Hikken bij MIDI-verwerking JV1010

Raymond

Stamgast
Ik heb veel threads doorgelezen met de zoekterm JV1010, maar daarover niets kunnen lezen.
Sorry als mijn zoektocht toch niet zo uitputtend was. Het volgende probleem:

--- midi file inlezen in programma xxx;
--- daarin(in midifile dus) staan aan het begin allerlei "control changes" zoals reverb, pan, volume en vooral program;
--- ergens halverwege staat weer een riedeltje control changes met program change (dus ander instrument);

dat komt een aantal keren voor. Niets mis mee, alleen de JV1010 hikt daarop, oftewel er iets van delay.
Dat moet toch kunnen, ergens midden in een midi-track van instrument veranderen zonder dat dit machientje erop hikt?
Is er een manier om dat te voorkomen (niet met de oplossing komen om die patchwijziging op een andere track/part/channel te zetten, als het even kan).

Raymond

Tja, de JV-1010 hikt inderdaad bij program changes, kun je niets aan doen. Is dan gewoon even een seconde uit de lucht.

Maar waarom niet een nieuwe midi-spoor maken in plaats van program changes in een track? Is niet alleen veel mooier vind ik, maar heb je ook geen last meer van hikken! Met copy/paste is dat toch eenvoudig te doen?

Helaas een probleem waar niet alleen de JV1010 last van heeft, maar blijkbaar ook heel wat andere Rolands : ik heb vroeger net hetzelfde hik-probleem ondervonden met de JV30, JV90 en XP80 (= zelfde engine als de 1010)

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Tja, de JV-1010 hikt inderdaad bij program changes, kun je niets aan doen. Is dan gewoon even een seconde uit de lucht.Maar waarom niet een nieuwe midi-spoor maken in plaats van program changes in een track? Is niet alleen veel mooier vind ik, maar heb je ook geen last meer van hikken! Met copy/paste is dat toch eenvoudig te doen?

Zat ik wel aan te denken, maar die oplossing leek mij een beetje bezijden het probleem. Vandaar mijn opmerking tussen haakjes. Vertel eens, waarom is het eigenlijk "mooier"?

Raymond

waarom is het eigenlijk "mooier"?
Tja, gewoon elk instrument zijn eigen spoor, mooier om effecten toe te voegen per instr. Bovendien is de uitdraai van het notenschrift dan per instr. Ach, en waarom niet, tegenwoordig hebben we midi-sporen genoeg, met alle 16 sporen wordt het nl. al erg druk.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Tja, gewoon elk instrument zijn eigen spoor, mooier om effecten toe te voegen per instr. Bovendien is de uitdraai van het notenschrift dan per instr. .................

Ja stom, niet aan gedacht. Dank jullie beiden voor de antwoorden.

Raymond
(die nu gaat kijken hoe hij tracks kan kopieren)

Back