Terratec / Equalizer

Bartdewitte

Nieuwkomer
Nogal wat te lezen omtrent Terratec merk ik. Zojuist een nieuw pc systeem aangeschaft en gekozen voor de DMX6 fire, eigenlijk vnl. vanwege de mooie/gemakkelijke drivebay en de relatief lage prijs voor 24 bits geluid.
Nu al twee probleempjes:
1. de controlpanel-software die meegeleverd wordt, schijn ik elke keer opnieuw te moeten installeren na het opstarten van de p.c. (draait onder windows xp pro).... waar kan dit aan liggen ?
2. voorheen had ik een soundblaster en hier werd keurig een surround mixertje bijgeleverd waarmee ik de output qua bass/treble ook kon regelen. Nu kan ik alleen volume regelen, of zie ik iets over het hoofd?

weet iemand een goed equalizer-programma dat ik ergens kan kopen en/of downloaden?

bedankt! Bart

Ik neem aan dat je bij het maken van muziek de EQ in je squencer gebruikt. Dit is wel een beetje mijn mening want ik heb liever juist een doorzichtige geluidskaart. Wat er in gaat moet er dus ook weer uit (1 op 1). Wat jij nu eigenlijk vraagt waar je de EQ op je monitoren kan vinden. Als je toch wilt EQ ivm met films kijken spellen enz. gebruik dan de EQ van de spelers. Bijvoorbeeld die van Winamp. Het kan ook zijn dat ik je gewoon niet goed begrijp en dan hoor ik het nog wel.

De dmx is mij onbekend, maar met andere kaarten van terratec heb ik de ervaring dat je de drivers&software die op het bijgeleverde ceedeetje staan, het beste meteen de kliko in kan flikkeren en ff op www.terratec.net de nieuwste drivers&software kan downloaden.

veel suk6

Dank voor de antwoorden. Uiteraard kan ik gebruik maken van de equalizers die in de verschillende programma's te vinden zijn (winamp, mediaplayer, of een sequencer etc...). Da's handig voor als je vanuit die programma's je muziek draait. Sluit ik bijv. echter mijn ouderwetse cassetespeler aan op de stereo ingang van de DMX en ik speel een cassete af, kan ik wél het uitgangsvolume bepalen via het controlpanel, maar niet de hi/mid/lo.

En ja, de drivers heb ik al van de website geplukt, maar dat helpt niet zo...

grt Bart

volgende tip dan:

Voor veel kaarten zijn er complete gebruikers-fora te vinden op internet, waar altijd wel 'n wizzkid te vinden is die extra software gefabriekt heeft voor z'n kaartje. (zo ben ik ook aan leuke extra's voor m'n EWS64XL gekomen) Ik weet niet of er ook zoiets is voor de 6 fire, maar misschien heb je geluk.

Zoekt en ge vindt zult, zou ik zeggen.

Back