dubbele drumgeluiden

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Ik heb een Yamaha Rx8(drumcomputer) aangesloten op mijn computer via een midiman 1x1. Nou wilde ik gisteren vanuit Renoise de Rx8 aansturen. Maar dat ging niet vlekkeloos. Wat gebeurde er namelijk. Sommige geluiden zijn dubbel geworden! Druk ik de snare in laat hij daarna ook een tom horen. Dus meerder instrumenten achter elkaar onder 1 knop. Beetje lastig om een beat te maken zo ;{
Ik ben al aan het pielen geweest met allerlei instellingen op de Rx8 en in Renoise maar heb het nog niet voor elkaar gekregen. Iemand ooit zoiets gehad? Ik ben wel bang dat niet veel mensen de Rx8 echt kennen...

Vanavond maar weer eens gaan proberen, ik geef het niet op...:P

Heb ik nog niet geprobeerd maar zal dat vanavond wel eens doen. Zou het dan misschien iets te maken kunnen hebben met een soort loop/echo/feedback iets?

Trouwens bedankt voor de snelle reactie :okdan:

Ik denk dat je local on hebt staan misschien? en heb je ook de desbetreffende track een paar noten getransposed?
Dan kun je dit soort rare fratsen krijgen.

-C-

Ik denk dat je local on hebt staan misschien? en heb je ook de desbetreffende track een paar noten getransposed?

C738, local on, waar precies zou ik dit kunnen instellen? Ik ben dom wat bedoel je precies met transposed? Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt maar ben niet zeker. In renoise zet ik gewoon 1 noot neer verder geen fratsen(net C1000;) ) Dus renoise verstuurt via midi 1 noot die een drumgeluid op de Rx8 activeert, toch?

'k ken de Rx8 niet en renoise ook niet :(.
transpose is het verhogen of verlagen van noten. Transponeren in het nederlands.
Local on/off zal je vaak vinden in een tools / utility menu. Heb je geen manual bij je rx8?
Daar staat ut vast wel in.

-C-

Origineel geplaatst door jaxxon
Wat doet local dan eigenlijk(als het er wel op zit)?

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar Local zet ik op mijn DR55 uit als ik mijn pads van de DR-55 gebruik om externe drum module/samplers aan te sturen.
Als local uit staat dan gaan de drum geluiden niet mee spelen van DR-55.

Ah ok, maar dat is bij mij niet van toepassing aangezien ik juist de Rx8 aanstuur vanuit de comp. Die wil ik juist horen! Maar toch bedankt:biertje:

Ik heb jaaaaaaaaren geleden gewerkt met 'n rx 15, die had ook 'n soort van local off in z'n menu zitten geloof ik (don't shoot me if i'm wrong) ..... dus die moet off als je die kan vinden op je rx8 als je "live" in wilt spelen.

Maar toch bedankt voor het meedenken!!!:okdan:

Niet veel mensen kennen of hebben trouwens een Rx8 volgens mij...
Er zijn hier veel mensen die zoveel van de meest vreemde dingen weten op dit forum, koop ik iets wat (bijna) niemand kent. :D Nou ja door te experimenteren leer je ook veel!
:geslaagd:

Back