Waarom heb jij gekozen voor multiplexers eigenlijk? Ik heb voor mijn project gekozen voor shift registers omdat deze parralel in of uit gaan en daarmee de load op mijn teensy minder wordt.
Het example project dat ik gebruikt heb was rond de multiplexers opgezet. Zonder die start, was het me met mijn beperkte kennis ook niet gelukt.
Volgens mij worden shift registers voornamelijk toegepast voor het vermeerderen van digitale ins/outs (wellicht dat ik ze ga gebruiken voor de drukschakelaars voor de solo/mute).
Ik heb net even gegoogled op het gebruik van shift registers voor analoge inputs en eigenlijk verwijst men meestal meteen naar multiplexers voor potmeters.
Ergens las ik dat het wel zou kunnen maar dan zou je twee shift registers nodig om te bewerkstelligen wat je met een enkele multiplexer kan doen.
Gebruik jij enkel schakelaars of ook potmeters?
@Designer:
Het gaat me niet zozeer om de kosten van de condensatoren maar wel om het soldeerwerk dat het met zich meebrengt.
Je opmerking over de 5V begrijp ik niet helemaal. Uiteraard krijgen de pots allemaal 5V.
{edit}
Net nog eens goed naar de AIN module van het midibox platform gekeken. Ook daar worden geen ontkoppel condensatoren gebruikt voor de inputs. De layout van dat board leent zich ook prima om aan een Arduino te hangen, jammer dat het gebaseerd is op 4051 multiplexers en dus max 32 inputs heeft.
Laatst gewijzigd: