Terratec DMX 6fire 24/96 probleem...

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik zit met mijn handen in het haar...
Omdat de nieuwe driver van terratec een ramp is/was, en hij erg moeizaam (lees: bijna niet) te vervangen was door de oude, heb ik besloten om een cleane XP(pro) install erop te zetten.

Tot mijn verbazing kreeg ik mijn terratec met de driver op de terratec-cdrom niet aan de praat.
This Device cannot start [Code 10]

Ik m'n kast open geschroeft, overbodig usb dingetje eruit gehaald, en vervolgens de kaart verplaatst en heb alle 3 onderste pci-slots nu geprobeerd, en allemaal code 10. Verder omhoog wil ik niet daar mijn geluid last zou kunnen krijgen van mijn videokaart. Verder heb ik nog een realtek netwerkkaartje erin en een Ati Radeon8500 AGP videokaart.

Ik heb trouwens mijn PC als 'standard PC' staan, en dit is een vereiste om een strakke midi-timing te krijgen had ik al uitgevonden.

Onder 'other devices' staat een USB controller die hij ook niet kan installeren, dit is waarschijnlijk dat usb 'dingetje' wat ik eruit heb gehaald, die heb ik gedisabled, dus daar moet m'n geluidskaart dan geen last van hebben neem ik aan.

Het is waarschijnlijk iets met de IRQ's, maar ik weet ff niet meer wat ik moet proberen? Iemand soortgelijke ervaring(en)? Iemand tips?

Mijn dank is nu al groot

dmx

dmx

Waarschijnlijk een interrupt (irq) probleem; dit kun je zien bij de foutmelding (laatste tabblad). Er van uitgaande dat dit zo is, dan kun je het volgende proberen.

1. schakel in het bios alles uit (pcom-poorten, sound, raid, netwerk etc) wat je niet direct gebruikt en wat een interrupt gebruikt; stel in het bios in dat het bios de interrupts aanwijst (dus niet het os);
2. verwijder ook de netwerkkaart;
3. ga in de manual na of er pci sloten qua interupt gedeeld worden met het agp slot, of met elkaar.

Dan opnieuw proberen.

Werkt dit niet, dan ander pci-slot proberen.

Werkt dit ook niet, kies dan in het bios voor de optie om de interrupts opnieuw toe te laten wijzen.

Werkt dit ook niet, dan opnieuw xp installeren, en windows nogmaals laten proberen zelf een interrupt toe te laten wijzen.

Indien het lukt, dan 1 voor 1 de apparaten weer inschakelen (en tussendoor telkens rebooten).

Re: dmx

Re: dmx

Origineel geplaatst door rodemannetje
Waarschijnlijk een interrupt (irq) probleem; dit kun je zien bij de foutmelding (laatste tabblad). Er van uitgaande dat dit zo is, dan kun je het volgende proberen.

1. schakel in het bios alles uit (pcom-poorten, sound, raid, netwerk etc) wat je niet direct gebruikt en wat een interrupt gebruikt; stel in het bios in dat het bios de interrupts aanwijst (dus niet het os);
2. verwijder ook de netwerkkaart;
3. ga in de manual na of er pci sloten qua interupt gedeeld worden met het agp slot, of met elkaar.

Dan opnieuw proberen.

Werkt dit niet, dan ander pci-slot proberen.

Werkt dit ook niet, kies dan in het bios voor de optie om de interrupts opnieuw toe te laten wijzen.

Werkt dit ook niet, dan opnieuw xp installeren, en windows nogmaals laten proberen zelf een interrupt toe te laten wijzen.

Indien het lukt, dan 1 voor 1 de apparaten weer inschakelen (en tussendoor telkens rebooten).

Ik word echt wanhopig nu...=(

heb alles uit staan in m'n Bios wat een interupt gebruikt....
Ik heb van de 6 pci-sloten er 4 die geshared worden en 2 used... dus ik neem aan dat die dan alleen gereserveerd zijn, zoiets maak ik ook op uit mijn moederboard boekje... In die 2 used sloten zitten mijn geluidskaart en netwerkkaart...
Windows opnieuw geïnstalleerd...
APIC geprobeerd, PIC geprobeerd... standard PC, ACPI...
in Bios voor de pci-sloten vaste IRQ's toegewezen...
in bios de irq's op auto staan...
steeds die [code 10]

Na een paar wanhoopspogingen, kreeg ik een vastlopertje en toen kwam ik in safe mode terrecht... daar stond dat er geen conlicts waren met de dmx6fire 24/96 :confused: , hij had irq3 en device is working properly... ik weer terug naar 'gewone' mode..uitroeptekentje en weer [code 10]...

Het enige wat ik wilde veranderen gister was xp opnieuw installeren, en de oude driver van de DMX installeren... Hij kan dan toch niet stuk zijn? Wel erg toevallig dat dat dan net gebeurd als ik xp opniew wil installeren....

Of kan de nieuwe driver van de dmx iets in de geluidskaart verandert hebben, waardoor de oude driver niet/nooit meer werkt?

Zelf heb ik geen probs met mijn kaart (dezelfde). Wat midi betreft, volgens SOS kun je Windows XP gewoon installen. Je hoeft dus niet persee als Standard PC te installeren. Wat de kaart betreft, lijkt het me het handigst om alle kaarten eruit te trekken muv je vga kaart. Doe dan een clean install en daarna de Terratec met de nieuwste driver (werkt bij mij immers ook). Wanneer je een geluidskaart en/of netwerkkaart onboard hebt op je moederbord dan doe je er verstandig aan om hun irq's te controleren en met name het geluidsgedeelte uit te schakelen.

Idee:
Wannneer je hem opnieuw installed zet dan eerst je geluidskaart in het onderste slot. Laat dan een slot leeg en daarboven je netwerkkaart. Op deze manier zou je geen gedeelde irq's moeten tegenkomen. In je bios kun je APIC overigens gewoon aan laten staan.

Succes!

ik snap er echt geen reet meer van...

computers!!! :confused:

nieuwste driver geïnstalleerd en niks aan het handje... 8)

anderhalve dag in de stress gezeten, alles geprobeerd...

terwijl ik in den beginnen ook alles had draaien op die oude driver...

dus ik snap er echt niks van...

mijn enige logica, is dat een driver iets in de hardware kan veranderen ofzo?
magoed, niet reason stand-alone te gebruiken... dan maar altijd via Cubase routen...

ben blij dat ie weer wat doet...
thnx voor de replies iig...

Voor sommige kaarten van terratec zijn er proggies te vinden die 'n eventuele oude (lees: reeds aanwezige) driver UNinstallen. Dit progje kun je in sommige gevallen gewoon NODIG hebben voor het updaten van je driver.

veel suk6

Back