Geef ik het juiste advies?

Zaterdag heb ik bij Q-bus een paar spiritjes gehoord en ook een paar andere speakers, gewoon hifi volgens mij.
Nu weet ik echt wel het verschil tussen hifi en monitor speakers!

Tjeezis wat klinkt dat een stuk directer en gedetailleerder!
Dusss ik ben dr nu wel van overtuigd wat mijn volgend aankoop moet zijn.

Kan ik monitoren ook aan mijn akai HIFI-versterker hangen of is het beter om actieven te kopen?

-C-

Origineel geplaatst door C738
Zaterdag heb ik bij Q-bus een paar spiritjes gehoord en ook een paar andere speakers, gewoon hifi volgens mij.
Nu weet ik echt wel het verschil tussen hifi en monitor speakers!

Tjeezis wat klinkt dat een stuk directer en gedetailleerder!
Dusss ik ben dr nu wel van overtuigd wat mijn volgend aankoop moet zijn.

Kan ik monitoren ook aan mijn akai HIFI-versterker hangen of is het beter om actieven te kopen?

-C-

Ik dacht altijd aktief omdat de versterker dan op maat is voor de monitor waar hij in zit.

Echter sprak ik pas met iemand die weer beweerde dat passief beter is en daar een HiFi versterker voor. Deze zijn beter dan die low-end so-called studio-versterkers, zoals de Alesis RA-100 bijvoorbeeld, waarvoor je hetzelfde betaald. Met deze laatste heb ik zelf hele slechte ervaringen, dus dat verhaal klopt in mijn ogen ook wel.

De fabrikant van studiomonitoren kopen de ingebouwde versterking ook weer in, en gooien dar hun winstmarge bovenop. Dit aakt de monitor af fabriek al duurder. Dit verschil wordt daarna nog eens versterkt door de marges van importeur/tussenhandel en winkelier.

Tja...

Back