Niet te geloven!?!?!?!?!?!oink!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Catscan

Electronic sounddesigner
Wauw wat ik nou weer meemaak.....

Kom ik vanaf me vriendin alleen thuis(me ouders waren vanaf 18.30 op visite)bij me ouderlijk huis om 23.30.....
Zie ik tot mijn groote verbazing achter de groote grijsen afvalbak naast de achter deur(de deur is te zien vanaf een klein weggetje) een gigantische groote kartonnen doos staan.....en ik denk oink wat is dit????
Dit kan niet me beeldscherm zijn of me motu 24i/o....want die zou pas donderdag of vrijdag aankomen.....

Haal ik die doos er achter vandaan en ja hoor....germany staat erop!!!!
Tering nee toch.....neeeee... ik open maken...en JA HOOR me spullen ten waarden van 2700Pleuro's!!! waren aangekomen in een groote kartonnen doos die zeker 3 a 4 uur gewoon open en bloot lekker buiten stond(gelukkig regende het niet pfff)..:(..

Goed...alles is er nog en niks is beschadigt....ik blij:D...

Hebben mensen van dit forum dit ook weleens meegemaakt?

ps.... sorry voor de taalfouten enz... nooit een ster geweest in NLse taal:)

Attachments

• bezorgdienstmusicstorekoeln.jpg
    bezorgdienstmusicstorekoeln.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 95
Welke niet al te slimme figuur heeft die doos daar neergezet?

Dat ze het aan de buren geven om het aan jouw te geven OK maar gewoon open en bloot op straat.

Nou ja, eigenlijk moet dat gewoon kunnen vinnik. Net zoiets als je deur overdag op slot moeten doen of je fiets met een motor ketting vastketenen aan een vast object.

En een beetje regen kan het best wel tegen hoor. ;)

als ze t aan je buren hadden gegeven dan had er een briefje in de bus moeten liggen...zal dus wel niet, dus de postbode is een ontzettende lul en ik zou ook echt wel even een klacht indienen ofzo

je kan over 2 weken ook bellen dat je niets ontvangen hebt.... :duivels:

Laat Sinterklaas dit allemaal maar niet horen!

Bericht door een moderator:
Wat nutteloze opmerkingen weggehaald.

daarom is onder rembours laten bezorgen zo fijn, ze laten echt niet iets achter als er niet gedokt is!

Arv

Mag ik vragen bij welk duits bedrijf je dit besteld had ?
Ik heb onlangs een bestelling van een edirol DA2496 ontvangen van musicstore en die was door de UPS chauffeur netjes bij mijn buurvrouw afgegeven.

Weet je zeker dat dat pakketje niet aan je buren is gegeven en dat die het op straat hebben gezet (dan had er een geel briefje bij moeten zitten, met daarop de mededeling dat ze het op een bepaald adres hebben afgegeven) ?

Origineel geplaatst door Arv
daarom is onder rembours laten bezorgen zo fijn, ze laten echt niet iets achter als er niet gedokt is!

Arv

Moet je vannuit duitsland wel 25 euro voor betalen.........ik heb ooit ook iets besteld onder rembours in duitsland bij musicstore, en op de site van het bedrijf stond dat het 8 euro zou kosten, ik was natuurlijk zwaar verrast door de hoge kosten, en heb dit aan musicstore gemeld en die zouden dit op hun site aanpassen, en ze gaven mij aan dat ik het pakketje niet hoefde te accepteren, zonder verdere kosten.

Origineel geplaatst door donbrasco
je kan over 2 weken ook bellen dat je niets ontvangen hebt.... :duivels:

zou ik wel overwegen... de kosten verhalen ze dan toch op de bezorgdienst aangezien die geen bewijs van aflevering hebben.
pak je ze mooi terug, dat stelletje tuig.

aan de andere kant ben ik ook geen schoolvoorbeeld van ethiek.

Origineel geplaatst door C-Code
Moet je vannuit duitsland wel 25 euro voor betalen.........ik heb ooit ook iets besteld onder rembours in duitsland bij musicstore, en op de site van het bedrijf stond dat het 8 euro zou kosten, ik was natuurlijk zwaar verrast door de hoge kosten, en heb dit aan musicstore gemeld en die zouden dit op hun site aanpassen, en ze gaven mij aan dat ik het pakketje niet hoefde te accepteren, zonder verdere kosten.

Yep, dat was zo ja, maar bij het postkantoor heb ik me laten vertellen dat dat veranderd is sinds januari ofzo? Ik weet het niet zeker maar ze zeiden dat door de EU de kosten zijn veranderd (verlaagd dus)..
En btw, 25E op bv 2700E is toch peanuts? Je moet natuurlijk geen sokken onder rembours laten komen, dat is waanzin.. :D

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Yep, dat was zo ja, maar bij het postkantoor heb ik me laten vertellen dat dat veranderd is sinds januari ofzo? Ik weet het niet zeker maar ze zeiden dat door de EU de kosten zijn veranderd (verlaagd dus)..
En btw, 25E op bv 2700E is toch peanuts? Je moet natuurlijk geen sokken onder rembours laten komen, dat is waanzin.. :D

Arv

Ik had toen een apparaatje besteld van 119 euro (midisport 4 x4), dus dan vind ik 25 euro verzendkosten toch echt teveel.

het ligt echt aan de postbesteller in kwestie..... deze meneer of mevrouw heeft hier een grote fout begaan door helemaal geen handtekening van jou te vragen (de kans is trouwens groot dat ie gewoon zelf wat gekriebeld heeft hoor, heb dat al meerdere malen voorbij zien komen) .... heb het zelf ook wel es zo gehad, met een pakketje CDs ofzo uit Engeland, en volgens mij kan je dan idd gewoon zeggen dat je ze nooit ontvangen hebt... maargoed...dat is niet netjes en ook niet eerlijk, dus dat doen we dan maar niet (ik ben een overtuigd "what goes around comes around" believer ;)

Origineel geplaatst door olafmol
ik ben een overtuigd "what goes around comes around" believer

Zo dan, anders ik wel Olaf! En geloof me ik heb meerdere persoonlijke voorbeelden! :D :D

Een vriend van mij heeft ooit 2 draaitafels van Vestax besteld in duitsland, waren toen 550 euro per stuk volgens mij (hij had alles vooraf al betaald met zijn creditkaart), in de eerste zending zaten 1 draaitafel en een mixer. De dag erna kreeg hij nog een pakketje met nog eens 2 draaitafels. Hij dus uit eerlijkheid bellen naar dat bedrijf om te zeggen dat hij 1 draaitafel teveel had ontvangen, en of hij die ergens retour naar kan sturen. Zegt dat grietje dat hij die mocht houden, want de draaitafel was toch al uit de vooraad weggestreept en het was voor hun teveel moeite om dat apparaat weer terug te nemen.
Hij had dus 550 euro gratis en voor niks.........."eerlijkheid duurt het langst" klopt dan toch wel.....

Origineel geplaatst door C-Code
Een vriend van mij heeft ooit 2 draaitafels van Vestax besteld in duitsland, waren toen 550 euro per stuk volgens mij (hij had alles vooraf al betaald met zijn creditkaart), in de eerste zending zaten 1 draaitafel en een mixer. De dag erna kreeg hij nog een pakketje met nog eens 2 draaitafels. Hij dus uit eerlijkheid bellen naar dat bedrijf om te zeggen dat hij 1 draaitafel teveel had ontvangen, en of hij die ergens retour naar kan sturen. Zegt dat grietje dat hij die mocht houden, want de draaitafel was toch al uit de vooraad weggestreept en het was voor hun teveel moeite om dat apparaat weer terug te nemen.
Hij had dus 550 euro gratis en voor niks.........."eerlijkheid duurt het langst" klopt dan toch wel.....

zo dat zijn behoorlijk dure arbeidskrachten als ze voor een uurtje werk 550 euro (minus shipping ed) kosten! en dan natuurlijk wel het hardst zeiken als de boel failliet gaat of er mensen de laan uit moeten vanwege bezuinigingen....duh wat kunnen sommige mensen toch alleen maar in hun eigen straatje/korte termijn denken...

Ik heb wat ervaringen van de andere kant, als voormalig pakketjes-bezorger (van o.a. TNT, NPD, DPD, enz.).
Bij alle bezorgdiensten waar ik voor gereden heb, is het regel dat de bezorger een handtekening ontvangt, en de naam van de ontvanger in blokletters op 'n aftekenlijst noteert. Dit gebeurd trouwens beide bij steeds meer bedrijven middels een scanner waarop met 'n speciaal pennetje de handtekening op 'n schermpje gekwakt kan worden.
's Avonds bij het afronden van de route en het verantwoorden van de tekenlijsten (en evt. remboursbedragen) is een chauffeur gewoon ZWAAR de l*l als blijkt dat deze de hand gelicht heeft met handtekeningen o.i.d.
Dat er veel chauffeurs zijn die in voorkomende gevallen ZELF een krabbel neerpoten, kan ik alleen maar beamen, maar als men hier ten kantore achter komt, zijn de rapen gaar !!
Het behandelen van een zending die niet afgelevert kan worden, omdat de ontvanger bv niet thuis is, gaat volgens vaste procedures, waarbij overal gewerkt wordt met standaard briefjes die door de brievenbus moeten.
Bij de meeste bedrijven is het zelfs VERBODEN om een zending bij de buren achter te laten, maar omwille van klantvriendelijkheid gebeurt dit toch regelmatig. Als een chauffeur dan bij de geadresseerde een briefje achterlaat, wordt hier niet moeilijk over gedaan.
Veel bedrijven doen hierbij aan handhaving: klanten nabellen hoe e.e.a. verlopen is.

Wat Catscan dus meegemaakt heeft, is PER DEFINITIE tegen de regels. Ongeacht de waarde van de zending, mag dit NOOIT gebeuren ! Als dit een eenmalige actie is, zou ik als klant er niet al te moeilijk over doen, maar als Catscan vaker zendingen laat bezorgen (en zeker als dit vaker via dezelfde vervoerder gebeurt), zou ik hier zeker over gaan klagen !
Nu is het goed gegaan, maar voor hetzelfde geld was iemand anders je voorgeweest, en had je een hoop gezeik gehad, met tekenlijsten die gefaxt en vergeleken worden, enz. In de praktijk zal iedere klant schadeloos gesteld worden, maar het "in de toekomst gezeik vermijden" zou me wel 'n belletje waard zijn.

Origineel geplaatst door Catscan
Ik had het bestelt bij music store koeln......
Is Ups bij mij langs geweest?..

ik denk eerder de NPD :) maar UPS zou ook kunnen idd. DP kan ook nog aangezien die ook in nederland rijden nu. (van gent & loos was d8 ik door DP overgenomen (deutsche post))

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back