defecte Digitech Vocalist Studio

MarsMusica

Composer/Musician
ik ben waarschijnlijk opgelicht door een Ebay rotzak:
zogenaamd perfect werkende Digitech Vocalist Studio
heeft aan een outputkanaal (L) gigantische witte ruis en verder komt er geen signaal door, wel andere outputkanaal (R)

voordat ik mijn verhaal ga halen bij de verkoper wil ik uitsluiten dat ik het zelf misschien zou kunnen repareren

een vraag:
wie heeft er ook een Digitech Vocalist Studio (of eventueel Digitech Vocalist Studio EX, is ongeveer zelfde)
en kan hem even open schroeven,,is niet veel werk,enkele schroefjes,,

in mijn exemplaar zie ik een zeer grote IC-voet socket van 28 pins ( L en rechts 14 pinnen) maar het mist het IC

wie kan even kijken of hij ook een lege socket heeft (zie foto)!

kan natuurlijk een lege socket zijn voor mogelijk uitbreiding of iets dergelijks maar Digitech heeft
me het schema toegestuurd en daar zie ik hem netjes in vermeld staan (zie foto: U13)
lijkt me verder vreemd als zo'n groot IC iets te maken heeft met de output zelf, maar het zit er sowieso niet in!

liefst heb ik dit apparaat werkende in plaats van het mogelijk negatieve gedoe van geld terug eisen, enz

ik ben nu ook aan het testen wat er eventueel nog meer aan scheelt, lijkt alsof parameters niet werken,,maar ik ken het apparaat nog niet

Attachments

• Schermafbeelding 2018-02-03 om 17.20.21.jpg
    Schermafbeelding 2018-02-03 om 17.20.21.jpg
    71 KB · Bekeken: 173
  • DSCF4644.jpg
    DSCF4644.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 158
ah, ik zie het al denk ik,,,song mode is niet te kiezen,,,die chip is vast voor dat gedeelte,,ding is stuk,, :duivels:

als iemand nog voor mij in zijn unit wilt kijken naar de chip, graag! foto nog beter (bewijsmateriaal)

Laatst gewijzigd:
Als je foto binnenkant wil zien dan kun je ook google of youtube doen. Digitech Vocalist Studio inside, broken of repair etc. Zie het zo 1-2-3 niet. Dus ja zou zeggen ga ff zoeken. Zullen heus wel foto,s online staan.

is verkeerde apparaat op die video

en nee, kon zelf geen foto's vinden op internet ,,

Snap ik dat andere is. Soms lijkt de print erg op elkaar. Iets als goed aanbieden dat toch niet goed is..

mail van Digitech:

IC-voet hoort leeg te zijn
niks aan de hand

en verder heb ik zelf de oorzaak van de kapotte output ontdekt:
een van de duo D-A converters is denk ik kapoet

Dat had ik toen ook ff in gedachten. Maar waar dient het voor upgade ?

ja, je kan natuurlijk van alles bedenken, ik heb er ook aan gedacht dat het misschien
wel voor upgrade of gewoon leeg was per definitie, maar ik wou zeker weten!
Digitech mailde:
There is no part for the slot indicated in your photo. It was there for testing and build purposes.

en van de 4 outputs zijn er twee stuk, keiharde witte ruis
en die blijken allebei aan dezelfde DA converter te hangen dus zeer grote kans dat dat het is,
die ga ik vervangen,,,en als dat niets oplevert dan de TL072 opamps vervangen van de twee outputs

nieuwe DA converters zijn binnen

nu nog leren een SMD IC te desolderen en te solderen !!

8D

Back