(track) M.T.P. - Electronical Love

:D ...

Heel Cool!!!

Echt super strak nummer,krijg spontaan een smile op me bek.:okdan:

Heeft wel wat corstens nieuwe style. Ik neem aan dat ik deze track binnenkort op mtv te zien krijg?

Ga vooral door met deze style!!!

Ik zie gewoon 3 lui voor me in jaren 60 style met van die 60ies kapsels en pakken super relax achter van die ouwe microfoons staan,met een paar lui aan de zijkant die gewoon vet staan te raggen op ouwe synths.:)

Hij is nog steeds gaaf. ;)

Maar denk wel dat de drums iets te zacht staan. En zo vaak dat sublaag lijkt iets teveel van het goede (zoveel hoeft ook weer niet). Denk dat zo dan ook wel je dynamiek gaat verschuiven want alles zit nu compact op elkaar.

Die vocals zijn erg vet. Misschien een vocoderdingetje erbij?
Bijv tussen elke 'electronical love' een zware zachte vocoder erachter?
Maar zo kaal zonder digitaal gehaksel is ook wel lekker zo. :)

Beter!

Origineel geplaatst door fuse

Maar denk wel dat de drums iets te zacht staan. En zo vaak dat sublaag lijkt iets teveel van het goede (zoveel hoeft ook weer niet). Denk dat zo dan ook wel je dynamiek gaat verschuiven want alles zit nu compact op elkaar.

Bijv tussen elke 'electronical love' een zware zachte vocoder erachter?
Maar zo kaal zonder digitaal gehaksel is ook wel lekker zo. :)

Beter!

sjeker, wat er verbeterd is de mix die tijdelijk ff "onvindbaar" is, is minder sublaag, vocals iets zachter in de mix en wat irritante vocals veranded, en wat minder heftig gemasterd... daardoor word alles wel wat cleaner en duidelijker. Vocoder hebben we ook geprobeerd op het refrein, maar nog niet echt een toffe gevonden...

het was al een gave track,,,, de vocalen voegen wel iets toe, maar het klinkt toch wel een beetje geforceerd. Dat heeft te maken met het melodietje die elke keer omhoog gaat, een ander melodietje erbij past harmonisch niet echt.

Probeer eens de hele muziekpartij 2noten omlaag te transposen (je gaat dan van d naar b als ik het goed hoor), en de zang 5 noten hoger, fis.

Wat je nu krijgt is dat de zang hoger uitkomt dan de muziek, en dat zou weleens het geheel een meer uplifting effect kunnen geven, nu zit het mekaar een beetje in de weg.

Maar goed hoor jongens, ALphen aan de Rijn represent

:peukie:

Origineel geplaatst door Bosscher
sjeker, wat er verbeterd is de mix die tijdelijk ff "onvindbaar" is, is minder sublaag, vocals iets zachter in de mix en wat irritante vocals veranded, en wat minder heftig gemasterd... daardoor word alles wel wat cleaner en duidelijker. Vocoder hebben we ook geprobeerd op het refrein, maar nog niet echt een toffe gevonden...

Nee geen vocoder joh, niet doen,, het is al afgezaagd, en het nummer klinkt al heel zaagtanderig, een vocoder erbij maakt dat alleen maar erger.

Ik zou zelf eerder denken aan een paar stringakkoorden bij die zang. De track krijgt dan meer emotie.

Origineel geplaatst door bobaphat

Probeer eens de hele muziekpartij 2noten omlaag te transposen (je gaat dan van d naar b als ik het goed hoor), en de zang 5 noten hoger, fis.

[/B]

Ik denk niet dat gaat werken. Ik heb ook geen flauw idee hoe we dat moeten doen zonder alles overnieuw op te nemen

Origineel geplaatst door fuse

Beter!

Suggesties voor een vocoder ?!? We hebben software vocoder geprobeerd, maar dat werkte niet echt

wow, dit klinkt lekker professioneel man!

Hoe kom je aan die vocals? Als je die zelf hebt opgenomen mag ik weten welke mic er gebruikt is want het klinkt loep zuiver

Origineel geplaatst door boestaman
Suggesties voor een vocoder ?!? We hebben software vocoder geprobeerd, maar dat werkte niet echt

nord micromodular he ;)

maar heb je de akai vocoder plugin al eens gechecked? die vindt ik vrij goed

Complimenten hoor. De song loopt als een trein en swingt de pan uit. Ik herkende nog de melodie en de rauwe sound van de vorige keer.

Jullie hebben echt wel een eigen sound en stijl. Ga zo door zou ik zeggen. Eens zullen jullie succes krijgen, daar ben ik van overtuigd. Leuk hoor die vocalen. Goed gezongen ook.

Origineel geplaatst door Arv
wow, dit klinkt lekker professioneel man!

Hoe kom je aan die vocals? Als je die zelf hebt opgenomen mag ik weten welke mic er gebruikt is want het klinkt loep zuiver

thanx is opgenomen met rode nt 2

Origineel geplaatst door olafmol
nord micromodular he ;)

maar heb je de akai vocoder plugin al eens gechecked? die vindt ik vrij goed

Helaas hebben geen micro, maar ik ga zeker die akai ff checken.

Origineel geplaatst door Catalunya
Complimenten hoor. De song loopt als een trein en swingt de pan uit. Ik herkende nog de melodie en de rauwe sound van de vorige keer.

Jullie hebben echt wel een eigen sound en stijl. Ga zo door zou ik zeggen. Eens zullen jullie succes krijgen, daar ben ik van overtuigd. Leuk hoor die vocalen. Goed gezongen ook.

Thanx

Is wel grappig die zanger heb ik 2 jaar geleden ontmoet in Tarifa, Spanje. Stond hij zijngen met een gitaar. Was wel onder de indruk. Bleek die gewoon ook nog uit Nederland te komen8)

Het geluid klinkt gewoon naar, scherp, soms schril.
Ik heb de wave bekeken en hij is erg 'compressed' (of hard limited), dus de dynamiek is nagenoeg verdwenen.. Misschien wel de bedoeling, dat weet ik niet.
M.

EDIT: het is ook leuk als ik naar de frequency analysis kijk, het is gewoon een vrij dalende lijn (geen pieken en dalen) en die eindigt bij 14 kHz. Dus eigenlijk zou dit ook op mindere bitrate kunnen..

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Het geluid klinkt gewoon naar, scherp, soms schril.
Ik heb de wave bekeken en hij is erg 'compressed' (of hard limited), dus de dynamiek is nagenoeg verdwenen.. Misschien wel de bedoeling, dat weet ik niet.
M.

EDIT: het is ook leuk als ik naar de frequency analysis kijk, het is gewoon een vrij dalende lijn (geen pieken en dalen) en die eindigt bij 14 kHz. Dus eigenlijk zou dit ook op mindere bitrate kunnen..

Wat de hard limiting betreft, klopt. We hebben hem door een ozone mastering plug-in gegooit en eigenlijk veels te hard gelimited. Dit is dus ook eigenlijk niet de definitieve mix er was een betere, maar die is spporloos verdwenen:stupid

Back