de ene soundforge en de andere renoise.. maar dat is toch niet handig?
Jij moet dus ook steeds opnemen met soundforge(ofzo), saven naar temp.wav, renoise->diskop load temp.wav?
Bah bah.. het is helemaal geen kunst om zo'n fucking sample recorder erin te gooien. Dat scheelt per sample 1 minuut. En als je effe een sampletje wilt wijzigen dan is het helemaal niet handig...

En idd: syx support mag er ook wel wezen!! :) Het liefst direct gekoppeld met het instrument waarbij hij hoort.

ohja, je hebt gewoon recht op één hele versie (dus als je vanaf 1.4 gekocht hebt heb je recht tm 2.4) naais he?
renoise is echt supercheap voor wat het is!
zo ik ga koffie drinksh :koffie:

Hé Cosmiq,

Ja wellicht is het handig voor sommige,maar ik moet zeggen dat ik in tegenstelling tot de amiga-tijd weinig met samples doe (althans in renoise) en als ik het nodig heb gebruik ik vaak de sampler van m´n geluidskaart (Creamware Sts3000) of een softsampler die weer met midi word aangestuurd,vandaar dat ik midi belangrijker vind.

Doe je dat vaak dan met samples in renoise werken en waarom ?

Grtz, Marc

oy Marc!

Sinds dat renoise high quality stereo waves ondersteund doe ik eigenlijk niets liever. Je kunt dan gebruik maken van track effects: slides, arpeggiators (oldskool vorm, effect 00xx), retriggers, offsets (09xx) etc. etc. En de instrument editor geeft je filters en amp/pitch envelopes enzo. Ook vind ik het wazig loopen van samples kool. Kortom: ik mis gewoon een heleboel functionaliteiten als ik met midi alleen werk. Bovendien is de kwaliteitsverslies echt beperkt.

De strings en de 'lange-sample' geluiden duw ik er dan in een miditrackje naast. Bij elk miditrackje heb ik dan een sampletrack ernaast waar ik de midi record. Die kan ik dan ook weer als sample benaderen.

Wat is jou standaard renoise methodiek??

Zo te horen werk jij echt nog old-skool .med haha wel leuk.

Tsja standaard heb ik 2 aparte midi-uitgangen voor 32 midi kanalen voor m´n synths (ieder 8 kanalen multi + Creamware Synths/Samplers) waarop ik weer elk geluid (van hi-hat tot string) zelf maak.

Nee ik gebruik renoise puur als sequencer (natuurlijk wel envelopes en het aansturen van vsti´s) ,maar alles gaat uiteindelijk via aparte ASIO kanalen (64 I/O) naar m´n geluidskaart(en) waar ik de effecten meestal toepas per kanaal (filters/reverbs/compressors) om zo een lekker klinkend geheel te krijgen. (of ik multitrack alles voor de nabewerking)

Ik ben niet zo stuk van de renoise-effecten en weet niet of je een beetje bekend ben met creamware,maar je zal het wel begrijpen :) de effecten zijn van veel betere kwaliteit (vind ze ook niet slecht trouwens de renoise effecten)

maar ik ga er eens een blik op werpen,want toen ik je verhaal zo zat te lezen kwam er ineens een flashback van zo´n 10 jaar terug ;)

Renoise is gewoon de bom na ft2.

Heb twee jaar lopen kloten met cubase, maar kreeg het gewoon niet in de vingers. Op één of andere manier wilde het niet motiveren en het missen van makkelijk met samples werken heeft ervoor gezorgt dat mijn zoektocht was begonnen.

Renoise was de logische opvolger van noisetracker. Ik zocht, ik vond, ik :luv:

Het werkt gewoon veel beter dan cubase (IMHO) en ben eindelijk weer muziek aan het maken ipv kloten metr een programma wat gewoon niet doet wat je wilt. Ik hoop dat versie 1.5 sysex impl. heeft, maar ben bang dat het zo snel niet gaat. Toch jammer, wordt eens tijd dat me juno wat informatie krijgt.

Renoise is gewoon een must voor iedereen die nog steeds over z'n gouwe ouwe tracker droomt (:z)

Back